Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi matalasti koulutetut ovat niin ilkeitä siivoojille?

Vierailija
19.02.2014 |

Työskentelen toimitilahuoltajana paikassa, jossa on kaikin mahdollisin tavoin koulutettuja ihmisiä. Ylemmät toimihenkilöt, keskijohto ja pomot ovat kohteliaita, ottavat minutkin huomioon eivätkä tahallaan aiheuta lisäsotkua, auttavatkin jopa, jos sen voivat pienellä vaivalla tehdä (tätähän en tietenkään heiltä vaadi, mutta tietysti se on iso ilo). 

Sen sijaan kouluttamattomat tai matalasti (amis) koulutetut ovat monesti tosi ilkeitä. Eivät kaikki tietenkään, mutta tämä porukka huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä kuin koulutetut. Mikähän sen aiheuttaa? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kouluttamattomuus. :D

Vierailija
2/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai halutaan vetää rajaa siihen ammattiryhmään, joka on juuri oman itsen alapuolella hierarkiassa. Sillä lailla sitä yritetään sitten nostaa omaa arvoa. Olin joskus sairaalassa laitoshuoltajana ja just lähihoitajat oli mulle kaikista ärsyttävimpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:15"]

Tottakai halutaan vetää rajaa siihen ammattiryhmään, joka on juuri oman itsen alapuolella hierarkiassa. Sillä lailla sitä yritetään sitten nostaa omaa arvoa. Olin joskus sairaalassa laitoshuoltajana ja just lähihoitajat oli mulle kaikista ärsyttävimpiä.

[/quote]

Jotain tällaista minäkin olen uumoillut. Olen koulutukseltani ylioppilas, välivuodet vaan "vähän" venähtivät... Ilkeimpiä tuntuvat olevan just mun kaltaiset ihmiset, eli ilman mitään ammattia olevat tyypit, ylioppilaita yleensä hekin. Kai se on sitten pelkoa siitä, että joutuisivat itse minun asemaani? Koulutetummilla tällaista pelkoa ei ole, mutta jos ylioppilas tajuaa, että tuo toinen ylioppilas täällä vain siivoaa, niin kai se herättää huolta?

Olen kuullut samaa, että lähihoitajat suhtautuvat tosi ikävästi laitoshuoltajiin. Hassua, koska monilla laitoshuoltajilla on kuitenkin ammatillinen perustutkinto, eli ihan yhtä korkea koulutus kuin lähäreilläkin...

Vierailija
4/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista yleistämistä. Kertoo lienee jotain sekin ihmisestä.

Vierailija
5/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:19"]

[/quote]

Tietysti tämä on yleistämistä. Sanoin aloitusviestissäkin jo, etteivät kaikki matalasti koulutetut tietenkään ole ilkeitä, mutta jos joku on ilkeä, niin se ei ole koulutettu henkilö.

Vierailija
6/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:21"]

[/quote]

Tietysti tämä on yleistämistä. Sanoin aloitusviestissäkin jo, etteivät kaikki matalasti koulutetut tietenkään ole ilkeitä, mutta jos joku on ilkeä, niin se ei ole koulutettu henkilö.

[/quote] Niin, mutta siis se, että yhden työpaikan perusteella yleistät noin.398

Vierailija
7/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

kertoo lienee se kirjoitettu sanakin kertoo lienee jostain. 

Vierailija
8/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:24"]

[/quote]

kertoo lienee se kirjoitettu sanakin kertoo lienee jostain. 

[/quote] Ajattelin, että siihen on hyvä jonkun takertua, jos ei keskustelua muuten synny.

Vierailija
9/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanat selvittelevät hierarkiaansa nokkimisjärjestyksen selvittämisellä joka paikassa.

Vierailija
10/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:21"]

[/quote]

[/quote] Niin, mutta siis se, että yhden työpaikan perusteella yleistät noin.398

[/quote]

Johan tuossa kolmosvastaajakin sanoi samaa.

Vierailija
11/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin Nyt-liitteen haastattelussa eräs hampurilaisten paistaja sanoi että kaikkein ikävimpiä ja ylimielisimpiä asiakkaita ovat korkeasti koulutetut.

Vierailija
12/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:54"]

Hesarin Nyt-liitteen haastattelussa eräs hampurilaisten paistaja sanoi että kaikkein ikävimpiä ja ylimielisimpiä asiakkaita ovat korkeasti koulutetut.

[/quote] Mistähän paistaja erotti asiakkaiden koulutuksen?

Vierailija
13/13 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut!

t. toinen siivooja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi