Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan ymmärtänyt e-pillereiden käyttäjiä

Vierailija
21.02.2014 |

tai hormonikierukan. Itse en ole koskaan hormoniehkäisyä käyttänyt, enkä käytä. Enkä ikinä vaatisi sellaista mieheltäkään. Kondomi on paljon järkevämpi ja sen terveysriskit on olemattomat. Ja huomattavan paljon siistimpikin vaihtoehto kun ei sotkeennu lakanat eikä omat vaatteet.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi vaan ei tunnu niin hyvältä kondomin kanssa.

Vierailija
2/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mut eihän miehille ole mitn hormoniehkäsyjä kaupan edes, vaikea vaatia sellasta. Emmäkää käytä pillereitä mutta ymmärrän käyttäjiä. Ei niistä useimmat mitään oireita saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lakanat ja vaatteet sotkeentuvat e-pilleriin? Käytin niitä noin 30 vuoden ajan, kunnes munasarjani lopettivat toimintansa, enkä huomannut mitään tuollaista.

Vierailija
4/64 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ajatus! Aloite vetämään...? ;)

Vierailija
5/64 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin 17-22v. pillereitä. Lopetin, tulin heti raskaaksi. Sitten toinen lapsi 26-vuotiaana ja sitten hormonikierukka. Se oli 4 vuotta ja 3kk poiston jälkeen olin raskaana.

Nyt on toinen kierukka ollut reilun vuoden. Tykkään! Haluja on, ärsyttävät pms-oireet on pois, iholla ei näy hormoninäppyjä, menkat (mulla runsaat) ei tule häiritsemään elämää. En tykkää kondomista, mussa on joku vika ja olen rutikuiva kortsun kanssa :( Ilman sitä kostun hyvin aina kun kiihotun, mutta kortsu imee kaiken ja aiheuttaa inhottavaa hiertymisen tunnetta. Eikä koko ajan halua keskeyttää liukkarin lisäämiseksi. Meillä seksi ei myöskään mene esileikki-suuseksi-yhdyntä järjestyksessä, vaan välillä otan suihin, välillä mies nuolee, sitten yhdyntää taas ja noi siis vaihtelee... kortsuja kuluis aika paljon! 4-5/seksikerta!

Mulle sooui hyvin hormonaalininen ehkäisy. Minua ei haittaa, jos joku muu ehkäisee muulla tavalla.

Vierailija
6/64 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja e-pillereiden käyttäjien vuoksi vesistöjen ekosysteemi kärsii. Kohta ei enää kalat pysty lisääntymään ja koko ekosysteemi horjuu, kun eläinlajit kuolevat. Miettisitte vähän pidemmälle.

En edes ymmärrä, mikä järki käyttää ehkäisyyn e-pillereitä tai muita hormonaalisia ehkäisymuotoja, kun kuitenkin pitää aina käyttää kondomia tautien ehkäisyyn. Oikein käytettynä kondomi ehkäisee hyvin. Lisäksi kondomin muistaa paremmin laittaa päälle tilanteen vaatiessa, pillereitä ei välttämättä muista ottaa joka päivä. Kondomi tulee kuin automaattisesti laitettua ennen kuin aletaan harrastaa seksiä.

Moniin sairauksiin, mitä e-pillereillä ohessa hoidetaan, olisi muitakin hoitotapoja. Finneihinkin tehoaa monella jo erilainen terveellinen ruokavalio.

Vierailija
7/64 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsut on aika ikäviä. Seksin spontaaniudesta ei voi kauheasti puhua, kun niitä pitäisi olla aina saatavilla, jos vaikka pälkähtää päähän tehdä temput suihkussa saunareissulla tai missä vaan... Ja minä ainakin pidän "paljaan" kosketuksesta, samoin siitä tunteesta, kun lasti tulee sisään... Minusta seksi saakin olla vähän hikistä ja spermaista :) Toki olenkin naimisissa, irtosuhteiden kanssa asia olisi vähän toinen...

Vierailija
8/64 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käytin tyytyväisenä omasta tahdostani e-pillereitä. Enkä ole asiaan edes mieheni mielipidettä kysynyt koska pillerit oli käytössä jo ennen kuin tapasimme. Mitään sivuvaikutuksia en niistä saanut, mutta tiedän joidenkin saavan tosi pahoja oireita.

Pillerit lopetettu elokuussa ja rv 14 menossa :) iho oirehti pillereiden lopetuksesta eli näppyjä enemmän kuin teini-iässä...

