Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär ilmoitti menevänsä poikaystävänsä luo yöksi.

Vierailija
19.02.2014 |

Kyseessä 18-vuotias. Ei kysynyt edes lupaa. Ilmoitti vain, että kohta lähtee ja tulee huomenna joskus neljän aikaan. Hyväksyisittekö? Tyttö asuu vielä kesään asti kotona.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi luoja, KYLLÄ, antaisin mennä. Todellakin. Toivottavasti ovat tervetulleita yhdessä teillekin.

Vierailija
2/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D vai että ihan lupa pitäis täysi-ikäisen kysyä ;-)

jos olisu poitsu ollut tulossa teille, niin silloin olisi pitänyt kysyä onko ok että tulee, mutta kyllä tuon ikäinen saa mennä poukakaverille yöks ilman äiskän ja/tau isin lupaa.

Mut tänhän onki pakko olla provo :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs uu tunki iin paikalle :-D

3

Vierailija
4/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en hyväksyisi? Fiksu tyttö, ilmoitti mihin menee ja milloin tulee, ettet turhia huolehdi.

Vierailija
5/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän minunkin vaatia kotona asuvalta 22-vuotiaaltani luvan kysymistä poikaystävällä yökyläilyyn ja baarissa käymiseen?. Hmm. Taidanpa laittaa vielä kotiintuloajankin kello yhdeksäksi. 

Vierailija
6/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:25"]Kyseessä 18-vuotias. Ei kysynyt edes lupaa. Ilmoitti vain, että kohta lähtee ja tulee huomenna joskus neljän aikaan. Hyväksyisittekö? Tyttö asuu vielä kesään asti kotona.

[/quote]

En hyväksyisi! Ties mitä siellä peiton alla puuhaillaan! Mene yllätyskäynnille.

Mulla on kokemusta - potkaiset oven auki kiljuen samalla "it's NYPD, i'm coming in". Sitten sidot tyttösi kädet ja talutat hänet auton takapenkille suurieleisesti. Sitten vaan kotiin ristikuulusteluun!

Vierailija
7/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:25"]Kyseessä 18-vuotias. Ei kysynyt edes lupaa. Ilmoitti vain, että kohta lähtee ja tulee huomenna joskus neljän aikaan. Hyväksyisittekö? Tyttö asuu vielä kesään asti kotona.

[/quote]

En hyväksyisi! Ties mitä siellä peiton alla puuhaillaan! Mene yllätyskäynnille.

Mulla on kokemusta - potkaiset oven auki kiljuen samalla "it's NYPD, i'm coming in". Sitten sidot tyttösi kädet ja talutat hänet auton takapenkille suurieleisesti. Sitten vaan kotiin ristikuulusteluun!

[/quote]

Ehdotan samaa! olen käyttänyt samaa metodia molempien tyttärieni kanssa ja hyvin on toiminut! Molemmat pyytää nykyään luvan ja odottaa myös kiltisti että myönnän sen kun olen vaan tuntenut pojan tarpeeksi kauan

Vierailija
8/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni täysi-ikäisyysrajan voisi nostaa 20 tai 22 vuoteen asti. Olen oikeasti sitä mieltä, että 18-vuotias tarvitsisi sekoiluihinsa vielä vanhempien valvontaa.

Samalla hoituisi pois hullut kännisekoilutkin (tai ainakin vähenisi), kun viinaa ei (laillisesti) saisi ennen tuota 20 tai 22 vuoden ikää.

Aivothan ovat valmiiksi kehittyneet vasta noin 25-vuotiaana, joten miksi kovin paljon aiemmin pitäisi olla täydet oikeudetkaan.

Vierailija
9/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:50"]

Mielestäni täysi-ikäisyysrajan voisi nostaa 20 tai 22 vuoteen asti. Olen oikeasti sitä mieltä, että 18-vuotias tarvitsisi sekoiluihinsa vielä vanhempien valvontaa.

Samalla hoituisi pois hullut kännisekoilutkin (tai ainakin vähenisi), kun viinaa ei (laillisesti) saisi ennen tuota 20 tai 22 vuoden ikää.

Aivothan ovat valmiiksi kehittyneet vasta noin 25-vuotiaana, joten miksi kovin paljon aiemmin pitäisi olla täydet oikeudetkaan.

[/quote]

Ja siinä n. 25-vuotiaana alkaa alamäki, joten miksi enää myöhemminkään pitäisi olla täydet oikeudet? Holhoukseen vaan kaikki, täydellinen päätösvalta vain ja ainoastaan 25-vuotiaille.

Vierailija
10/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä siellä kuitenkin harrastetaan!

Tiedän nämä jutut...

Vierailija
11/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nörfdä bongattu!

Vierailija
12/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi saanut tuon ikäisenä olla poikaystävän luona yötä tai toisinpäin. En tuolloin (enkä tosin nytkään) toisaalta pitänyt sitä pahana asiana, mutta toiselle paikkakunnalle opiskelemaan lähdettyäni arvostin todella paljon, ettei äidin tarvinnut tietää ihan kaikkea.

Edelleenkin ajattelen: "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat". Eli niin kauan kuin vanhemmat majoittavat ja ruokkivat, niin kauan vanhempien säännöillä elellään. Vaikka oltaisiin täysi-ikäisiä.

Vierailija
13/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:56"]

Itse en olisi saanut tuon ikäisenä olla poikaystävän luona yötä tai toisinpäin. En tuolloin (enkä tosin nytkään) toisaalta pitänyt sitä pahana asiana, mutta toiselle paikkakunnalle opiskelemaan lähdettyäni arvostin todella paljon, ettei äidin tarvinnut tietää ihan kaikkea.

Edelleenkin ajattelen: "Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat". Eli niin kauan kuin vanhemmat majoittavat ja ruokkivat, niin kauan vanhempien säännöillä elellään. Vaikka oltaisiin täysi-ikäisiä.

[/quote]

Olisiko asia eri, jos maksaisi vanhemmille vuokraa ja ostaisi omat ruuat?

Vierailija
14/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot siis kehittyvät 25-vuotiaaksi asti ja kannattaisin sitä, että täysi-ikäisyys olisi nykyistä myöhemmin.

Juu, hyvin hidas rappeutuminen alkaa varmaan melko nuorena, mutta huomatkaa: elämänkokemus kasvaa ja auttaa ihmistä tekemään järkevämpiä päätöksiä. (Kunnes vanhuksena voi dementia viedä.)

Vierailija
15/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 19:50"]

[/quote]

Ihan yhtälailla niitä ylilyöntejä tulis, vaikka täysi-ikäisyyden rajaa nostettais. Mielestäni hyvä, että sekoillaan 18-vuotiaana ja päälle parikymppisenä osataankin sitten jo vähän ajatella. Oishan se hassua jos 25-vuotiaat vetelis ensikännejään ja vasta kolmekymppisenä alkais rauhottumaan.