Mitä sellaista teet nyt aikuisena, mitä sinulta kiellettiin tekemästä lapsena?
Kommentit (78)
Jään tuijottamaan pieniä ötököitä ulkona pitkäksikin ajaksi yhteen paikkaan.
makoilen sängyllä ja en tee varsinaisesti mitään järkevää, kunhan vain pötköilen
Syö liikaa juustoo mutta sitä sai vaan vähän tai mitä tahansa oli vähän niin pitää nyt ahmia monenlaisia herkkuja . Seisovat pöydät ja jäätelöä koko paketti . Matkustelen ja juon viinoja .
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun miten haluan
Syön mitä haluan ja silloin kun haluan
Olen pyjamassa jos haluan
Jätän sängyn petaamatta jos haluan
Tulen kotiin kun haluan
Lähden kotoa kun haluan
Nukun jos haluan
Tässäpä ne aikalailla on. Yleensäkin käytän aikani niin kuin haluan, poislukien työtunnit.
Saatan syödä 2 jäätelöä peräkkäin , tai ehkä syön täytekakusta melkein puolet sellaisesta 8 hengen kakusta ja en sitten sinä päivänä muuta syökään enää...
Ajattelen itse.
Kuuntelen haluamaani radiokanavaa tai surffailen kanavia niinkun haluan.
Nukun alasti tai pelkissä alushousuissa.
Olen ilman sukkia enkä pue pitkiksiä housujen alle jos ei oikeasti ole kylmä.
Leikkaan ja pilkon veitsellä.
Sytytän tulen kiukaaseen ja takkaan.
Nautin elämästä ja teen hauskoja juttuja. Leivon suklaisia juttuja, äitini mielestä ainoastaan pullan tekeminen on sallittua! Ja nimenomaan vain pullapitkon, ei tule korvapuustit kuuloonkaan. Rusinoita ei saa laittaa muulloin kuin jouluna ja rasvaa vähemmän kuin ohjeessa sanotaan. Mokkapalojen tai keksien leipominen on suorastaan syntistä.
Vietän mun synttäreitä. En välttämättä mitenkään isosti, joskus käyn ravintolassa syömässä ja joskus ostan vaan vähän kalliimpaa jäätelöä tai muuta kivaa. Äidin mielestä syntymäpäivät ovat turhia. Pikkulapsilla saa olla juhlat ja seuraavan kerran sitten kun täyttää 50, siinä välissä ei tarvitse edes onnitella.
En mene ulos "reippailemaan raittiiseen ilmaan" jos ei huvita. Luen koko viikonlopun kirjaa.
Lapsena oli suoraan saatanasta olla koko päivä sisällä, syödä olkkarissa, lukea syödessä, ulkoilla ilman hanskoja tähän aikana vuodesta tai olla yöpuku päällä koko päivän.
Nyt teen näitä kaikki hyvällä omallatunnolla.
Katson televisiota, vaikka varmasti olisi jokin homma mikä pitäisi tehdä. Lapsena tehtiin selväksi, että telkkarin katselu on jonninjoutavaa touhua, ja koko valveillaolo aika täytyy olla aktiivinen (miksihän meillä edes oli tv? No kipeänä sitä sai katsoa ja jouluna). Sikäli istuu tiukassa tuo, että pyrin hoitamaan päivittäiset askareet aina kondikseen ensin, mutta joku ikkunan pesu tai räystäiden puhdistaminen voi kyllä odottaa seuraavaan päivään.
Syön karkkia/herkkuja muulloinkin kun juhlissa.
Syön kun on nälkä, sitä mitä haluan. Juustoa paljaaltaan, juon mehua ja limsaa arkisin.
Syön karkkia lähes joka päivä. En vedä vatsaa sisään.
Vierailija kirjoitti:
Katson televisiota, vaikka varmasti olisi jokin homma mikä pitäisi tehdä. Lapsena tehtiin selväksi, että telkkarin katselu on jonninjoutavaa touhua, ja koko valveillaolo aika täytyy olla aktiivinen (miksihän meillä edes oli tv? No kipeänä sitä sai katsoa ja jouluna). Sikäli istuu tiukassa tuo, että pyrin hoitamaan päivittäiset askareet aina kondikseen ensin, mutta joku ikkunan pesu tai räystäiden puhdistaminen voi kyllä odottaa seuraavaan päivään.
Syön karkkia/herkkuja muulloinkin kun juhlissa.
Syön kun on nälkä, sitä mitä haluan. Juustoa paljaaltaan, juon mehua ja limsaa arkisin.
Ainiin ja ulkona vallitseva sää ei minulle enää sanele, että pitää mennä ulos! Vaikka olisi kuinka kaunis sää, niin en mene ulos jos ei huvita. Menen ulos kun huvittaa, satoi tai paistoi, mutta päätös lähteä ulos on minun, ei sään tai äitini.
Nauran ja itken jos itkettää
Syön kun on nälkä, en kellon mukaan
Syön laktoositonta ruokaa, vanhempieni mielestä laktoosiallergiani on nirsoilua
Poistun tilanteista, joissa minua kohdellaan huonosti
Käyn lääkärissä
En siivoa joka päivä
Pidän tukkani pitkänä
Kutsun ystäviä kylään
Lämmitän asuntoani
Nyt mä saan olla nenä kirjassa just niin paljon kuin mua huvittaa. Ja nyt mä saan suuttua jos suututtaa. Prkl!
Juon viiniä silloin kun haluan.
Nukun niin pitkään kun haluan.
Syön noutoruokaa kun haluan
Käytän taxia tarvittaessa ja käyn ulkona syömässä ravintolassa
Hillun kotona alasti jos haluan
Syön silloin kun tekee mieli, ei kellon mukaan
En siivoa joka päivä
Kotona saa olla myös sotkuista
En ulkoile jos ei tee mieli
Matkustelen
Shoppailen
Minulla on velkaa ja luottokortti jota käytän kun haluan
Korkeakulttuuria ei ole pakko harrastaa, populaarikulttuuri on ihan Ok
Lomalla ja vapaapäivinä ei ole pakko tehdä jotain hyödyllistä, on ihan Ok vaikka levätä koko päivä
Valvon myöhään, jos haluan
Puhun seksistä mieheni kanssa, osoitan omia seksuaalisia toiveita
En suostu olemaan marttyyri perheenäiti, siivous ja ruoanlaitto on myös mieheni vastuulla
Lapset eivät asu kotona kuin hotellissa, lapset siivoavat ja osallistuvat kotitöihin oman ikätasonsa mukaan
En halveksi naapureita tai eritavalla ajattelevia, kaikkien ei tarvitse ajatella ja elää juuri minun tavallani
Erilaisuus on rikkautta
Köyhyys ei ole hävettävää eikä köyhän vika välttämättä
En arvota ihmisiä rikkauden tai koulutuksen mukaan
En inhoa poliiseja
Hyväksyn lapseni omana persoonana, en pakota heitä tiettyyn muottiin
Arvostan ja otan huomioon myös lapsen mielipiteen
Voin samastua!<3