Laihduttajat: miten hillitsette itsenne herkkuhimon iskiessä?
Mitä ajattelette/teette saadaksenne herkut pois mielestä?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:05"]
Juon vettä tai pahimmassa tapauksessa syön jotain, mutta terveellistä. Jos ennen otin pullan, otan nyt ruisleivän paprikalla.
[/quote]Aika jännä illuusio mitä tulee hiilareiden määrään.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:31"]
vettä / kahvia / tupakkaa
yksi hyvä keino on pestä hampaat, suosittelen. ei tee sen jälkeen paljoa mieli, kun kaikki maistuu pahalta hammastahnan jälkeen.
[/quote]
Tuo tepsii omenan tai appelsiinin himoon, ei karkin himoon...
En kannata absolutismia tässäkään asiassa. Otan kaloreihin sopivan määrän herkkuja ja syön pois.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:27"]
Olen nyt elänyt 5 viikkoa terveellisemmän ruokavalion elämää, eikä mulla ole ollut juurikaan mielitekoja herkkuja kohtaan.
[/quote]
Tulepa 5 kuukauden jälkeen puhumaan.
[/quote]Tai viiden vuoden kuluttua... Alkuinnostuksessa pystyy mihin vain ja samalla sortuu helposti ylilyöntiehin.
Mutta ihan terveeltä kuulostaa että herkkuja sallitaan jo alussa kohtuullisessa määrin.
Helppoa kuin se heinänteko, ei tee mieli enää mitään herkkuja. Vhh:lla kun on niin sokeri maistuu niin järkyttävältä, ettei tee moista moskaa todellakaan mieli. Eli jos tekee mieli oikeita herkkuja, niin syön. Siis esim. marjoja ja kermavaahtoa.
Tosin en enää laihduta, kun olen ollut ihannepainossa jo 6 v, mutta vhh:sta en luovu ikinä!
Annan itselleni luvan syödä sitä herkkua vähän huomenna tai esim. herkuttelupvnä seuraavana viikonloppuna. Yleensä mieliteko on poistunut jo seuraavaan ajankohtaan mennessä.
Joskus myös syön jotain terveellistä sen sijaan että antaisin mieliteolle vallan.