Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä mukana olo neuvolassaa raskausaikana

Vierailija
19.02.2014 |

Onko teidän miehet olleet mukana heti ensimmäisellä neuvola käynnillä? Entäs ultrissa?

Meillä ensimmäinen raskaus juuri alkanut :) Mieheni on laittanut neuvolan ja aikasen ultran (yksityiselle gynelle varasin) kalenteriin ja aikoo tulla mukaan. Onko epätavallista,että otan miehen mukaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:50"]

Minä käyn neuvolassa aina yksin (paitsi ultrassa mies mukana) mutta kyllä siellä näyttää aika usein miehet olevan mukana. Minusta tuntuu että useammin siellä ollaan miehen kanssa kuin yksin mutta itse en oikein näe mitään syytä miksi miehen pitäisi tulla mukaan muuta kuin ultraan.

[/quote]

No kävisikö syyksi vaikka se, että se raskaus koskee ihan yhtä lailla miestäsikin... Meillä ainakin mies on ollut joka ikisellä käynnillä mukana, niin raskausaikana kuin sitten lapsenkin kanssa. Ei se lapsi ole mikään naisen yksinoikeus, jossa isää saa surjiä niin kuin haluaa. Varsinkin esikoista odottaessa neuvolassa tulee esiin tärkeitä asioita. En olisi lasta miehelle tehnytkään, jos ei se kiinnostaisi miestä ihan yhtä lailla.

Vaikka kaikki näyttäisi olevan hyvin, niin siinä tapauksessa, että jotain yllättävää tulee, niin kyllä itse ainakin haluaisin, että mies olisi tukena. Ja mies ainakin halusi olla kartalla heti. Ystäväni mm. kiidätettiin rutiinineuvolasta pahan raskausmyrkytyksen vuoksi suoraan sairaalaan... 

[/quote]

Ohhoh, kylläpäs joku älähti. Tottakai mun miestä kiinnostaa vauvan asiat ja ehkä mä otankin sen mukaan sitten kun vauva on syntynyt. En myöskään ymmärrä miten sait viestistäni käsityksen että vauva olisi jotenkin mielestäni äidin yksinoikeus ja mitä kaikkea näitä nyt oli. En nyt vaan ymmärrä miksi miehen pitäisi tulla istumaan sinne kun siellä mitataan mun verenpaine, paino, hemppari... Varmaan todella kiinnostavia asioita. Jos jotain yllättävää tulee ilmi neuvolassa niin yhtä lailla mies voi olla kartalla kun soitan hänelle. En ole kieltänyt häntä tulemasta mutta ei tarvitse sen takia olla töistä poissakaan.

Vierailija
22/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi raskautta läpikäyty ja lähes aina on mies ollut mukana. Ihan loppuraskauden muutaman käynnin passasi. Kyllähän siellä miehellekin on kuultavaa ja nähtävää; onhan hän lapsen vanhempi, ei mikään koriste, kuten joku tässä kirjoitti. Ultrissa, valmennuksissa ja synnytyksissä luonnollisesti mukana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on aina ollut ultrissa ja neuvoloissa mukana. Ihan on itse halunnut.

Vierailija
24/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin äitiysneuvola ja gyne molemmat yksityisellä koko raskauden ajan. Mies mukana kaikissa yhtä kertaa lukuun ottamatta. Pitivät vaan hyvänä asiana, että molemmat ollaan paikalla.

Vierailija
25/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta, eikä mies ollut ikinä missään mukana. Nyt onkin ex mies.

Vierailija
26/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas raskaus lopuillaan ja mies ei ole osallistunut yhteenkään ultraan tai neuvolaan. Meillä ei niitä aikoja mitenkään valita ja ovat käytännössä sellaisia, että hänen täytyisi pitkän työmatkansa vuoksi ottaa koko päivä vapaaksi. Puolestani olisi siis saanut tulla, mutta en ole mitenkään vaatinutkaan tai edes kaivannut että tulisi. Synnytyksissä on toki ollut, joskaan en ole häntä sielläkään välttämättömäksi kokenut. Kesken menneissä raskauksissa on toki ollut tukena kotona.

Vierailija
27/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli itsestäänselvää, että mies on mukana joka kerta ja kaikilla käynneillä (niitä oli myös äitiyspolilla sairaalassa). Lapsi on yhteinen, sattuu vaan olemaan äidin vatsassa! Meillä on vuorotyö ja olihan sen takia tietysti helpompi järjestää käynnit.

Vierailija
28/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ollut mukana osalla neuvolakäynneistä, mutta en ole kokenut hänen osallistumistaan tärkeäksi siellä. Ei ne perustutkimukset juurikaan miestä koske, ellei ole jotain epäilyttävää. Olen sitten soitellut neuvolakuulumiset hänelle. Tärkeämpää on ollut hänen osallistumisensa vauvan neuvolakäynteihin. Kaikissa ultrissa ollut paikalla omasta halustaan, ja toki silloin olen hänet mukaan halunnutkin. Ekan synnytykseen osallistui, toiseen ei ehtinyt.

Vierailija
29/33 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli mukana ekalla neuvolakäynnillä ja yhdessä ultrassa, ja ehkä vielä jollain satunnaisella muulla neuvolakäynnillä. Minusta olisi tuntunut oudolta seisottaa miestä vieressä katsomassa kun minulta mitataan verenpainetta ja hemppaa, etenkin kun koko raskaus sujui ongelmitta. Kyllä hän silti aina soitti kun töiltään kerkesi, että miten meni.

Vierailija
30/33 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 21:50"]

Vaikka kaikki näyttäisi olevan hyvin, niin siinä tapauksessa, että jotain yllättävää tulee, niin kyllä itse ainakin haluaisin, että mies olisi tukena. Ja mies ainakin halusi olla kartalla heti. Ystäväni mm. kiidätettiin rutiinineuvolasta pahan raskausmyrkytyksen vuoksi suoraan sairaalaan... 

[/quote]

No kyllähän jotain yllättävää voi sattua kotonakin, ei mies sielläkään ole koko ajan päivystämässä jos esim. Synnytys käynnistyy.

Vierailija
31/33 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä rv 35 ja viime viikolla oli eka neuvolakäynti, jolla mies EI ollut mukana (raskausmyrkytysoireiden ylimääräinen seurantakäynti, joka ajoittui keskelle päivää = mies töissä). Ihan yhtä lailla neuvolan terkka juttelee meidän molempien kanssa, pitäisin outona jos mies ei tulisi mukaan. Ultrassa on tietty ollut aina mukana, myös yksityisellä tehdyissä (varhaisultra ja 4D).

Vierailija
32/33 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ollut mukana kaikessa ja joka kerta, lapset ovat yhteisiä.

Vierailija
33/33 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taisi olla mukana ainakin jossain ultrassa. Eka raskaudessa oli ainakin pari kolme kertaa ja toisessa taisi olla vain kerran. Ihan hyvä noin. Mitä se mies olis siellä tehnyt rutiinivisiitillä odottelemassa kun mä pissaan purkkiin ja ne muut rutiinijutut katsotaan.

Eikä töistä voi olla pois jatkuvasti tuollaisen syyn vuoksi. Jos jotain erikoista olis ollut, niin varmasti silloin olis ottanut vapaata. Muuten ihan turhaa mun mielestä. Eri asia tietty, jos ei ole töissä.