Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miestä ärsyttää, että olen läheinen hänen lastensa kanssa. Mikä avuksi?

Vierailija
04.11.2020 |

Miehellä on kaksi lasta (alakouluikäinen ja nuorempi) aiemmista parisuhteista, lapset asuvat pääsääntöisesti äitiensä luona ja viettävät n. joka toinen viikko viikonloput ja muita satunnaisia päiviä miehen ja mun yhteisessä kodissa. Miehellä on näinä päivinä toisinaan työvuoroja, jolloin vietämme lasten kanssa aikaa keskenämme, ja olemme yhdessä aikaa viettäessämme tulleet lasten kanssa aika läheisiksi. Itselläni ei ole lapsia, ja ollaan alusta lähtien sovittu, ettei musta ole tulossa lapsille mitään "äitipuolta" vaan olen heille vain isän tyttöystävä ja yksi ylimääräinen turvallinen aikuinen heidän elämässään.

Viime viikonloppuna mies totesi mulle muutaman bissen juotuaan, että häntä ärsyttää se, miten läheinen olen hänen lastensa kanssa. Kertoi tuntevansa olonsa katkeraksi siitä, ettei hänkin voi olla lapsille vain kaveri jonka kanssa puuhataan kaikkea kivaa, vaan täytyy oikeasti olla isänä vastuussa, ja olevansa mulle muutenkin kateellinen siitä, että mulla ei ole omia lapsia ja voin halutessani esim. lähteä vapaaviikonloppuina tapaamaan kotipaikkakunnallani asuvia ystäviä ja perheenjäseniä, kun hänen on "pakko" olla lasten kanssa. Kuulemma se ärsyttää myös, että lapset kyselevät perääni, kun en ole kotona.

Koko homma kuulostaa ihan absurdilta. Lapset viettävät loppujen lopuksi melko vähän aikaa miehen kanssa, heidän äitinsä ovat lähes täysin vastuussa kaikesta arkielämästä ja miehelle jää vain n. joka toinen viikonloppu. Muut viikonloput ja arki-illat on vapaa tekemään mitä haluaa. Mies sanoi asian vaivaavan häntä paljon, mutta ei osaa yhtään sanoa, mikä tohon ärsytykseen sitten auttaisi.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? En yhtään tiedä, mitä tässä nyt tekisi. Enhän mä nyt voi oikein mitään sille, että tulen lasten kanssa juttuun.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän