Munkkivuori/ulvilantien asunnot?
Asun tällä hetkellä muualla ja olen pitkään ollut kiinnostunut tästä alueesta. Huomasin että vaihtuvuus on aika hurjaa, hirveästi asuntoja aina vuokralla tai myytävinä. Minkä takia? Hinnatkaan eivät päätä huimaa.
Mitä nyt olen aluetta nähnyt niin rauhalliselta vaikuttaa mutta pisti silmiin kauppojen ja palveluiden puute. Matka sinne on yllättävän pitkä? Onkohan tässä syyt?
Onkohan tääl joku joka asuu/on asunut tolla seudulla joka osais sanoa?
Kommentit (30)
Itse taas olen yllättynyt, kuinka vähän täällä on asuntoja on myynnissä asuntojen määrään nähden. Esimerkiksi pelkästään Ulvilantie 29:ssä on melkein 500 asuntoa, joten lieneekö ihmekään, että siellä on silloin tällöin asuntoja myynnissä. Itse ostin asunnon Munkkivuoresta 2019, ja tuolloin sopivan asunnon löytäminen oli todella kiven alla. Tänä aikana omaan talooni on muuttanut useampikin henkilö ilman, että asunnot ovat olleet edes missään julkisessa myynnissä.
Palvelut ovat ihan hyvät. Ostarilta löytyy melkein kaikki, ja esimerkiksi Sello on kätevän auto-/pyöräilymatkan päässä. Palvelujen määrä riippuu tietenkin hieman, missä kohtaa Ulvilantietä asuu. Esimerkiksi pohjoisosasta käppäilee kätevästi vaikkapa Pitäjänmäelle kuntosalille tai ravintoloihin, kun taas eteläpäädystä on inhimillinen matka Munkkiniemen kahviloihin ja raitiovaunulle.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä palveluita on Munkkiniemessä? Mä kaipaan ihan Prismaa :,DD sieltä saa kaiken. Emmä Munkan pukuputiikeilla tee mitään xD
Miksi Prismaa kaipaava muuttaisi sinne? Munkkivuori sopii enemmänkin 50-60-luvun retrotyylistä pitävälle hipsteripariskunnalle. Kannattaa miettiä joitain Espoon ja Vantaan siistejä rivarilähiöitä ym. Niihin saisi laitettu nykymuodin mukaiset keittiöt tai ne on jo valmiina ym. ja sopisi tuohon Prismankaipuuseen myös.
Munkkiniemi ja Prisma eivät tosiaankaan kuulu yhteen.
Munkkivuoren talot ovat kaupungin vuokratonteilla, ja kaupunki aikoo nostaa tontinvuokran moninkertaiseksi. Se näkyy vastikkeessa, asumiskustannukset kallistuvat ehkä sadoilla euroilla kuussa.
Kaksi asuntoa tällä hetkellä myynnissä. Tänne ei pääse, vaikka haluaa.
Diktatorinen Talasmaan vartioimaa alue, väylien reunukset miinoitetun kivenmurikoilla jossa autot hajoavat, kävelytielle laitettu vaarallinen kivi keskelle reittiä pimeässä pyöräillessä hengen vaarallinen,
Vierailija kirjoitti:
Yhtään esim. kaupungin vuokrataloa alueella ei ole, mutta toki taloissa (varsinkin isoissa) on yksiöitäkin runsaasti ja niitä sitten tarjotaan vuokralle. Mikään "vuokralähiö" ei todellakaan ole kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään esim. kaupungin vuokrataloa alueella ei ole, mutta toki taloissa (varsinkin isoissa) on yksiöitäkin runsaasti ja niitä sitten tarjotaan vuokralle. Mikään "vuokralähiö" ei todellakaan ole kyseessä.
Muusantori ei ole lähelläkään Munkkivuorta, on Talissa.
De on vähän semmoinen pussinperä
huonot kulkutyhteydet ja palvelut
toki rauhallista
Luojan kiitos Munkkiniemessä ei ole eikä tule Prismaa. Täällä on tietyllä tavalla niin hiljaista kuin voi olla muutaman kilometrin päässä keskustasta. Pienet alepat vain, mutta tilaan ruoat pääasiassa kauppahalli24 kotiinkuljetuksella.
Munkkivuori taas on iso alue ja paljon taloja eli se on kenties yksi syy siihen, että asuntojamyös liikkuu markkinoilla. Siisti, erittäin vehreä ja erittäin rauhallinen alue. Ostarilla palvelut, on kyllä kulahtanut eli ei mitenkään mieltä ylennä käydä siellä.