Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkien pesu ja bakteerit

Vierailija
20.02.2014 |

Pesetkö pyykkisi 40- vai 60- asteessa ja kuoleeko bakteerit 60-asteessa niin kuin tänään 'Lääkärit'-ohjelmassa väitettiin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuudessakympissä aina kun voin, ja ihan aina alusvaatteet, lakanat ja pyyhkeet 

Vierailija
2/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 C sukat, alushousut, pyyhkeet ja lakanat aina. Mukavaa, kun nykyään löytyy rintaliivejäkin, jotka voi pestä 60 C. Hikisiä puuvillapaitoja tulee laitettua myös 60 C aina kun mahtuvat. Muut 40 C ja 30 C.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen lääkärit-ohjelma neuvoi myös pesemään kalsarit ja pikkuhousut erikseen muusta pyykistä?

Vierailija
4/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pyykkäysneuvot joltain humpuukiohjelmalta?

Vierailija
5/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 yleensä kaikki, toki neuleet ja takit 40 asteessa. Lakanat ja pyyhkeet käyvät välillä 90 asteessa. Ei ole koskaan pyykki haissut.

Vierailija
6/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä bakteereja teillä vaatteissanne on? Onko niissä ihan ehtaa pa*kaa vai mitä pelkäät? Oletteko koko ajan kipeinä? Pitäisikö huolehtia mielummin paremmin muista hygieniasta silloin? En ymmärrä tätä asiasta vouhottamista ollenkaan...

Vierailija
7/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:45"]Mitä bakteereja teillä vaatteissanne on? Onko niissä ihan ehtaa pa*kaa vai mitä pelkäät? Oletteko koko ajan kipeinä? Pitäisikö huolehtia mielummin paremmin muista hygieniasta silloin? En ymmärrä tätä asiasta vouhottamista ollenkaan...

[/quote]

No mitähän bakteereja? Sä vissiin elät steriilissä ympäristössä.

Vierailija
8/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kaikki vaatteet ja lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa.

Ainoastaan tekniset ulkovaatteet pesen 40 asteessa

Vierailija
9/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:45"]Mitä bakteereja teillä vaatteissanne on? Onko niissä ihan ehtaa pa*kaa vai mitä pelkäät? Oletteko koko ajan kipeinä? Pitäisikö huolehtia mielummin paremmin muista hygieniasta silloin? En ymmärrä tätä asiasta vouhottamista ollenkaan...

[/quote]

[/quote]

Normaalit ihon ja alapään tms. bakteerit eivät ole vaarallisia peruterveille ihmisille. Päinvastoin, bakteerikammo ja desinfiointi vain jalostaa vahvimmat pöpöt yleisemmiksi.

Vierailija
10/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 18:45"]Mitä bakteereja teillä vaatteissanne on? Onko niissä ihan ehtaa pa*kaa vai mitä pelkäät? Oletteko koko ajan kipeinä? Pitäisikö huolehtia mielummin paremmin muista hygieniasta silloin? En ymmärrä tätä asiasta vouhottamista ollenkaan...

[/quote]

[/quote]

Normaalit ihon ja alapään tms. bakteerit eivät ole vaarallisia peruterveille ihmisille. Päinvastoin, bakteerikammo ja desinfiointi vain jalostaa vahvimmat pöpöt yleisemmiksi.

[/quote]

Niitä bakteereja tulee oman kropan ulkopuolelakin. Jos vaattedt on kovin bakteeriset, ne haisee.

Vierailija
11/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina 60 asteessa, puuvillavaatetta meillä on. Värit kestää ja tuoksuu raikkaalle Harvoin jotain villaa tai keinokuitua pesen 40 asteessa. Lisäksi keksin käyttää lisähuuhtelua (taisi olla tällä palstalla ketju siitä), nyt tulee tosi puhdasta!

Vierailija
12/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat pyykit tuoksuvat hyviltä. Vaikka peset kuumassa, niin pitää myös kuivua nopeesti.

Vierailija
13/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka pesee alusvaatteet 95 asteessa?

Vierailija
14/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oo kovin huolissani bakteereista kun eipä ne normibakteerit vaarallisia oo. Lakanat, pyyhkeet, keittiörätit, vessarätit, mopit yms pesen kuudessa kympissä, satunnaisesti 90 asteesSa. perusvaatteet neljässäkympissä. 

Vierailija
15/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitän kaikki vaatteeni lipeässä. Siltikään ei voi olla varma. Yksi bakteeri saattaa selvitä hengissä. Miten kestän tätä epävarmuutta?

Vierailija
16/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 19:53"]

Olenko ainoa, joka pesee alusvaatteet 95 asteessa?

[/quote]

tarvitseeko niitä joka kerta pestä niin kuumalla? Luulisi että riittää kuukausittain, jos muuten pesee 60.

Vierailija
17/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 19:57"]mä en oo kovin huolissani bakteereista kun eipä ne normibakteerit vaarallisia oo. Lakanat, pyyhkeet, keittiörätit, vessarätit, mopit yms pesen kuudessa kympissä, satunnaisesti 90 asteesSa. perusvaatteet neljässäkympissä. 

[/quote]

Eipä muakaan ne bakteerien aiheuttamat taudit pelota, vaan mua ällöttää se haju, mikä likaisista vaatteista lähtee. Sen haistaa myös Omon läpi. Sellainen märkät ja muhjainen lemu, hrr.

Vierailija
18/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aika huolissani bakteereista, mutta en pese keittiörättejä tai mitään muutakaan yli 60-asteessa.

Vierailija
19/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin pestä alusvaatteita mahdollisimman kuumassa sen jälkeen kun poikani meinasi menettää henkensä vakavassa suolistobakteerien aiheuttamassa tulehduksessa. Muut pyykit pesen 30 tai 40 asteessa. Vessat ja keittiön lavuaarit hohtavat puhtautta ja käsittelen raakaa lihaa äärimmäisen varovasti. Olen ehkä tullut vainoharhaiseksi, mutta en halua ottaa enää riskejä. Ennen olin aivan leväperäinen puhtausasioissa.

T. Se alusvaatteita 95 asteessa pesevä

Vierailija
20/24 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin pesen mitään yli 40 asteessa. Lattiamopit ja pyyhkeet joskus, en aina niitäkään. En usko että minulla on kotona kovin vaarallisia bakteereja enkä ole huomannut että likaiset vaatteeni haisisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi