Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat työkaverit töissä, minä lomalla.

Vierailija
19.02.2014 |

Ai että tekee hyvää olla perheellinen. Perheellinen saa aina viikon kahdeksan vapaaksi, koska viikko kahdeksan on lasten hiihtolomaviikko koulusta. Siinä vanhempienkin loppiaisen ja pääsiäisen välinen pitkä, pitkä ilman vapaapäiviä oleva työrupeama katkeaa mukavasti.

Kun on lapsi peruskoulussa, niin siinä on aina automaattisesti vapaata, ja perheettömät joutuvat sitten sijoittamaan talvilomansa aikaan ennen sitä tai sen jälkeen, ja meikäläisen lomaviikon aikana joutuvat painamaan töitä kaksin verroin kovemmin.

Ei mulla muuta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:33"]

En ihan ymmärrä aloitusta. Siis saavatko kaikki perheelliset automaattisesti viikon 8 vapaaksi työpaikallasi? Erikoista. Yleensä loma-ajoista vuorotellaan. Riittääkö jos vain on lapsia vai pitääkö nimenomaan olla kouluikäisiä lapsia? Mitä jos on kouluikäisiä lastenlapsia? Meneekö pikkukoululaisten vanhempi edelle teinien vanhempaa? Vai saako ihan kaikki lapsiperheet vapaata tuolloin?

Käsittämätön työpaikka. Missä näin?

[/quote]

Kyllä se meillä niin menee, että perheelliset ovat aina  talvilomalla viikolla kahdeksan. Onhan meillä perheellisten lisäksi 200 perheetöntä työntekijääkin samassa talossa, pelkästään tällä yhdellä ja  samalla osastolla, ja he tekevät mielellään ylitöitä.  Ap.

[/quote]

Kamala minusta pakottaa perheelliset viikkoa ennen lasten hiihtolomaa omalle lomalleen. Suuressa osassa Suomea koululaiset lomailee vasta ensi viikolla.

Vierailija
22/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:27"]

Mikäs etu se nyt on, että saa lomailla kalleimmilla ja tukkoisimmalla viikoilla?

[/quote]

Eivät kaikki lomaile silloin kylpylöissä, Lapissa tai Thaimaassa! :D Omalla kesähuvilallakin voi lomailla. Kun sellainen kerran on. Ap.

[/quote]

Ei lomailekaan, itse laskettelin pari viikkoa sitten Alppien tyhjillä rinteillä. Mutta jos lomailee KESÄhuvilalla, niin mitä väliä sillä on että tämä tapahtuu nimen omaan viikolla 8?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:17"]

perheettömät joutuvat sitten sijoittamaan talvilomansa aikaan ennen sitä tai sen jälkeen, ja meikäläisen lomaviikon aikana joutuvat painamaan töitä kaksin verroin kovemmin.

Ei mulla muuta.

[/quote]

Tätä mä nyt ihmettelen vallan kauhiasti kun minusta tuntuu, että tällä viikolla on älyttömän hiljaista tehdä töitä. Miten niin ne lapsettomat joutuvat tällä viikolla tekemään töitä sata lasissa? Entäs sinä sitten kun ne lapsettomat ovat lomalla?

(ja vaikka itse olen lomalla vasta oman alueeni talvilomaviikolla eli vk 10, niin kyllä minulla on nyt paljon hiljaisempaa Etelä-Suomen hiihtoloman takia).

Vierailija
24/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, miksi ihmeessä joku haluaa loman viikolle 8. Tällöin kaikki matkustelu on kalliimpaa, hiihtokeskuksissa ruuhkaa jne. Eiköhän ne lapsettomat naura partaansa kun joudut lasten takia olemaan tämän viikon lomalla =)

Vierailija
25/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:22"]

juntti

[/quote]

Koska sinä ajattelit hankkia lapsia saadaksesi heistä tällaisen edun itsellesi? Ap.

[/quote]

Siis mikä etu sulla olikaan =)

Vierailija
26/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:27"]

Mikäs etu se nyt on, että saa lomailla kalleimmilla ja tukkoisimmalla viikoilla?

[/quote]

Eivät kaikki lomaile silloin kylpylöissä, Lapissa tai Thaimaassa! :D Omalla kesähuvilallakin voi lomailla. Kun sellainen kerran on. Ap.

[/quote]

No miksi sen kesämökillä olon pitää sijoittua viikkoon 8? Ei mitään logiikkaa.

Vierailija
27/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä kans kauhulla odotan sitä kun lapset menee kouluun ja joutuu talviloman pitämään tällä viikolla. Mutta näin se kai vaan menee, ei auta. 

Vierailija
28/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 08:14"]

Ei lomailekaan, itse laskettelin pari viikkoa sitten Alppien tyhjillä rinteillä. Mutta jos lomailee KESÄhuvilalla, niin mitä väliä sillä on että tämä tapahtuu nimen omaan viikolla 8?

[/quote]

Olisiko mahdollisesti se pointti, että sillä viikolla 8 saa myös lapset mukaan kesähuvilalleen? Kun on se lasten talvilomaviikko.

Vierailija
29/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen lomalla. Ei 14v, 16v ja 17v pärjäisi keskenään :-D

Vierailija
30/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:46"]

Melko väsynyttä yritystä, vielä kun "hih" olist loppuun lisännyt.

[/quote]

:D

Ja ihmettelin, että joku siihen oikeasti lankeaa ja kiihtyy

No toisia on niin helppo vedättää ja johdatella......

Vierailija
31/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 08:14"]

[/quote]

Olisiko mahdollisesti se pointti, että sillä viikolla 8 saa myös lapset mukaan kesähuvilalleen? Kun on se lasten talvilomaviikko.

[/quote]

Niin, eihän siitä ollut aloituksessa kyse. Eiköhän lapseton ole mieluusti töissä lasten hiihtolomaviikon, yleensä silloin on töissä rauhallista ja loman saa pitää halvempaan ja myös rauhallisempaan ajankohtaan. 

Vierailija
32/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä lapselliset työntekijät joustaa ja lapsettomat vie kaikki parhaimmat lomat. Nytkin olen itse painanut töitä elokuusta asti. Tappelemalla sain tämän viikon eli hiihtolomaviikon vapaaksi. Siihenkin oli neljä lapsetonta tunkemassa lomaansa jousta kolme oli lomalla 23.12-6.1, eli koko joulun.

Pikkasen vituttaa aina joustaa ja maksaa lapselleen kalliit leirit/hoitajat joka lomalle ja sit lomailla yksin viikkoa ennen tai jälkeen lapsen loman. Päätinkin että joustaminen loppui nyt. Tänä vuonna tungen kaikki lomani koulujen lomien yhteyteen ja kaikki yksittäiset päivät pidän vapaata (vapun jälkeen esim).

Vierailija
33/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on noin onnensa kukkuloilla siitä, että hänen lomansa on aina ennalta määrättynä kalliina aikana, eikä voi pitää lomaansa silloin kuin haluaa? Omituinen ajattelutapa, mutta eihän se sinun kallis lomailusi herätä muuta kuin säälintunnetta niissä lapsettomissa työkavereissasi, joilla on vapaus valita lomansa miten haluavat.

Vierailija
34/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ehkä joku perheellinen on kateellinen, että sait työpaikkasi aika erikoisen tavan mukaan viikon 8 talvilomaksi, kun hän itse kärvistelee töissä ja lapset laittaa taloa sinä aikana palasiksi. Mutta miten se nyppisi jonkun lapsettoman elämää lainkaan? Lomailee silloin kun on parhaat kelit, töissä ehkä kiirettä (talviloman takia useimmissa töissä on aika rentoa) ja silloin kun on halvimmat hinnat/puolisolla lomaa/ stressaavinta tms. Miksi ihmeessä se viikko 8 olisi perheettömän mielestä jotenkin hohdokasta?

