Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jehovan todistajille kysymys

Vierailija
20.02.2014 |

Te jotka olette Jehovan todistajia: Onko teillä paljon lapsia? Miten lapset suhtautuu kokouksissa käynteihin ja ovelta ovelle työhön? Ja onko lapsia kiusattu koulussa siksi kun olette jehovan todistajia?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurittaminen ja väkivalta eivät ole sama asia vaikka täällä niin luullaankin. Annatteko te lastenne tehdä aivan mitä he haluavat? Olen itse ollut lapsesta asti todistaja, enkä ole ikinä kokenut fyysistä enkä henkistä väkivaltaa. Kentälle ei kukaan ole koskaan pakottanut, käyn juuri sen verran kuin itse haluan.

Vierailija
22/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:57"]Kurittaminen ja väkivalta eivät ole sama asia vaikka täällä niin luullaankin. Annatteko te lastenne tehdä aivan mitä he haluavat? Olen itse ollut lapsesta asti todistaja, enkä ole ikinä kokenut fyysistä enkä henkistä väkivaltaa. Kentälle ei kukaan ole koskaan pakottanut, käyn juuri sen verran kuin itse haluan.

[/quote]

Mitä se kurittaminen sitten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmänne on sokaistuneet.

Ette kehtaa edes itsellenne myöntää .

Vierailija
24/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:57"]Kurittaminen ja väkivalta eivät ole sama asia vaikka täällä niin luullaankin. Annatteko te lastenne tehdä aivan mitä he haluavat? Olen itse ollut lapsesta asti todistaja, enkä ole ikinä kokenut fyysistä enkä henkistä väkivaltaa. Kentälle ei kukaan ole koskaan pakottanut, käyn juuri sen verran kuin itse haluan.

[/quote]

Onko piiskan käyttö mielestäsi kurittamista vai väkivaltaa ja miksi? Ja mikä on sitten (fyysisen) kurittamisen ja väkivallan ero? Lasta ei pitäisi ikinä rangaista väkivalloin, satuttaminen ei ole kasvattamista.

Vierailija
25/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:57"]

Kurittaminen ja väkivalta eivät ole sama asia vaikka täällä niin luullaankin. Annatteko te lastenne tehdä aivan mitä he haluavat? Olen itse ollut lapsesta asti todistaja, enkä ole ikinä kokenut fyysistä enkä henkistä väkivaltaa. Kentälle ei kukaan ole koskaan pakottanut, käyn juuri sen verran kuin itse haluan.

[/quote]

Kyllähän toi henkisestä väkivallasta käy jos lapsi pakotetaan (vaikka väkivallattomankin) rangaistuksen uhalla osallistumaan aikuisten uskonharjoitukseen.

Pakkohan lapsia on välillä pakottaa lähtemään mukaan kun niitä ei voi yksinkään jättää, mutta meillä pakotuksen kohteet vaihtelevat esimerkiksi näyttelynavajaisista lastentapahtumiin ja sukulointiin. Pelkkä valtakunnansalilla ramppaaminen saattaa käydä vähän yksitoikkoiseksi pidemmän päälle, luulisin...

Vierailija
26/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovissa minua eniten häiritsee usko siitä, että sielu on veressä = verensiirrot hengen pelstamiseksi ovat kiellettyjä. Oma lapsikin kuolkoon ennemmin - sairasta, sanon minä. Muut jutut, jouluttomuus ja synttärittömyys, mitäs noista - sen kun ovat ilman lahjoja.

Vierailija
27/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri on ohjaamista ja neuvomista. Paras keino on vanhempien oma malli. Esim. jos yrittää opettaa, että lapset ei kiroile, niin ei itse sitä tee. Tehokkaampaa on kannustaminen hyvään käytökseen kuin rankaiseminen huonosta. Palkitsemistaulukot mm. Jos pitää rankaista niin onhan niitä keinoja jäähystä peliaikojen menettämiseen. Kaikissa ihmisryhmissä on niitä, jotka puolustelevat omaa väärää tai huonoa toimintamallia syyttelemällä muita.

