Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako julkisella teetätettyä purentakiskoja?

Vierailija
03.11.2020 |

Olen tiennyt jo pidempään purevani hampaita kovasti yhteen öisin. En siis niinkään (kai) narskuttele, vaan puren vain yhteen. Tästä on usein päänsärkyä ja hanpaiden pinnoissakin kulumaa. Nyt olen päättänyt purentakiskot hankkia. Tietääkö joku saako niitä julkisella puolella teetettyä ja paljonko siellä maksaa? Entä paljonko maksaa yksityisellä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *hampaiden .

-ap

Vierailija
2/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselleni on tehty kaksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Kävin juuri ottamassa muotit pääkaupunkiseudun kunnallisella puolella purentakiskoja varten. Näkyy kuulemma kielestä (piparkakkukieli), että puren hampaita öisin yhteen. Lopullista hintaa en vielä tiedä, mutta arvio oli reillu 200 euroa.

Vierailija
4/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä syistä sait? Riittikö ihan tieto siitä että narskuttelee/puree yhteen, vai pitikö näkyä hampaissa vaurioita? Paljonko maksoi?

Vierailija
5/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaksi?

Vierailija
6/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Ei vissiin kai saa. Sain julkiselta palvelusetelin huikeat 30€ ja pitäisi nyt sitten varata aika yksityiselle jossa tuo seteli käy. En ole vielä saanut aikaiseksi tilata aikaa, mutta pakko kai se on kun välillä on niin kipeät leuat ja kasvot siitä puremisesta ja ainainen päänsärky.

Minäkin nimenomaan vain puren yhteen hampaita. Huomaan tekeväni tätä myös hereillä. Alkanut ihan tässä vuosen sisään.

N26

Vierailija
7/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini hankki kiskot julkisen kautta. Muutaman kymppiä tai reilun satasen taisi joutua maksamaan niistä. Koko prosessi kesti useamman kuukauden, yksityisellä olisi varmaan pyörät pyörineet nopeammin.

Vierailija
8/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä maksoin vajaa 300 e. En tiedä, olisiko saanut julkisella. Ovat kyllä olleet hyvät, paljon mukavampi herätä aamulla, kun ei ole niska, leuat ja kasvot ihan jumissa.

Vierailija
9/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa,

minun tapauksessa oli 3 käyntikertaa ja hinnaksi tuli alle 200e...Espoossa julkisella puolella, vajaa puoli vuotta sitten.

Suosittelen!

Vierailija
10/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Kävin juuri ottamassa muotit pääkaupunkiseudun kunnallisella puolella purentakiskoja varten. Näkyy kuulemma kielestä (piparkakkukieli), että puren hampaita öisin yhteen. Lopullista hintaa en vielä tiedä, mutta arvio oli reillu 200 euroa.

200€ jostain kiskoista!! Ei jumalauta.. jää kyllä minulta hankkimatta

Vierailija
11/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on teetetty julkisella myös uniapnean hillitsemiseen lähinnä.

Vierailija
12/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa,

minun tapauksessa oli 3 käyntikertaa ja hinnaksi tuli alle 200e...Espoossa julkisella puolella, vajaa puoli vuotta sitten.

Suosittelen!

Ja tämä siis sisälsi kaiken, eli tarkastukset ja sovitukset ja ne itse kiskot. Oli sanottu hinnaksi n. 300e joten se lopullinen hinta mikä näistä kaikista kertyi, eli alle 200e, oli mukava yllätys.

Vierailija
13/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hammsslääkärini siunauksella 8€ kpl maksavia muotoiltavia hammassuojia. Kestävät käyttökunnossa noin 2-4kk.

Vierailija
14/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa miten noi kiskot toimii. Lukitseeko ne suun kokonaan kiinni, voiko sen kautta hengittää tarvittaessa? Miten käy jos tulee äkkiä aivastus tai alkaa kovasti yskittää?

Vierailija
15/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä maksoin vajaa 300 e. En tiedä, olisiko saanut julkisella. Ovat kyllä olleet hyvät, paljon mukavampi herätä aamulla, kun ei ole niska, leuat ja kasvot ihan jumissa.

Tarkennan vielä että tämä oli itse kojeen hinta, käynnit tuli siihen vielä erikseen. Maksoihan nekin useamman kympin kerta, olisiko ollut kolme käyntiä kaikkiaan.

Vierailija
16/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskutus.fi

Purentakisko maksaa parikymppiä.

Vierailija
17/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa miten noi kiskot toimii. Lukitseeko ne suun kokonaan kiinni, voiko sen kautta hengittää tarvittaessa? Miten käy jos tulee äkkiä aivastus tai alkaa kovasti yskittää?

Pystyy hyvin hengittämään, yskimään ja aivastamaan. Ne laitetaan ylähampaisiin kiinni ja pystyy kyllä uskomaan suuta. Ainoastaan puhuminen niiden kanssa on sössöttämistä.

Vierailija
18/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SomnoGuard AP 2, osta semmoinen, se liikkuu myös sivusuunnassa ja on pitkäikäinen..

Se on paras kisko myös uniapneaan.. pääset molemmista ongelmista yhtaikaa..

Vierailija
19/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hengittää hyvin niiden kanssa, itse asiassa uniapneasta kärsivänä hengitys helpottuu niiden kanssa paljon. Vähemmän tulee heräiltyä niiden kanssa kesken yöunien eli parantaa myös unenlaatua. Mulla on vaan ongelmana ollut että ne kiskot venyttää vähän leukaa ja aamulla on saattanut olla monta tuntia leukaperät kipeät, siksi ei niitä tule sit joka yö käytettyä. Niiden teettäminen kesti aika monta viikkoa, koska ne valmistettiin muistaakseni filippiineillä tilaustyönä. En muista paljonko niille tuli hintaa mutta taisi olla alle satasen, joka tapauksessa suurin osa kuluista kompensoitiin.

Vierailija
20/26 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen narskutellut koko ikäni hampaita, ikää jo 50-vuotta. En tiennytkään että kiskot voi maksattaa muilla suomalaisilla veronmaksajilla. Onpas tämä nykyaika kummaa aikaa. Täytyy mennä hankkimaan sitten sellaiset kun täällä muutkin loizzzet tekee niin. Saako hampaiden raudoituksen samaan hintaan eli ilmaiseksi, tarvitsen nimittäin raudat hampaisiin, en ole korjannut ongelmaa koska ei ole ollut rahaa tehdä sitä mutta täytyykin mennä sitten kunnalliselle loizimaan hampaat kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä