Häpeän lastani
Lapseni aloitti lukion tänä syksynä, hän on hyvin epäsuosittu koulussa toisin kuin minä olin hänen ikäisenään. Voisiko se johtua siitä että vaikka olemme varakas perhe tyttäreni asioi seppälässä?
Kommentit (48)
Sinä ne vatteet kuiten maksat,jos olet rahakas. Osta kortti joka käy vaan Stokkalle.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 05:54"]
Sinä ne vatteet kuiten maksat,jos olet rahakas. Osta kortti joka käy vaan Stokkalle.
[/quote]
JOo täytyy varmaankin koittaa tuota. Kiitos vinkistä! Mutta sitten kyllä täytyy aina hänen tililleen siirtää rahaa tarpeeksi joka kerta erikseen.... voiko tuon ikäiselle hankkia jo luottokortin?
:D Tässä taitaa olla viikon provo- voittaja. Onnittelut.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:54"]
Anna lapsesi olla ja koita etsiä itsestäsi se kohta mihin kolahtaa. Onko tosiaan niin tärkeä asia lapsesi vaatteet, että se estää sua häntä rakastamasta. Ei kannata luoda toiselle pienoiselle, kyllä pienoisesi hän on, häpeän kierrettä omasta itsestään. Niitä kolhuja tulee ihan normaalissa elämässä muutenkin ja vanhempien suhtautuminen lapseen merkitsee uskomattoman paljon.
Nyt olis aika katsoa sun peiliin. Häpeätkö sinä jotain itsessäsi?
[/quote]
En häpeä itsessäni mitään. On jumalan rangaistus, että lapseni ei pysyttele muodin huipulla! Tunnen itseni riittämättömäksi äidiksi, kun ole tyttärelleni sitä koennut opettamaan!
[/quote]
Jutut menee nyt jo niin överiksi, että pakko tämän on olla provo.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 09:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 05:54"]
[/quote]
JOo täytyy varmaankin koittaa tuota. Kiitos vinkistä! Mutta sitten kyllä täytyy aina hänen tililleen siirtää rahaa tarpeeksi joka kerta erikseen.... voiko tuon ikäiselle hankkia jo luottokortin?
[/quote]
Ok. Nyt viimeistään kävi selväksi, että tämä on provo. Jokainen Stockalla asioiva nimittäin tietää, että sieltä löytyy ihan samanlaisia vaatteita kuin Seppälästä. Ylipäätänsä ajatus siitä, että Stockalla asiointi jotenkin takaisi "tyylikkyyden" ja/tai "laadukkuuden" on höpöhöpöä.
Tiedän että tää on provo mut tiedän myös tapauksia joissa tällainen kauhuskenaario on totta. Opetan alakoulussa ja yhden tytön äiti on juuri tuollainen kammottava olento. Tyttö käyttää koulussa koko ajan ihan ylihienoja vaatteita, joita selvästi häpeää, koska toiset lapset huomioivat ne koko ajan. Tytön liikuntavälineet maksavat todennäköisesti yhtä paljon kuin kuukauden palkkani.. Tyttö on itse herttainen, mutta äiti tulee vanhempainiltoihin käsittämättömissä muotiluomuksissa, viimeksikin jokin silkkinen punainen hirvitys, jonka nimeä en tiedä. Nainen istua retkottaa tuolilla kuin jörn donner ja katselee minua nenänvarttaan pitkin, eikä oikeastaan koskaan edes alennu puhumaan minulle, häntä n. 25 v vanhempi lihava aviomies hoitaa juttelun. Olen kuullut ettei nainen ole tehnyt elämässään päivääkään töitä.
Kostona äidille pidän tunneilla 'saarnoja' rikkaita vastaan aina yhteiskuntaoppien tunneilla, jotta tyttö alkaisi ajatella vähän syvällisemmin ja laitan oppilaat osallistumaan erilaisiin Afrikkalaisiin kehitysprojekteihin osana kouluhommia. Luulen että opetukseni tuottaa tulosta ja tyttö hylkää äitinsä typeryyden.
häätyy kyllä sanoa että kaiken mailman idioottien annetaan lapsi tehdä :) jos tää on ihan todellinen ja olet oikeasti noin umpitollo niin suuret empatiat lapsellesi