En ole koskaan ymmärtänyt e-pillereiden käyttäjiä
tai hormonikierukan. Itse en ole koskaan hormoniehkäisyä käyttänyt, enkä käytä. Enkä ikinä vaatisi sellaista mieheltäkään. Kondomi on paljon järkevämpi ja sen terveysriskit on olemattomat. Ja huomattavan paljon siistimpikin vaihtoehto kun ei sotkeennu lakanat eikä omat vaatteet.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 02:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 02:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 02:16"]
Pillereiden syönti vaikuttaa myös vähentäen kohtu ja munasarjasyöpää. naiset, joilla on vähemmän kuukautiskiertoja vai oliko se nyt menkkoja, kuten raskaana olleilla naisilla ja pillereitä käyttäneillä, kiertoja tulee vähemmän ja se jotenki vaikuttaa noiden syöpien syntyyn vanhemmalla iällä. jos et usko niin googlaa. Toisaalta siitä kiistellään vieläkin saavatko e pillereitä syövät naiset helpommin rintasyövä.... Niin ja paskempi nakki on ne veritulpat ja aivoverenvuodot... Edut ja miinukset plus miinus nolla, mutta mulle kuitenkin miinuksella. En halua toistakin lääkettä syödä, joka lisää verenkiertoon liittyviä sairausriskjä.
[/quote]
Mutta lisäävät mm. rintasyövän riskiä muista riskeistä puhumattakaan. Ystävälläni kesti aika pitkään tulla raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen...ei siinä, saatte minun puolesta myrkyttää itseänne miten tahdotte, mutta älkää väittäkö, että se on täysin vaaratonta ja ehdottoman hyvä asia.
[/quote] Ja mikä todistaa sen, että pitkään kestänyt raskautuminen johtui pillereistä?
[/quote]
Mikä todistaa ettei? Omalla kohdallani en aio ottaa sellaista riskiä.
Ihan olen alunperin hankaloiden menkkojen takia syömään pilsuja. Ja mieluummin myrkytän kehoani hornoneilla kuin tulisin raskaaksi. Pahin painajaiseni.
Kaikessa on riskinsä, ja lähes kaikissa asioissa hyvät sekä huonot puolensa. Olen syönyt pillereitä melko tarkalleen 15 vuotta. Alunperin aloitin pillerit todella vaikeiden kuukautisten takia, kivut olivat niin pahoja että saatoin olla täysin toimintakyvytön, vaikka kipukynnykseni on aina ollut todella korkea. Ensimmäiset pillerit eivät juuri tuoneet helpotusta ongelmiin mutta sitten alkoi parisuhde ja pillerit osoittautuivat hyväksi ehkäisykeinoksi minulle. Muutaman vuoden kuluttua vaihdoin merkkiä ja pikkuhiljaa kipuni ovat kadonneet olemattomiin, en myöskään vuoda kuin seula, on melko hankalaa olla asiakaspalveluhommissa työvuorossa jos puolen tunnin välein joudut ravaamaan vessassa ja silti saattaa käydä vahinko... Niin, ja minulla on endometrioosi, lievä tosin, mutta ainoa hoito siihen ovat nämä pillerit. Kyllä minäkin olen pyöritellyt monia kysymyksiä, kuten vaikeutuuko mahdollinen lasten saaminen tämän takia, vaikuttaako tämä mielialoihini jne, on myös suurentunut riski veritulppaan ja pinnallinen minulla on ollutkin, mutta tällä hetkellä vielä pillereillä mennään vaikka seksielämästä ei ole tietoakaan. Varmasti jokainen käyttäjä näitä hyötyjä ja haittoja on puntaroinut (niistä kyllä tiedotetaan ja puhutaan melko hyvin) eikä tämä kuulu sellaiseen aihepiiriin jossa olisi kenelläkään varaa tulla julistamaan mielipidettään "ainoaksi oikeaksi". Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun kaikkialla ja aivan kaikesta täytyy vääntää, todistella omaa aatettaan jotenkin "paremmaksi" tai "oikeaksi"? Miljoonia mielipiteitä. Jos mä saisin valita, voisin hyvin, -ilman pillereitä. Joku toinen voi hyvin ilman, ja joku ei tahdo olla ilman.
Aihetta hieman kierrellen, joku täällä julisti useammankin kerran meidän "myrkyttävän" itseämme. Nautitko sinä vain puhtaasta ympäristöstä itse saalistettua lihaa, kasvatat itse kasvikset puhtaassa mullassa omalla kasvimaalla, et nauti minkäänlaisia valmisteita päivittäin jne, tästähän juttua riittäisi. Me kaikki tungemme tavalla tai toisella itseemme "myrkkyjä" jatkuvasti. On eri asia tiedostaa mitä itseensä työntää kuin tehdä niin sokeuttaan... ;)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 02:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 02:16"]
Pillereiden syönti vaikuttaa myös vähentäen kohtu ja munasarjasyöpää. naiset, joilla on vähemmän kuukautiskiertoja vai oliko se nyt menkkoja, kuten raskaana olleilla naisilla ja pillereitä käyttäneillä, kiertoja tulee vähemmän ja se jotenki vaikuttaa noiden syöpien syntyyn vanhemmalla iällä. jos et usko niin googlaa. Toisaalta siitä kiistellään vieläkin saavatko e pillereitä syövät naiset helpommin rintasyövä.... Niin ja paskempi nakki on ne veritulpat ja aivoverenvuodot... Edut ja miinukset plus miinus nolla, mutta mulle kuitenkin miinuksella. En halua toistakin lääkettä syödä, joka lisää verenkiertoon liittyviä sairausriskjä.
[/quote]
Mutta lisäävät mm. rintasyövän riskiä muista riskeistä puhumattakaan. Ystävälläni kesti aika pitkään tulla raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen...ei siinä, saatte minun puolesta myrkyttää itseänne miten tahdotte, mutta älkää väittäkö, että se on täysin vaaratonta ja ehdottoman hyvä asia.
[/quote] Ja mikä todistaa sen, että pitkään kestänyt raskautuminen johtui pillereistä?