Jos työpaikallasi on lisäksi 200 perheetöntä, niin aikamoisessa pulassahan te perheelliset olette, kun nämä ottavat lomansa. Vaikka jakautuisivat 4 eri viikolle niin kyllä kai normaalissa työpaikassa on melkoinen kiire, jos 50 ihmistä lomailee.

Ja miksi vauvaperheen pitäisi lomailla viikolla 8? Miksi kukaan edes haluaisi lomailla viikolla 8 ellei ole silloin lasten talviloma?

Jos tässä on tarkoitus vain kehuskella sillä, että saa lomailla silloin kuin lapsetkin niin laitanpa omankin lusikkani soppaan. Minä saan viikon 8 vapaaksi aina (silloinkin kun olin lapseton) ja lisäksi ihan koko heinäkuun. Joka vuosi.

Vierailija
35/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lomailen "lapsellisena" tämän viikon. Koulujen hiihtolomat ovat täällä vasta ensi viikolla. Ensi viikolla lomailee niin moni lapsellinen kuin mahdollista mutta osan oltava töissä.

Ap:n veto oli vähän heikko. Ennemmin vaikka raivonnut miten HÄN perheellisenä joutunut töihin ja joku lapseton saanut lomaa. Sitten vuodattanut ihan kunnolla niin ehk parempi tarina.

Vierailija
36/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lomalla viikon 10, sillä silloin ovat lapsetkin lomalla. En tiennytkään että tämä kasiviikko olis jotenkin parempi lomailun kannalta. Pitääkin ensi vuonna korjata virheeni ja olla vaikka palkattomalla lasten lomaviikko ;)

Vierailija
37/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten äidille, huomaat sen sitten, kun eka- ja tokaluokkaliset lapsesi pyörivät keskeneään kotona ja soittelevat sinulle n 10krt/pvä. Ei se ole aikuisten takia tärkeä, vaan lasten. Ankeaa tuon ikäisten lomailla keskenään.

Vierailija
38/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 09:19"]

Pienten äidille, huomaat sen sitten, kun eka- ja tokaluokkaliset lapsesi pyörivät keskeneään kotona ja soittelevat sinulle n 10krt/pvä. Ei se ole aikuisten takia tärkeä, vaan lasten. Ankeaa tuon ikäisten lomailla keskenään.

[/quote]

Ei ollut ainakaan mun mielestä yhtään ankeaa lomailla kouluikäisenä yksin. Enkä kyllä soitellut äidillekään töihin kuin max. kerran päivässä, jos halusin tehdä jotain, mihin piti pyytää lupa.

Eikä mulla ole kyllä koskaan duunikavereillekaan lapset soitelleet jatkuvasti vaikka ovatkin olleet töissä ja lapset kotona.

Ankeaa on lapsen elämä, jos ei ole kavereita eikä keksi tekemistä ilman äitiä.

Vierailija
39/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 08:24"]

Tota, miksi ihmeessä joku haluaa loman viikolle 8. Tällöin kaikki matkustelu on kalliimpaa, hiihtokeskuksissa ruuhkaa jne. Eiköhän ne lapsettomat naura partaansa kun joudut lasten takia olemaan tämän viikon lomalla =)

[/quote]

NO ei ole pakko matkustaa eikä varsinkaan mennä hiihtokeskukseen.

Vierailija
40/43 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana kun ei tarvitse pitää lomaa yleisillä hiihtolomaviikoilla. Puhelimet on ollu ihan hiljaa, sähköpostia tulee todella vähän kun vanhemmat on pentuineen jossain muualla lomailemassa.

Kesällä on ihan sama ilmiö. En koskaan halua pitää lomaa kesä- heinä- tai elokuussa. Viikonloput ja illat riittää kesästä nauttimiseen ihan hyvin. Syyskuussa on kiva pitää kun kaikki kakarat on jo koulussa ja mammat töissä. Missään ei ole ruuhkaa. Syyskuussa alkaa taas tulla puheluita ja sähköposteja ja minä lomailen!

Kiitos!

T: Lapseton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi