Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla on merkittävä ero tuloissa, kumman tulotason mukaan elätte?

Vierailija
04.11.2020 |

Tarkoitan tilannetta, jossa ero on vähintään viisinkertainen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisen tulotason mukaan.

Vierailija
2/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulot on suurinpiirtein samat, mutta kaveriperheessä mies on joku johtaja ja tienaa paljon. Mies maksaa kaiken, mm 2 tyttären hevosten ylläpidon. Vaimo saa käyttää oman 2500e palkkansa itseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisen tietysti.

Vierailija
4/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eletään tulotason mukaan?

Eletään varmaan jonkun perheen ulkopuolisen tulotason mukaan, koska ostetaan punalappuisia tuotteita, ompelen itse vaatteita, lasten harrastukset on edullisia, huonekalut on pääosin 1900-luvulla hankittuja samoin kuin astiat jne.

Silti perheen yhteiset verotettavat tulot on vuodessa yli 400 000 e eikä lainaa ole.

Vierailija
5/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Kaikki tulot ovat aina menneet yhteiselle käyttötilille, josta on maksettu kaikki menot ja kummankin rahastoon laitettu sama summa. Niin yksinkertaista ja helppoa.

Vierailija
6/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä matemaattinen kaava: (paljon + vähän)/2 = tulotaso, jonka mukaan eletään.

Vierailija
7/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita pariskuntia on alle prosentti pariskunnista, joten aika marginaalista ryhmää tavoittelet. 

Lisäksi kun tulot ovat riittävän suuret, säästöön jää säästämättäkin eli elämä asettuu luontaisesti alemmalle tulotasolle kuin mitä toteuma on. 

Vierailija
8/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytössä matemaattinen kaava: (paljon + vähän)/2 = tulotaso, jonka mukaan eletään.

Näin meillä, tuloero ei tosin ole viisinkertainen, mutta suuri kuitenkin. Olemme perhe ja perheessä puhalletaan yhteiseen pesään.

Vierailija
9/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys. Ikäänkuin ei olisi kuin kaksi tulotasoa, joiden mukaan pitäisi elää. Normiperhe elää yhteisten tulojen mukaan.

Vierailija
10/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään miehen tulotason mukaan. Hän maksaa kaikki yhteiset menot, joten voin käyttää ansaitsemani rahat täysin oman mieleni mukaan:)

Vierailija
11/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin molemmat maksaa yhtä paljon yhteisistä menoista. Itse tienaan kyllä lähes 50% enemmän kuin vaimo mutta koska talo ja talous yhteinen, ollaan sovittu että molemmat maksaa näistä menoista yhtä paljon ja voi tehdä mitä haluaa omasta palkasta ylijäävällä osalla.

Välillä vähän harmittaa vaimon puolesta, esim ostin itselleni juuri uuden moottoripyörän mutta vaimolla ei varaa. Ei kuitenkaan halua elää minun rahoillani joten kunnioitan hänen päätöstään.

Vierailija
12/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun

-mies

Vierailija
13/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuloisen mukaan eli minun. Mies sairaseläkkeellä (tapaturma).

Maksan kaikki perheen kulut, joka on minulle itsestään selvää. Miehen eläke menee kuntoutukseen ja terapiakuluihin. Rahat yhteiskäytössä.

Talo, mökki jne. on minun omistuksessa, mutta yhteiskäytössä.

Eikä ole tarvinnut riidellä rahasta ja se on toisarvoista, kun saan pitää vain mieheni hengissä ja lähellä.

Vierailija
14/14 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo parempi tuloinen, minä elän niukemmin.