Vierailija
28/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että jotkut luterilaisuudesta tai muista uskonnoista kääntyneet ovat aluksi kurittaneet lapsiaan kunnes ovat oppineet itsehillintää ja muita keinoja kasvattaa lapsiaan. Pitää muistaa, että luterilaisessa Raamatun käännöksessä oli ohje: joka vitsaa säästää se vihaa lastaan......tästä syystä luterilaisessa Suomessa on pitkä ja osittain julma historia lasten piiskauksessa.

Kun todistajat tekivät sanatarkan käännöksen muuttui koko asia ja siitä saamme kiittää rehellisiä ja ahkeria Jtodistajia! Paimen ei koskaan sauvallaan tai kepillään ole hakannut lampaitaan vai??

JW.ORG- sivuilta voitte hakusanan avulla itse tutkia koko asian ettei tartte olla näiden haloopajuttujen vaikutuspiirissä!

Vierailija
29/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:18"]Huvittaa tuo teidän aseistakieltäytyminen, kun kuitenkin piiskaatte viattomia lapsia. Pikkuinen ristiriita?

[/quote]

Tämä minuakin hämmentää... Mukamas väkivaltaa vihaavia ja rauhaa rakastavia, mutta silti harjoittavat uskontonsa silmissä täysin hyväksytyksi väkivallan pahinta muotoa. Eli väkivaltaa joka kohdistuu viattomiin ja heikkoihin lapsiin.

[/quote]

Mitähän sää nyt höpiset? Ihanko tosissasi luulet että todistajien järjestö käskee pieksemään ja hakkaamaan lapsensa? Kannattaisko nyt oikeesti vähän vetää happea. 

[/quote]

Onko tuttu lause : joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa ? Tällä jehovat suorastaan kehoittavat pahoinpitelemään lapsiaan, mikäli ei uskonto ja muu oppi kiinnosta.

T, koko lapsuutensa hakattu uskonnon varjolla

Olen usein harkinnut ns ulostuloa ja paljastaa mitä kaikkea jehovat kulissien takana puuhaavat.

Vierailija
30/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Jehovan todistajilla on vähän tai ei ollenkaan lapsia. Suurperheitä tiedän vain yhden siinä on enemmän kuin 6 lasta.

Yleensä perheissä on 1-3 lasta.

Joskus pienenä oli kiva lähteä kentälle. Kouluikäisenä ei enää ollut hauskaa. Koulussa olin kiusattu niin kuin useimmat jt-perheiden lapset ovat. Surullisinta tässä on se, ettei kiusaamisesta kerrota kotona koska lapsi ajattelee että näin kuuluu ollakin. Tässäkin ketjussa jo aiemmin mainittua Raamatun jaetta oli toistettu niin monta kertaa että lapsi sen oli sisäistänyt.

Kentälle pakotettiin, ei nuoret saa valita ainakaan silloin kun itse olin nuori.

Ruumiillista kuritusta oli lapsuusaikanani ja uskon näin olevan edelleen muttei välttämättä kaikki sitä harrasta.

Jos haluaa erota järjestöstä on parasta jättäytyä toimettomaksi niin ei tule karttamista ja voi elää kuitenkin vapaasti kuten itse tahtoo.

Itselläni ei uskonnonvapaus toteutunut vaan siihen pakotettiin. Vanhemmilla on oikeus valita perheen uskonto ja kasvattaa lapset oman maailmankuvansa mukaan. Uskonto oli läsnä 24/7.

Viikko-ohjelma oli tällainen

(päivänteksti on jokin Raamatun jae ja siihen omat selitykset sellaisesta päiväntekstikirjasta )

maanantai: päivänteksti, iltaisin kotitutkistelu isän johtamana

tiistai: päivänteksti, illalla seurakunnan kokous nimeltään kirjantutkistelu

keskiviikko: päivänteksti, valmistautumista torstain kokouksiin varsinkin jos itsellä oli ohjelmaa

torstai: päivänteksti, illalla seurakunnan kokous 2 tuntia, Valtakunnan palveluskoulu ja kokous. (sisälsi puheopetusta ja näytteitä miten ovilla puhutaan ja kumotaan väitteitä jne.)

perjantai: päivänteksti ja valmistautuminen sunnuntain kokoukseen Vartiototorni lehden alleviivaus tutkittavalta alueelta.

lauantai: päivänteksti, kenttäpalveluskokous ja kenttäilyä

sunnuntai: päivänteksti, seurakunnan kokous jossa Esitelmä 1 tunti ja toinen tunti tutkittiin Vartiotorni lehteä. Käytiin seurakunnanpalvelijan/puheenjohtajan johdolla yhdessä läpi se luku johon kaikki oli valmistautuneet etukäteen. Lavalla oli pj. ja lukija joka luki kulloisenkin kappaleen ääneen. Sen jälkeen pj. luki sivun alareunassa olevat kysymykset siihen kappaleeseen. Tähän kokoukseen voi kaikki osallistua viittamalla ja puheenjohtaja antaa vastausvuoron.

Sitten seuraava kappale jne.

Kaikissa kokouksissa oli ensin laulu ja rukous ja ne päätettiin laululla ja rukouksella.

Niin ja sunnuntaina mentiin kokouksen jälkeen monesti kentälle.

Tämän lisäksi vielä päivittäiset rukoukset jotka isä ennen ruokailua rukoili ja jokainen rukoili vielä omaehtoisesti hiljaa rukouksia pitkin päivää niin paljon kun koki tarpeelliseksi. Iltarukouksen jokainen rukoili vuoteessa itsekseen tai ainakin meillä oli tapana.

Herätkää ja Vartiotorni ilmestyi kahden viikon välein ja ne kuului jokaisen lukea itsekseen.

Tällaisen ohjelman jokainen jt-lapsi nuori ja aikuinen kävi läpi viikon aikana.

Nyt kokoustahti on höllentynyt, tiistain kokousta ei enää ole.

Kiitos jos jakosit lukea!

Vierailija
31/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:18"]Huvittaa tuo teidän aseistakieltäytyminen, kun kuitenkin piiskaatte viattomia lapsia. Pikkuinen ristiriita?

[/quote]

Tämä minuakin hämmentää... Mukamas väkivaltaa vihaavia ja rauhaa rakastavia, mutta silti harjoittavat uskontonsa silmissä täysin hyväksytyksi väkivallan pahinta muotoa. Eli väkivaltaa joka kohdistuu viattomiin ja heikkoihin lapsiin.

[/quote]

Mitähän sää nyt höpiset? Ihanko tosissasi luulet että todistajien järjestö käskee pieksemään ja hakkaamaan lapsensa? Kannattaisko nyt oikeesti vähän vetää happea. 

[/quote]

Teillä sitä sanotaan kasvatukseksi. Rakkaudella kuritetaan lasta, jotta tämä ymmärtää tehneensä väärin. Irvokasta.

[/quote]

Raamatussa sanotaan kuritusta kuvaannollisessa merkityksessä: se joka lastaan rakastaa, se kepillä ojentaa". Esim lammaspaimen ohjaa sauvallaan lampaitaan oikeaan suuntaan, etteivät lampaat eksy laumastaan.

Samalla tavalla JT vanhemmat "kurittavat kepillä" lastaan oikeaan suuntaan. Lempeästi, toistuvasti, sanallisesti.

Kaikkea ei pidä ihan ottaa kirjaimellisesti.

Vierailija
32/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa jauhaa 28 tuota paskaa. Minut hakattiin lapsena niin paljon ja usein, eikä todellakaan ollut kyse mistään risusta. Muovinarusta tehty remmi jätti hienot jäljet vartaloon, sekä pysyvät jäljet mieleen ja muistoihin.

Vierailija
33/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:05"]Älä jaksa jauhaa 28 tuota paskaa. Minut hakattiin lapsena niin paljon ja usein, eikä todellakaan ollut kyse mistään risusta. Muovinarusta tehty remmi jätti hienot jäljet vartaloon, sekä pysyvät jäljet mieleen ja muistoihin.

[/quote]

Sun isäsi omi sellainen. Mä en voi sille mitään.

Se on vain surullista miten aina yleistetään. Jos yksi romani on paha, sitä ovat myös kaikki muut. Jos yksi siivooja on epärehellinen, niin tottakai muutkin sitä ovat.

Jos yksi JT isä satuttaa lastaan, niin ayutomaattisesti kaikki muutkin ovat samanlaisia.

Surullista vaan tällainen yleistäminen.

Vierailija
34/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa ed...

Suurin osa isistä on kuitenkin kunnollisia ja ahkeria perheenisiä.

Vierailija
35/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Teillä sitä sanotaan kasvatukseksi. Rakkaudella kuritetaan lasta, jotta tämä ymmärtää tehneensä väärin. Irvokasta.

[/quote]

Mä oon monta kertaa täällä kertonut ettei mua ole ikinä lyöty tai muutenkaan annettu remmiä mutta sitä ei uskota.

Jt - perheessä kasvanut

Vierailija
36/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä oon monta kertaa täällä kertonut ettei mua ole ikinä lyöty tai muutenkaan annettu remmiä mutta sitä ei uskota.

Jt - perheessä kasvanut

[/quote]

Turha sitä on noille kertoa, ei ne mitään kuitenkaan usko. Älä huoli. Kyllä me itse tiedämme miten asiat oikeasti ovat.

Toinen JT

Vierailija
37/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu toinen jt-perheen lapsi

jota on kuritettu isän kädestä. Meillä oli koivuvitsa joka piti itse hakea. Toki samanlaista se oli myös muissa kuin todistajaperheissä. Jotkut sai remmistä ja solkipuolella.

Olen nähnyt valtakunnansalilla risun naisten vessan peilin taa laitettuna. Jos lapset häiriköi lähti yleensä äiti kohti vessaa ja sieltä kuului itkua aikansa kunnes lapsi oli saatu tottelevaiseksi.

Kokousväen päät ei edes kääntyneet kohti itkijää. Kuritus tapahtui kaikkien sallimuksella ja kaikki sitä tiesi tapahtuneen.

Vanhempaa pidettiin hyvänä vanhempana ja kasvattajana.

Erittäin alistettuja lapsia me oltiin. Murrosiässä jotkut nuoret alkoivat kapinoimaan.

Vierailija
38/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki kurituksesta muuttuui 1984. Sen tarkoitus on suojella lapsia väkivallalta. Sitä ennen moni vanhempi toisti omasta kodista koettua mallia. Uskonnosta riippumatta. 

Vierailija
39/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 11:05"]

Älä jaksa jauhaa 28 tuota paskaa. Minut hakattiin lapsena niin paljon ja usein, eikä todellakaan ollut kyse mistään risusta. Muovinarusta tehty remmi jätti hienot jäljet vartaloon, sekä pysyvät jäljet mieleen ja muistoihin.

[/quote]

Ja oliko isäsi luterilainen alkujaan?? Piiskajuttuhan on tai oli nimenomaan luterilaisten omassa Raamatun käännöksessä. Kiitos Jtodistajien sekin asia muuttui ja luullakseni luterilaisetkin ovat asian korjanneet Raamattuunsa -vai ovatko?

Naapurissani asui kauan kauan sitten varakas luterilainen perhe. Joskus pihalla oli piiskajaiset ja millaiset- huh! Jopa luterilainen ankara isänikin paheksui niitä.

Isääni lukuunottamatta naapurusto ei millään tavalla reagoinut asiaan!

Vierailija
40/55 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistun paikalta, että voitte keskenään jauhaa jauhonne!!