Jatkuva pöhkö olo päässä
Mistähän voi johtua? Tätä on jatkunut nyt 1,5 vuotta ja ei tule kohtauksina vaan on ihan jatkuvaa, ei pidä ollenkaan taukoa.
Olen käynyt neurolla, endolla ja knk-lääkärillä. Knk-lääkäri löysi kroonisen poskiontelotulehduksen ja kävin fessissä. Fessistä on kulunut nyt 2kk, mutta pöhkö olo ja paine jatkuu. Ontelot on huuhdeltu fessin jälkeen ja nyt ei tulehdusta. Fessissä otettiin myös näyte limakalvolta, ei solumuutoksia.
Neuron kautta oli pään kuvaukset x 2, ei löytynyt mitään. Sitten on ollut paljon avh-labroja ja testejä, niissäkään ei mitään. Missään muissakaan labroissa, kuten verensokeri, kilpparijutut ja muut ei ole mitään.
Seuraavaksi ajattelin suunnata hierojalle tai fysioterapiaan, kumpihan kannattaisi? Ja jos on joku pinnetila niskoissa niin höllääkö se olo siis välissä vai voiko se olla yli vuoden putkeen?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:24"]
Mulla oli myös pöhkö olo päässä pari vuotta. Olo helpotti niskan vahvistamisella ( jumppa), lisää liikettä hartioihin ja yläselkään... Eniten kuitenkin auttoi sokereiden ja hiilareiden raju vähentäminen!! Eli sokeripölly pois ja nuppi toimii taas! Kokeile, eron huomasin muutamassa viikossa jo.
[/quote]
Mahtavaa jos löytyy joku kohtalotoveri :) Mullahan reistaa myös poskiontelot, mutta mietin että voiko ne tehdä koko ajan näin kamalaa oloa. Kun fessissä kumminkin limakalvot näytti ihan hyviltä.
Mikä se jumppa oli nimeltään minne menit? Mulla on juurikin olo että niska ei jaksa kannatella päätä ja kädet tuntuu ajoittain heikoille. Eilen vasen käsi vapisi nostaessa..
Haluaisin nopeasti jotain helpotusta kumminkin, eli olisko joku hieronta ennen jumppaa hyvä? Pelkään että jos ei kohta lähde aineet kiertämään niskassa ja päässä niin sitten tulee oikeastikin jotain vakavempaa.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 14:24"]
Mulla oli myös pöhkö olo päässä pari vuotta. Olo helpotti niskan vahvistamisella ( jumppa), lisää liikettä hartioihin ja yläselkään... Eniten kuitenkin auttoi sokereiden ja hiilareiden raju vähentäminen!! Eli sokeripölly pois ja nuppi toimii taas! Kokeile, eron huomasin muutamassa viikossa jo.
[/quote]
Ihan sama juttu täällä. Olen lisäksi kasvissyöjä. Myös ravintolisät saattaisi piristää, itse otan pimeänä aikana Beroccaa joka aamu ja se kyllä auttaa sen mitä tässä pimeydessä nyt voi...
Fyssari antoi täsmäohjeet, ihan pään nostamista makuulla selällään ja kyljellään. Kipeytyi niska aluksi tosi pahasti ;) Keppijumppaa aamuin illoin.
En käynyt muissa tutkimuksissa kun neurologin vo:lla.
Tsemppiä!
2
Ruokavalio pielessä? Omega3 rasvahapot kehiin. Pään sumeus voi johtua niiden puutteesta. Pois vehnä ja sokeri. Kalaa, öljyjä, pähkinöitä, kasviksia, ja kalaöljykapseleita. Kokeileppas :)