Jehovan todistajille kysymys
Te jotka olette Jehovan todistajia: Onko teillä paljon lapsia? Miten lapset suhtautuu kokouksissa käynteihin ja ovelta ovelle työhön? Ja onko lapsia kiusattu koulussa siksi kun olette jehovan todistajia?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:26"]Poistun paikalta, että voitte keskenään jauhaa jauhonne!!
[/quote]
Et enää osaa puolustautua. :-D
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:18"]Huvittaa tuo teidän aseistakieltäytyminen, kun kuitenkin piiskaatte viattomia lapsia. Pikkuinen ristiriita?
[/quote]
Tämä minuakin hämmentää... Mukamas väkivaltaa vihaavia ja rauhaa rakastavia, mutta silti harjoittavat uskontonsa silmissä täysin hyväksytyksi väkivallan pahinta muotoa. Eli väkivaltaa joka kohdistuu viattomiin ja heikkoihin lapsiin.
[/quote]
Mitähän sää nyt höpiset? Ihanko tosissasi luulet että todistajien järjestö käskee pieksemään ja hakkaamaan lapsensa? Kannattaisko nyt oikeesti vähän vetää happea.
[/quote]
Teillä sitä sanotaan kasvatukseksi. Rakkaudella kuritetaan lasta, jotta tämä ymmärtää tehneensä väärin. Irvokasta.
[/quote]
mun mies on lapsena saanut paljon remmiä jehova-vanhemmiltaan, tosi isonakin vielä. Heti erosi, kun pystyi.
Minulla on sen verran ikää ja pitkä historia JT-yhteisössä ja piiskaaminen on ollut sallittua myös sen jälkeen kun laissa se kiellettiin.
Jumalan laki menee aina edelle maallisten lakien.
Uskon kuitenkin siihen että JT vanhemmista vähemmistö on niitä jotka käyttää ruumiillista kuristusta nykyään. Sama kuin muussa väestössäkin. Ruumiillista kuritusta on edelleen uskontotaustasta riippumatta.
Itselleni kurituksesta ei ollut muuta hyötyä kuin sisun kasvu, sanallisesti olin pahoillani ja pyysin anteeksi mutta en todellakaan sitä tarkoittanut. Kasvoin kieroon. Opin elämään kaksoiselämää ja se jatkuu edelleen. En ole enää jt.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:18"]Huvittaa tuo teidän aseistakieltäytyminen, kun kuitenkin piiskaatte viattomia lapsia. Pikkuinen ristiriita?
[/quote]
Tämä minuakin hämmentää... Mukamas väkivaltaa vihaavia ja rauhaa rakastavia, mutta silti harjoittavat uskontonsa silmissä täysin hyväksytyksi väkivallan pahinta muotoa. Eli väkivaltaa joka kohdistuu viattomiin ja heikkoihin lapsiin.
[/quote]
Mitähän sää nyt höpiset? Ihanko tosissasi luulet että todistajien järjestö käskee pieksemään ja hakkaamaan lapsensa? Kannattaisko nyt oikeesti vähän vetää happea.
[/quote]
Teillä sitä sanotaan kasvatukseksi. Rakkaudella kuritetaan lasta, jotta tämä ymmärtää tehneensä väärin. Irvokasta.
[/quote]
mun mies on lapsena saanut paljon remmiä jehova-vanhemmiltaan, tosi isonakin vielä. Heti erosi, kun pystyi.
[/quote]
On ollut lapsi ennen vuotta 1984, jolloin kurittamisjärjestely muuttui.
Luehan edelliset viestit.
Lisätään nyt vielä että jt tulee noudattaa maailmallisia lakeja ilman muuta, joten tuo fyysinen kurittaminen on kiellettyä ihan yhtä lailla todistajilta kuin ateisteilta. Silti joku ihminen siihen silloin tällöin sortuu ja todistajan ollessa kyseessä, seurakunta kyllä puuttuu sellaiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:34"]Lisätään nyt vielä että jt tulee noudattaa maailmallisia lakeja ilman muuta, joten tuo fyysinen kurittaminen on kiellettyä ihan yhtä lailla todistajilta kuin ateisteilta. Silti joku ihminen siihen silloin tällöin sortuu ja todistajan ollessa kyseessä, seurakunta kyllä puuttuu sellaiseen.
[/quote]
Niin puuttuu juu, kehoittaa jatkamaan entistä pontevammin ruumiillisen kurittamisen tiellä. Jollain se maailmallinen asenne on kitkettävä. Lasten hakkaajia ja kaksinaamaisia valehtelijoita koko porukka. Keskustellaanko samalla kuinka vanhemmiston jäsenet antavat nuorehkoille sisarille hieman johdatusta uskossaan? Montako aborttia on vaiettu uhkailemalla ettei pääsekään valittujen joukkoon paratiisiin?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 05:55"]
Se on kyllä kumma,et kaikki jehovat jotka mä tunnen,ei juo,ei kiroile ja ovat ystävällisiä kaikille. Taas kaikki kristityt jotka tunnen,eivät käy kirkossa,juo,kiroilee,polttaa jne..
[/quote]
Entäs ne kristityt, jotka käyvät? Työkaverina todistaja, laiska ja kova juorumaan.
Käyttää, itse olen :) itselläni ei vielä ole, olen vasta vähän yli parikymppinen. Pienestä pitäen vanhemmat ovat vieneet kokouksiin ja muistan sen aina kuinka kivaa sinne oli mennä. Koskaan mua ei pakotettu. Kävin jo 6-vuotiaasta jonkun mukana ovelta ovelle työssä ja sain ojentaa lehtiset ja joskus jopa kilpailin siskoni kanssa kumpi saa ne antaa :) koulussa kiusattiin aika rajusti, joka on jännä koska kyllä muutkin kävivät kirkossa, viettävät eri juhlia jotka perustuu vaikka mihin (esim joulut yms) mutta ei heitäkään siksi kiusata? koska kuuluvat massaan. Heti jos erottuu joukosta joutuu kiusatuksi, sitä tämä elämä on nykyään, mutta mua se kiusaaminen vahvisti vaan :) onhan se raamatunki kohta: "saatte osaksenne kiusausta ja koettelemuksia hänen nimensä tähden" eli Jehovan. Jotenki noin se meni :) Että pitää vaan kestää!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 04:06"]
Käyttää, itse olen :) itselläni ei vielä ole, olen vasta vähän yli parikymppinen. Pienestä pitäen vanhemmat ovat vieneet kokouksiin ja muistan sen aina kuinka kivaa sinne oli mennä. Koskaan mua ei pakotettu. Kävin jo 6-vuotiaasta jonkun mukana ovelta ovelle työssä ja sain ojentaa lehtiset ja joskus jopa kilpailin siskoni kanssa kumpi saa ne antaa :) koulussa kiusattiin aika rajusti, joka on jännä koska kyllä muutkin kävivät kirkossa, viettävät eri juhlia jotka perustuu vaikka mihin (esim joulut yms) mutta ei heitäkään siksi kiusata? koska kuuluvat massaan. Heti jos erottuu joukosta joutuu kiusatuksi, sitä tämä elämä on nykyään, mutta mua se kiusaaminen vahvisti vaan :) onhan se raamatunki kohta: "saatte osaksenne kiusausta ja koettelemuksia hänen nimensä tähden" eli Jehovan. Jotenki noin se meni :) Että pitää vaan kestää!
[/quote]why do Jehovah's witnesses think they're the only ones going to heaven?
Why do you not celebrate birthdays?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 19:36"]Te jotka olette Jehovan todistajia: Onko teillä paljon lapsia? Miten lapset suhtautuu kokouksissa käynteihin ja ovelta ovelle työhön? Ja onko lapsia kiusattu koulussa siksi kun olette jehovan todistajia?
[/quote]
Ovellani kävi vastikään Jehovan todistajanainen, jolla oli lapsi mukanaan. Lapsi oli silminnähden vaivautunut äitinsä höpinöistä, kävi sääliksi. En ottanut vastaan tarjottua lehteä, ja tuon lapsen kohtalo jäi kieltämättä vaivaamaan.
Se on kyllä kumma,et kaikki jehovat jotka mä tunnen,ei juo,ei kiroile ja ovat ystävällisiä kaikille. Taas kaikki kristityt jotka tunnen,eivät käy kirkossa,juo,kiroilee,polttaa jne..
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:23"]Laki kurituksesta muuttuui 1984. Sen tarkoitus on suojella lapsia väkivallalta. Sitä ennen moni vanhempi toisti omasta kodista koettua mallia. Uskonnosta riippumatta.
[/quote]
Niin ja ne Jt-lapset joita on kuritettu vitsalla ovat varmasti kuuluneet näihin, joita on kuritettu ruumiillisesti ENNEN tätä muutosta.