Pelottavin suomalainen biisi.
Mikä on sellainen suomalainen biisi, joka aiheuttaa sinulle pelkotilan? Itselleni, erityisesti krapulassa kuultuna, pahin mahdollinen on Hectorin "Seinästä seinään". Toki myös muutenkin:
Lisäksi myös Katriina Honkasen koko ensimmäinen albumi nimeltä "Uni":
http://www.suomalaisenmusiikinhistoria.fi/albumi/825646710805
Kommentit (96)
Jippu: Kukkakaupan kulmalla
"Naapurissa mies hakkaa vaimoaan havaijipaidassa, näyttää liian vanhalta, lihavalta ja vanhalta
Halusin sytyttää kotini palamaan leivänpaahtimella mutta pelkäänkin kuolemaa, ilman sinua, kuolemaa."
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 20:04"]Johanna Tukiaisen Happy birthday saa mut aina laskemaan alleni. Myös Tauskin Sinä vain aiheuttaa kylmiä väreitä.
[/quote]
SAMA
klamydia tango de liirium ku oikeesti kuuntelee niitä sanoja.. =(
Lea Lavenin Tumma nainen pelotti lapsena
Nainen tummissa oli lapsena karmean pelottava biisi
"hän saapui keskiyöllä, näin viikatteenkin vyöllä..."
Myrskyluodon Maijan sävelmässä on jotain pelottavaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 04:00"]
Yö, Yhden illan varietee
[/quote]
ja myöskin Vain varjot häntä seuraa
Vuosisadan rakkaustarina. Kuristajan biisi. Kamalat lyriikat, en tajua miten joku tosissaan tuollaista kuuntelee.
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus
Lintu
myös Elegia
Jostain 80-luvun alusta biisi, jossa laulettiin "ne tulee ja hakee mut pois". Se olin alunperin englanninkielinen kappale. Senkin muistan kuulleeni. Olin ehkä hieman yli kolme iältäni ja vieläkin muistan tuon miehen äänen :D en ole välittänyt biisiä kuunnella myöhemmin. Ehkä pitäisi, varmaan löytyy YouTubesta.
mie pelkäsin järjettömästi lapsena sitä "mikki-hiiri merihädässä".. vuorenpeikon mörinä vei yöunet!
näin aikuisena ei pelota, mutta ahdistaa klamydian "kosketus"
]Raaka-aine, miehentyö. Ihan järkyttävä biisi.
Olen muuten mies joka tämän alunperin laitto. En voi ymmärtää miten joku tekee tälläisen biisin
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:43"]CMX Lapsi:
Lapsi lattialla
se on oma poikani
musta potkupuku
niittihelistin
Raiskaan sen (x2)
Lapsi pöydällä
se oli oma poikani
revitty potkupuku
verinen perse
raiskasin sen
Raiskaan sen (x4)
Siinä lyriikoita
[/quote]
Hyi. Olin jo unohtanut tuon biisin, karmiva.
[/quote]
Onko tuo nyt karmiva? Minusta lähinnä banaali. Tulee vähän sääli vähämielistä muusikkoraukkaa, joka ei osaa tehdä oikeasti puhuttelevaa lyriikkaa ja yrittää sitten shokeerata kun ei muuta osaa. Kuuluu 'karmivan huonot'-osastolle.
Itseäni jotenkin karmii se kappale, jossa dementti mummo tarjoaa homeista pullaleetaa, mikä sen nimi on?
[/quote]
Tämäkö?
[/quote]
No se. Jostain syystä minulle tulee ahdistava olo jostain muistakin Leevi and the Leavingsin kappaleista.
Musta Barbaari: eka salil vika salil
Koko Jesse Kaikurannan ja Antti Tuiskun tuotanto saa minussa aikaan aivan lamauttavan kauhun tunteen, viimeisillä voimillani saan just ja just vaihdettua radiokanavan, kun näitä soitetaan.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 23:33"]
kuka rakastaa pientä polttomurhaajaa...
[/quote]
Se on "murhapolttajaa". Eikä se ole pelottava biisi, vaan hauska.
Sir Elwood: Elisa