Saako julkisella teetätettyä purentakiskoja?
Olen tiennyt jo pidempään purevani hampaita kovasti yhteen öisin. En siis niinkään (kai) narskuttele, vaan puren vain yhteen. Tästä on usein päänsärkyä ja hanpaiden pinnoissakin kulumaa. Nyt olen päättänyt purentakiskot hankkia. Tietääkö joku saako niitä julkisella puolella teetettyä ja paljonko siellä maksaa? Entä paljonko maksaa yksityisellä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Olen narskutellut koko ikäni hampaita, ikää jo 50-vuotta. En tiennytkään että kiskot voi maksattaa muilla suomalaisilla veronmaksajilla. Onpas tämä nykyaika kummaa aikaa. Täytyy mennä hankkimaan sitten sellaiset kun täällä muutkin loizzzet tekee niin. Saako hampaiden raudoituksen samaan hintaan eli ilmaiseksi, tarvitsen nimittäin raudat hampaisiin, en ole korjannut ongelmaa koska ei ole ollut rahaa tehdä sitä mutta täytyykin mennä sitten kunnalliselle loizimaan hampaat kuntoon.
Käyn töissä ja maksan veroja, silti parisataa on paljon rahaa ja joudun ainakin itse säästämään, jotta pystyn hankkimaan kiskot.
Hankin just uudet julkisella, hinta on 240. Julkisella sanottiin, että kiskot teetätetään aina yksityisellä laboratoriolla koska julkisella puolella sitä ei ole. He sanoi että hintaerotus julkisen ja yksityisen puolella kiskoja hankkiessa on vain ne itse hammaslääkärien käyntimaksut.
Kannattaa muistaa että kiskot kestää käytössä vuosia. Mulla kesti edelliset yli 5v, olisko ollut 8v. Ne oli silloin halvemmat, mutta varmasti joudut maksamaan n. 200e ja ne pari sovituskäyntiä.
Kiskot kannattaa todellakin hankkia, jotta et halkaise hampaitasi yöllä, kuluta niitä loppuun, saa leukoihisi kulumia (joiden hoito lähinnä kipulääkitystä) jne.
Olen vasta 31 ja olin 5v ilman kiskoja... hammaslääkäri sanoi että hampaat todella kuluneet. Epäilen että olen ne puolessa vuodessa saanut kulumaan, koska vuosi aiemmin "ei ollut tarpeen" kiskot ja aiemmin kehuttu hampaita. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen narskutellut koko ikäni hampaita, ikää jo 50-vuotta. En tiennytkään että kiskot voi maksattaa muilla suomalaisilla veronmaksajilla. Onpas tämä nykyaika kummaa aikaa. Täytyy mennä hankkimaan sitten sellaiset kun täällä muutkin loizzzet tekee niin. Saako hampaiden raudoituksen samaan hintaan eli ilmaiseksi, tarvitsen nimittäin raudat hampaisiin, en ole korjannut ongelmaa koska ei ole ollut rahaa tehdä sitä mutta täytyykin mennä sitten kunnalliselle loizimaan hampaat kuntoon.
Käyn töissä ja maksan veroja, silti parisataa on paljon rahaa ja joudun ainakin itse säästämään, jotta pystyn hankkimaan kiskot.
Kannattaako tällaisesta olla kateellinen? Ne kiskot voi auttaa saamaan työkyvyn takaisin ja muuttaa elämän.
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Ei vissiin kai saa. Sain julkiselta palvelusetelin huikeat 30€ ja pitäisi nyt sitten varata aika yksityiselle jossa tuo seteli käy. En ole vielä saanut aikaiseksi tilata aikaa, mutta pakko kai se on kun välillä on niin kipeät leuat ja kasvot siitä puremisesta ja ainainen päänsärky.
Minäkin nimenomaan vain puren yhteen hampaita. Huomaan tekeväni tätä myös hereillä. Alkanut ihan tässä vuosen sisään.
N26
ai ei saa itse olen saanut yli 700e kiskon 40e ne jotka osaa saa muut ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Ei vissiin kai saa. Sain julkiselta palvelusetelin huikeat 30€ ja pitäisi nyt sitten varata aika yksityiselle jossa tuo seteli käy. En ole vielä saanut aikaiseksi tilata aikaa, mutta pakko kai se on kun välillä on niin kipeät leuat ja kasvot siitä puremisesta ja ainainen päänsärky.
Minäkin nimenomaan vain puren yhteen hampaita. Huomaan tekeväni tätä myös hereillä. Alkanut ihan tässä vuosen sisään.
N26
ai ei saa itse olen saanut yli 700e kiskon 40e ne jotka osaa saa muut ei
Nyt kun sote nyt voi kokeilla niin että pyydä hammaslääkärille aika kysy nyt toi raha tilanne huono voit joutua osan maksaa mut yksityisellä tulee noin 900e ja julkisella 40e-> 390 e Nyt hinnat nousseet mut kilpailuta yksityisiä se vaan vaara halvoissa oikeesti et huono materiaali minulla ollu hammaskisko yli 20v hampaat pysyy kauniina se sijoitus jokaisen kannattaa tehdä miettikää ensiksi jos puree hampaita ruman näköiseksi monil menee kasvot itse huomasin (ihana oli huomata et paremmat kasvonpiirteet olen mallintöitä tehnyt en ole ylipainoinen enkä syö roskaruokaa treeniä mut aina jos stressiä monet puree hampaita. Kyllä se hampaiden paikkaus varsinkin nykyään maksaa ystävä kävi vasta pieni paikka piti laittaa päivystyksessä puudutus 200e hyvä hampaiden hoito karkit pois (siinä laihtuu ja säästää ne kiskon rahat)
Vantaalla julkisella teetätin noin 7v. sitten ja vieläkin ihan huippukunnossa samat kiskot. Maksoi ehkä joku 200-300e ja aika nopeasti eteni prosessi. Itse voin ihan juoda kiskojen kanssa ja puhuakkin vaikka s-kirjain on vähän sössö mutta perhe on tottunut. Ne on niin mukavat että joskus ovat unohtuneet ihan suuhun ja aamupäivällä vasta ottanut sitten pois. Tosi tarpeelliset ovat minulla kun vähentävät hampaiden kulumista ja kiputiloja pään sekä suun alueella alueella. Hammaspainajaiset ovat myös historiaa.