Miten pääsen yli tästä miehestä
Huomaan taas mieleni vaeltelevan vuosien jälkeen mieheen, kenen kanssa minulla oli monen vuoden on-off suhde. En ole ollut hänen kanssaan missään tekemissä nyt useampaan vuoteen, mutta nyt huomaan ajattelevani häntä aivan liikaa. Toiveissani ajattelen, että ehkä hän olisi kasvanut henkisesti ja ehkä hänen tunteensa voisivat vielä syttyä minulle. Tiedän kuitenkin järjellä ajateltuna että nämä ajatukseni ovat yhtä tyhjän kanssa. En voinut koskaan luottaa häneen, hän tahallaan satutti minua (henkisesti), hän käyttäytyi minua kohtaan välinpitämättömästi, hän ei osannut/uskaltanut ikinä puhua suoraan tunteistaan minulle. Ja silti otin hänet aina vain uudelleen sydämeeni ja nyt kaipaan häntä taas.
Miksi en osaa päästää irti tästä ihmisestä? Vaikka hän nyt ottaisi minuun yhteyttä ja vakuuttaisi kypsyneensä tänä aikana ja olevansa nyt tosissaan minun kanssani, niin en varmaan voisi ikinä luottaa häneen täysillä. Ja silti sydän tuntuu musertuvan kun toivon, että voisimme vielä kerran yrittää. Loppuuko tämä ikinä? Olenko aina kiinni tässä ihmisessä, vaikka en halua tätä enää?
Kommentit (16)
Eikö kukaan osaisi antaa käytännön neuvoja miten pääsen eroon näistä tunteista?
Järjellä ajattelu kun ei nyt ole auttanut.
Kannattaa tapailla muita miehiä. Voi löytyä joku, jonka kanssa homma toimii paremmin. Silloin tuo huono mies unohtuu. Sillä huonohan hän sinulle oli, tuotti pahas mieltä ja tuskaa.
Kokemusta on samanlaisesta. Onneksi on myös hyviä miehiä, joilla on normaali tunne-elämä.
Uusi lumi on vanhan surma. Samoin uusi sydänsuru peittää vanhan. Eli aloita reippaasti uusi suhde ja kohta huomaatkin jo kipuilevasi toisen ihmisen perään.
Onneton kirjoitti:
Eikö kukaan osaisi antaa käytännön neuvoja miten pääsen eroon näistä tunteista?
Järjellä ajattelu kun ei nyt ole auttanut.
Etsi uusi mies, eiköhän se unohdu. Jos ei, niin ota yhteyttä ja kokeile kepillä jäätä.
Aivoihisi on syntynyt riippuvuus. Aina kun kaihertaa, keskity johonkin harrastukseen josta pidät. Treenaat aivot pois riippuvuudesta.
Heivasin äskettäin tuontyyppisen miehen elämästäni. Tällä kertaa en jää suremaan, vaan alan katsella ympärilleni. Kyllä niitä kiinnostavia ihmisiä on olemassa muitakin, mutta ei niitä tapaa jos ei uskalla yrittää.
No, sinulla on nyt vai. Tylsää tai tarve unelmoinnille💃🏼 Silloinhan nuo jutut pukkaa.
Milloin sinulle pukkaa jokin muu pakkoajatus?
Mieti niitä. Aivot toimii noin.
Entä, jos haluat jonkin pysyvyyden elämääsi... on onko sesilllin tämä on-off tapa?
Vai onko hän se ketä
On kiva ajatella. Mutta ei ole se kenen kanssa haluat elämäsi jakaa?
Se vaan on niin, että voit ihan hyvin jatkaa tuota unelmointia, jos niin haluat.
Jos muuta oikeasti haluat, niin siinä kohdassa teet valinnan.
Kaikkea et voi saada.
Jotain saat ja jotain silloin menetät. Sinun valintasi.
Valinta vaatii joskus aika paljon uskallusta.
Mieti mitä sinä haluat elämässäsi.
Sitten alat tehdä valintoja sen suunnan mukaan.
Jos haluat tuuliviirinä pyöriä, niin sekin on Ok.
Valinnan paikka. Millaisia unelmia sinulla muuten on?
Millaiset oikeasti toivot toteutuvan?
Voisitko pitää tuon sellaisena omana piilopaikkana, joka on oma kiva pehmeä ajatus tai tunne.
Sen ei tarvitse olla arki, jota elät.
Minullakin oli ihastus, jolta sain pakit. Hän olisi halunnut olla ystävö🙁. En siihen pystynyt. Kerroin suoraan, että en kykene, koska jään sitten vain roikkumaan ja se vie minun energiaani.
En olisi päässyt eteenpäin elämässäni, jos EM olisi riuhtaissut. Toki diitä jäi hyvä muisto. Olin imarreltu, kun niin hyvä tyyppi olisi jatkanut ystävyyttä.
Vieläkin välilä mietin, miten kiva tyyppi hän on ja harmillistahan se on, että oman elämäni takia minun outi luopua, mutta näin nyt on.
Kirpaisee, mutta se oli oikein.
Suojelin itseäni.
Minun sieluni ei olisi jaksanut sitä haaveiluroikkumista. Järjellä tein ratkaisuni.
Sydänjän olisi siinä vieläkin roikkumassa, jos järki ei olisi vienyt voittoa.
Jotain saa jotain menettää.
Yksi ovi sulkeutuu ja sata uutta aukeaa.
Itse päättää minkä oven sulkee....
Niin kuin täällä on jo sanottu, niin mene terapiaan, hanki lisää tekemistä ja harrastuksia arkeen, pakottaudu treffeille monen eri miehen kanssa. Käy hypnotisoitavana tai opettele itsehypnoosi. Kouluta aivot ajattelemaan uudella tavalla.
Mieti, mitä tarkoitusta se palvelee, että haikailet ihmisen perään, jolla ei ollut tunteita sinua kohtaan ja joka kohteli sinua huonosti. Mitä saat siitä irti? Oletko masokisti? Etkö arvosta itseäsi, kun et usko ansaitsevasi parempaa? Oletko läheisriippuvainen? Vai onko sinulla ehkä sitoutumiskammo tai välttelevä kiintymystyyli, etkä oikeasti edes kykenisi ns. normaaliin suhteeseen? Millaiset välit sinulla on vanhempiisi? Saitko tarpeeksi huomiota ja rakkautta lapsena? Mitä traumoja sinulla on, mikä rooli niillä on tässä kuviossa?
Kannattaa miettiä noita juttuja itsekseen tai ammattilaisen kanssa. Ns. päiväkirjan pitäminen on kanssa hyvä, tai siis se, että kirjoitat omia ajatuksia ylös. Journaling englanniksi, jos kaipaa lisää vinkkejä siihen.
1. Mitä sinä haluat?
Pohdi se.
Kirjaa paperille.
Sitten alat tekemään.
2. Voit myös listata plussat ja miinukset eri asioista.
Tee lista ihannemiehestä... olennaisista asioista.
3. Tee lista mitä viiden vuoden kuluttua elämässäsi on.
Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua? Millaisessa tilanteessa? Säilytä se lista ja lue viiden vuoden kuluttua.
Ei se mies ole muuttunut miksikään, joten samaa epävarmuutta ja surua olisi luvassa, sitäkö haluat? Ei tunnevammaiset parane, elleivät sitten jossain vaiheessa saa ahaa-elämystä ja mene terapiaan - ei taida tapahtua kovin usein.
Se on hyvä merkki kun olet tiedostanut, ettet halua sitä enää. Irroita miehen näkymätön koukku /koukut pois. Katkaise mielessäsi yhteys. Ei kummittele enää. Ihannekuvan (miehestä) takana voi olla usein muuta, kun moni tietäisikin faktoja miehestä, niin saattaisi paeta äkkiä. Aikansa kun käsittelee asiaa ja tutkii sitä, pääsee irti, löytää muualta uusia ihanteita.
En osaa neuvoa, koska vähän samassa tilanteessa itsekin. Tosin edelleen nähdään tämän miehen kanssa. On hieman tunteita ja ilmeisesti hänelläkin. Mitään vakavaa juttua meille ei vaan voi tulla, johtuen muutamasta asiasta. Enkä usko että voisin muutenkaan luottaa häneen täysin. Täälläkin sanotaan että etsi uusi mies. No, ei niitä noin vain löydy. Jotain yhdenyön juttuja kyllä löytyy ja niitäkin välillä harrastan. Mutta eipä se tähän auta. Ehkä jollain tavalla niiden avulla saa pidettyä paremmin tunteet kurissa.
Jätä se sika