Vierailija
9/64 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ap on huolissaan muiden ehkäisystä? Kuinka pienet ap:n ympyrät ovat, kun pitää tällaisesta asiasta vouhottaa? :-D Minulla ei ainakaan ole aikaa alkaa itkemään muiden naisten puolesta siitä, miten heidän parisuhteessaan on ehkäisystä huolehdittu ehkä jopa useampi kymmenen vuotta.

Mutta jos sinulla ap on tämän asian julistamiseen joku suuri tarve, niin mene nyt hyvä ihminen vähän suuremmille foorumeille sitä julistamaan! Täällä sinua lukee ehkä sata tai pari sataa ihmistä, et saa siis asiaasi oikein läpi täällä. Olisiko siis vaikka joku paikallislehti hyvä? Tai Metro -lehden tekstiviestipalsta? ;-D

Vierailija
10/64 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 01:58"]

"En muuta halua sanoa, mutta eikö teitä naisia yhtään pelota se, että pillereistä ja muista vastaavista kuukautiset jäävät jopa kokonaan pois!?" 

Tämä on niin naurettava argumentti ettei mitään rajaa. En huolestuisi. Olethan tietoinen siitä, että pillereiden aikana tulevat "kuukautiset" eivät ole oikeat kuukautiset vaan nimenomaan tyhjennysvuoto? Jenkeissä on jo markkinoilla muutama yhdistelmäpillerimerkki, joka lopettaa kaiken vuodon pillereiden syönnin ajaksi. Eivät vaan ole rantautuneet Eurooppaan kun naiset haluavat "luonnolliset kuukautisensa" pillereitä syödessään. 

[/quote]

Millä tavalla se on naurettavaa, että kyseenalaistan sen, että kemiallisesti estetään jotain täysin luonnollista? Käytin nuorena pillereitä ja lopetin, koska kroppani ei yksinkertaisesti kestänyt mitään hormonaalisia valmisteita. Seksihalut tipotiessään, painoa nousi reippaasti, mieliala vaihteli todella rajusti ja jalat ja kädet joka ilta ihan turvoksissa nesteistä. En enää koskaan aio myrkyttää kehoani tuolla tavalla.

[/quote]

Hohhoijaa. Nää on taas näitä ku itselle ei sovi niin halutaan kääntää asiat niin että hyvä ku ei sovikaan ettei niin paljon harmittais. Sen jälkeen aletaan vouhkaamaan ettei kukaan muukaan sais käyttää ku itsekään ei voi.

Itse olisin voinut alkaa samanlaisen vouhkaamisen hormonaalisesta ehkäisystä, olisin halunnut kuparikierukan mutta kierto vaihtui 10 päiväksi ja oli jatkuva anemia, kortsua ei kestä paikat, joten koska en vielä uskaltanut hankkia sterilisaatiota olin kiitollinen kun hormonikierukka sopi.

Mikä ihme tarve on alkaa dissata toisten valintoja jos ne ovat eri kuin sinulla? Kuka aloittaa ketjun "En ymmärrä niitä jotka juovat rasvatonta/täys-/riisi-/soija-/kauramaitoa koska kevyt maito on ainoa oikea, ettekö te nyt ymmärrä???"

Vierailija
11/64 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa menkkoja kerran kuussa? En minä ainakaan.

Vierailija
12/64 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 08:11"]Ja e-pillereiden käyttäjien vuoksi vesistöjen ekosysteemi kärsii. Kohta ei enää kalat pysty lisääntymään ja koko ekosysteemi horjuu, kun eläinlajit kuolevat. Miettisitte vähän pidemmälle.

En edes ymmärrä, mikä järki käyttää ehkäisyyn e-pillereitä tai muita hormonaalisia ehkäisymuotoja, kun kuitenkin pitää aina käyttää kondomia tautien ehkäisyyn. Oikein käytettynä kondomi ehkäisee hyvin. Lisäksi kondomin muistaa paremmin laittaa päälle tilanteen vaatiessa, pillereitä ei välttämättä muista ottaa joka päivä. Kondomi tulee kuin automaattisesti laitettua ennen kuin aletaan harrastaa seksiä.

Moniin sairauksiin, mitä e-pillereillä ohessa hoidetaan, olisi muitakin hoitotapoja. Finneihinkin tehoaa monella jo erilainen terveellinen ruokavalio.

[/quote]

Vesistöjen ekosysteemi kärsii, ja se kärsii monesta muustakin syystä erittäin huolestuttavasti. Tämän nykyisen ns. ekosysteemin on ihminen jo kuopannut. Kaikille muksukielto ja 85% ihmisistä pois kartalta niin voisi jotakin toivoa ollakin.

Kondomi on sinulle hyvä vaihtoehto. Sinä muistat sen "paremmin", toiselle jokin muu ehkäisykeino on toimivampi.

