Voiko Kelasta saada tukea Kosmeettiseen hammashoitoon, jos tilanne aiheuttaa niin suuria ongelmia elämässä että ei voi poistua kotoa mihinkään missä muut ihmiset näkevät?
Kunnallisessa sanoivat että pitäisi mennä yksityiselle, mutta kun ei ole varaa...
Kommentit (51)
Tietääkseni kosmeettisivikoja hoidetaan kunnallisesti jos ne todella haittaa elämää. Siis juuri ettei voi ulos lähteä vaikka siis vaan itseä haittaisi. Multa poistettu luomia kasvoista kosmeettisista syistä.
Verovaroilla saat terveyden kannalta välttämättömän hoidon tai tekarit. Älä edes yritä, että voisit kauneuttasi hoitaa toisten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni kosmeettisivikoja hoidetaan kunnallisesti jos ne todella haittaa elämää. Siis juuri ettei voi ulos lähteä vaikka siis vaan itseä haittaisi. Multa poistettu luomia kasvoista kosmeettisista syistä.
Eiköhän sitä suositella psykologia, jos sanoo ettei hampaiden takia voi mennä ulos. Eli koeta kaivaa josain rahat ja mene yksityiselle. Itse olen tässä hiljattain läpikäynyt kahden vuoden mittaisen oikomishoidon, joka maksoi ehkä viisi tonnia. Nyt vain harmittelen sitä, ettei tullut mentyä aiemmin, vaan vasta nyt 38-vuotiaana saan nauttia hienosta hymystä. En kuitenkaan usko, että aiemmat vinot hampaani vaikuttivat kaverisuhteisiin, työnhakuun tai oikeastaan mihinkään kuin omaan itsevarmuuteeni ja mielialaani.
Ulkomailla esim Aasiassa edullisesti ja hyvä tulos.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla esim Aasiassa edullisesti ja hyvä tulos.
Elän tällä hetkellä työmarkkinatuella sekä toimeentulotuella, ei ole tuollaiseen varaa.
Ap
Soitin tänään kelaan ja tiedustelin asiaa...siellä selvitellään asiaa nyt, ja kuulen varmaan viikon sisällä mitä tarjoavat
Ap
Kyllä tekareita/siltoja voi saada, samoin muovipaikkoja yms. Mutta ei mitään implantteja/kruunuja jne. Tai voi niitä siis saada aavistuksen halvemmalla kuin yksityisellä, mutta veikkaan ettei esim. toimeentulotuesta niihin korvausta saa. Mutta siitä olen kuullut että toimeentulotuen avulla on proteeseja/siltoja saatu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekareita/siltoja voi saada, samoin muovipaikkoja yms. Mutta ei mitään implantteja/kruunuja jne. Tai voi niitä siis saada aavistuksen halvemmalla kuin yksityisellä, mutta veikkaan ettei esim. toimeentulotuesta niihin korvausta saa. Mutta siitä olen kuullut että toimeentulotuen avulla on proteeseja/siltoja saatu.
Implantin tai sillan tarvetta ei ole...Eli odotellaan siis että muuten täysin terveet hampaat ovat poistokunnossa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Implantin tai sillan tarvetta ei ole...Eli odotellaan siis että muuten täysin terveet hampaat ovat poistokunnossa?
Kyllä
Se on köyhän kohtalo.
Toivottavasti sulla on jo rakastava puoliso, ettet joudu tekareilla ettimään sitä :D
Voi nimittäin olla hieman vaikeempaa
Mulla oli lapsena hampaat sikinsokim ja todella pitkä oikomisprosessi. Hammaslääkärin välinpitämättömyyden eli virheiden takia olen nyt jälleen etuhampaat vinossa. Ei varaa korjauttaa varmaan ikinä. Tämä vaikuttaa paljon mielenterveyteen.