Monella on niin pahoja iho-ongelmia että takuulla ovat onnellisia jos e-pillerit ehkäisyn/muun hoidon lisäksi ovat helpottaneet iho-ongelmia. Endometrioosiin ei ole muita hoitotapoja. Miettisit vähän pidemmälle.

Vierailija
13/64 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19v. nainen ja minulle suositeltiin 14 vuotiaana pillereitä TSS-taudin jälkeen, kun lääkäri kielsi tamponien käytön vuodeksi. Niin järkyttävän runsailla menkoilla pelkkä siteiden käyttö olisi ollut inhottavaa. Hemoglobiini oli myös alhainen, 105 g/l. Tässä tapauksessa oli hienoa, että menkkoja pystyttiin kontrolloimaan pillereiden avulla. En ole koskaan kuullut pahaa sanaa hormonaalisesta ehkäisystä koulussa tai terveydenhoitajalta, päin vastoin. Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuoret tytöt syövät pillereitä ja niitä heille suositellaan. Nyt kun on itse lukenut netistä kaikenlaista, olen ajatellut lopettaa hormonaalisen ehkäisyn kokonaan, mutta toisaalta kaikki toimii hyvin tämän nykyisen ehkäisyrenkaan kanssa.. Tiedä sitten.

Vierailija
14/64 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:27"]

[/quote]

Tuli mieleen, että saattaisko joillain miehillä penis lytistyä tai valahtaa enemmän kun sille laittaa kumiasun päälle, jolloin kondomi vie tuntoa naiselta? Eli se varmaan riippuu paljon miehen muodoista? Hmm

Vierailija
15/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit aivopestään aika hyvin pillereiden käyttäjiksi. Esim. terveystiedon kirjoissa puhutaan vain e-pillereiden hyvistä puolista, ei mitään riskeistä!

Ehkäisypillerit on kyllä aivan järjettömän hyvä bisnes. Niitä syödään päivittäin ja vuosikausia ja niitä voi markkinoida puolelle ihmiskunnasta!

Vierailija
16/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkkeet ja valmisteet noin yleensäkin ovat järjettömän hyvä bisnes. Esimerkkeinä nyt vaikkapa särkylääkkeet ja antibiootit (tuhosivat vatsani jo nuorena, josta syystä joudun syömään todennäköisesti koko loppuikäni vatsalääkkeitä enemmän tai vähemmän)...lista on loputon. Lääketiede on kehittynyt huimasti mutta ikävä kyllä kaikki pyörii aina ensisijaisesti rahan tai säästöjen ympärillä. Hyvä esimerkki on tosiaan jopa sairaalloiseksi mennyt lääkkeiden tuputtaminen. Mielenterveydellisistä ongelmista kärsiville lykätään resepti kouraan ja toivotetaan onnea, lihasvaivoista kärsivälle nippu kipulääkereseptejä. Itse aiheuttajaan ei juurikaan keskitytä vaan hoidetaan napeilla oireita. Kaikki lääkkeet ovat tavalla tai toisella huono juttu, eiköhän jokainen mieluummin pärjäisi ilman. Ja mitä riskeistä puhumiseen tulee niin lähes kaikki tieto on nykyään ihmisen saatavilla helposti, siitä syystä asioista myös puhutaan enemmän. Ihminen on tyhmä eläin, valtaosa ei osaa kyseenalaistaa tarpeeksi asioita saati tutkia itse, ja se, jos joku on surullista. Turhanpäiväisistä asioista kyllä vaahdotaan ja meuhkataan mutta samaan aikaan annetaan asioiden tuikkia pe**uun ihan huomaamatta...

Vierailija
17/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin ratkaisu olisi pistää kaikilta miehiltä 16v ikäisinä putket poikki ja pateja pakkaseen talteen odottamaan tarvetta, Ainiin! eihän lapsia hommata yleensä kuin puoli vahingossa korkeintaan. Eli fiksuin ja tehokkain ratkaisu näivettäisi väestöliiton tavoitteet...

Vierailija
18/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:27"]

[/quote]

Vielä huonommalta se tuntuu kun pillerit vie halut.

Vierailija
19/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 00:28"]

Miten lakanat ja vaatteet sotkeentuvat e-pilleriin? Käytin niitä noin 30 vuoden ajan, kunnes munasarjani lopettivat toimintansa, enkä huomannut mitään tuollaista.

[/quote]

Miehes olikin tuhkamuna.

Vierailija
20/64 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereiden syöjät on yleensä vähän ressukoita/alistettuja. Onhan se nyt ehkäisynä miehelle helvetin hyvä vaihtoehto, kaikki haitat jää naiselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme