Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mulla on? En saa iloa muusta kuin herkuttelusta.

Vierailija
19.02.2014 |

Olen hieman ylipainoinen ja kun ajattelenkin, etten voi syödä hyvää, ei tee mieli tehdä muutakaan. En saa itsestäni mitään irti.Jos saisin karkkipussin eteeni, mielialani nousisi välittömästi.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä tee mitään erikoista samalla kun herkuttelen. Saatan siis esim. siivouksen yhteydessä napsia karkkia, samoin jos olen ulkona kävelyllä, oikeataan milloin vain. ap

Vierailija
42/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös teininä oikea sokerihiiri. Tietenkin hyvä että epäterveellinen tapa jäi, mutta toisaalta muistelen sitä aikaa jotenkin kaiholla: ajatella, että muutamalla eurolla sai kaupasta ostetuksi paremman mielen! Olispa nykyäänkin vaan niin yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateriarytmi kuntoon. Sillä saa suurimmat himot kuriin.

Vierailija
44/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Pakko vastata, sillä itselläni oli jo pitkään tuo ihan sama ongelma. En ihan oikeasti saanut nautintoa mistään muusta kuin mässäilystä ja herkuista. Viikonloppua en olisi voinut kuvitellakaan ilman hirveää suklaa- ja sipsivuorta. Tavallaan palkitsin itseni viikon työnteosta tuolla herkkukasalla. Koko viikon odotin vain perjantaita, tiesin että silloin voin käydä ostamassa monella kymmenellä eurolla herkkuja, leivonnaisia, karkkeja, pitsaa jne.

Jossain vaiheessa aloin ajatella, että tämä ei nyt ole aivan normaalia. Niin kuin se ei olekaan. Ei ihminen voi elää niin, että ainoa sisältö elämässä on vain kauhea herkkujen mättäminen. Olin jo pitkään ollut väsynyt, alakuloinen, en jaksanut huolehtia itsestäni millään tavoin, painoin yli sata kiloa jne.

Aloin tehdä muutoksia. Aivan ensin lopetin e-pillerit. Jo se mielestäni auttoi muutamassa kuukaudessa todella paljon. Aloin syödä vahvoja vitamiinilisiä. D-vitamiinia 100 ug, B-vitamiinia 50 mg, vahvaa kalanmaksaöljyä, monivitamiinia. Tunsin jo tuolloin virkistyväni todella paljon.

Sitten kävin lääkärissä ja pääsin psykiatrian polille juttelemaan ongelmistani. Minulla on siis muitakin ongelmia kuin tuo masennus, mutta joka tapauksessa sain siis masennuslääkkeet, joita vastaan pitkään olin. Koin kuitenkin, että tässä tapauksessa ei ole enää muutakaan vaihtoehtoa, halusin parantua ja olla taas oma entinen itseni.

Jo muutaman viikon päästä mielialani alkoi parantua, minun ei tehnyt enää mieli syödä herkkuja melkein lainkaan, ja nykysin syönkin niitä vain ehkä pari kertaa kuukaudessa. Liikun myös monta kertaa viikossa hikiliikuntaa, lisäksi kävelen paljon. Olen iloinen, onnellinen, virkeä ja jaksan nauttia asioista.

Aloin myös nähdä ystäviäni entistä enemmän, jossakin vaiheessa en jaksanut nähdä heitä kuin muutamia kertoja vuodessa. Myös heistä sain ja saan paljon voimaa ja apua, mutta ystävien täytyy olla sellaisia, joiden seurasta oikeasti nauttii. Niin ettei olo ole tapaamisen jälkeen entistä surkeampi, vaan energisempi.

En siis missään nimessä halua kannustaa ketään masennuslääkkeiden syöntiin, haluan vain kertoa että joissakin masennustapauksissa ne voivat ihan oikeasti olla ainoa (yksi ainoista) apukeino. Ja uskon että sinullakin kyse on masennuksesta, oireesi kuulostavat niin selvästi siltä. Mutta siitä pääsee irti ja sitten pääset taas nauttimaan elämästä!

Paljon jaksamisia ja voimia, ota yhteyttä lääkäriin! :) Ihanaa kevään odotusta!

Vierailija
45/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama :( Koko elämä on täysin merkityksetön. Ei ole kavereita, en ole töissä tällä hetkellä, ei mitään. Makoilen sohvalla, oon netissä, katon telkkaria.. Ja mikäpä sen ihanempaa ku samalla syödä herkkuja :( Suklaa ja sipsit etenkin paheina. Ilta on kauheinta aikaa, sillon tekee eniten mieli. Aamulla ja päivällä ei niinkään. Oon nyt ainakin oppinu sen, että arkisin en syö mitään herkkuja, en ollenkaan. Vk loppusin syön vähän, esim 120g pienen pussin sipsejä ja pieni levy suklaata.

En halua kieltää herkkuja kokonaan, en vain halua. Varmasti se kovalla tahdonvoimalla onnistuiskin mutta en koe tarvetta luopua niistä täysin. On mukavaa vk loppuna rojahtaa sohvalle, kattoa hyvää elokuvaa ja nauttia herkuista, edes vähän!

Eli ite antaisin semmosen neuvon että älä syö arkena yhtään herkkuja, eikä mitään roskaruokaa, pyri liikkumaan edes puoli tuntia - tunti päivässä ja nostele vaikka painojakin vielä iltasella. Pyri syömään terveellisesti, pikkuhiljaa. Salaattia, smoothieita, marjoja, rahkaa jne...

Mun mielestä viikko kaks on ne pahimmat, mutta tähän tottuu kyllä. Ite syön paljon salaattia, munakkaita, rahkoja (sekaan marjoja tai ananaspaloja) ja oon vaalean leivän ja pastat jättäny pois. Joskus vähän voi niitäkin syödä, kaikkeahan saa syödä kohtuudella. Ite pyrin aika lailla välttämään vaaleaa pullamössöleipää ja pastaa, koska mua ne turvottaa aivan tajuttomasti. Perunaa syön, mutta vain yhden pienen perunan.

Pitää vaan pysyä lujana, itsehillintää paljon ja tahdonvoimaa ja elämään jotain sisältöä, harrastusta tai jotain muuta niin sekin auttaa jo paljon.

Tsemppiä myös täältä aloittajalle ja kaikille muillekin jotka samasta ongelmasta kärsii !!

Vierailija
46/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä. Mulla sama juttu, että illat pahimmat. Aamuisin ei makeaa tee mieli.Pahin on aina syömisen jälkeen.Sen jälkeen alkaa sokerihammasta kolottamaan. ap

Vierailija
47/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama! Pahimpaan makeannälkään mulla auttaa kuivattu ananas tai omppu, suolatut pähkinät tai vanilla rahkavaahto mansikka (ihan älyttömän hyvää)! Ja välillä sallin itselleni coca cola zeron :) Kantsii myös pitää huoli ettei syö sokeria nälkään, vaan kun tuntuu että tekee mieli makeaa ja mahaan mahtuisi iso pussi, syökin tavallista ruokaa tai pienen välipalan.

Itsekin yritän vähentää sokerin mättämistä, tein sitä nimittäin monta kuukautta putkeen päivittäin :( En aio silti ihan täysin 100 % lakkoon, sillä tiedän että mokaisin sen kuitenkin, yritän nyt vaan olla mahdollisimman pitkään ilman ja sitten alan uudestaan. Aloitin siis nyt tiistaina :) ja joo nyt on vasta torstai :D mutta vielä tuntuu että ihan hyvin sujuu. Ja aina pienikin tauko jokapäiväisen mussuttamisen voittaa.

Vierailija
48/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 jatkaa:

mutta ehkä suurin kompastuskivi mulle on aina ollu, että keksin aina syitä saada luvan syödä karkkia. Esim ajattelen niin että on minullakin oikeus saada jostain jotain hyvää, tai olen ansainnut karkkia kun olen ollut ahkera tai kestänyt karkittomuutta jo tarpeeksi kauan, tai saan minäkin välillä sentään syödä. Tai milloin mistäkin palkitsen itseni tai oikeutan mässytyksen. Tälle pitäisi koittaa voida sanoa ei..

Vierailija
49/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 12:10"]

Mulla sama! Pahimpaan makeannälkään mulla auttaa kuivattu ananas tai omppu, suolatut pähkinät tai vanilla rahkavaahto mansikka (ihan älyttömän hyvää)! Ja välillä sallin itselleni coca cola zeron :) Kantsii myös pitää huoli ettei syö sokeria nälkään, vaan kun tuntuu että tekee mieli makeaa ja mahaan mahtuisi iso pussi, syökin tavallista ruokaa tai pienen välipalan.

Itsekin yritän vähentää sokerin mättämistä, tein sitä nimittäin monta kuukautta putkeen päivittäin :( En aio silti ihan täysin 100 % lakkoon, sillä tiedän että mokaisin sen kuitenkin, yritän nyt vaan olla mahdollisimman pitkään ilman ja sitten alan uudestaan. Aloitin siis nyt tiistaina :) ja joo nyt on vasta torstai :D mutta vielä tuntuu että ihan hyvin sujuu. Ja aina pienikin tauko jokapäiväisen mussuttamisen voittaa.

[/quote]

Coca cola zerossa ei ole yhtään sokeria tai kaloreita, se ei lihota yhtään, miksi sallit itsellesi sen vain välillä?

Vierailija
50/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 12:10"]

[/quote]

Coca cola zerossa ei ole yhtään sokeria tai kaloreita, se ei lihota yhtään, miksi sallit itsellesi sen vain välillä?

[/quote]

Light-limut näin yleisesti ottaen eivät ole kovin terveellisiä. Miksi tieten tahtoen koukuttaa itsensä makeaan? Paljon mieluummin ottaa arkijuomaksi veden ja pitää limut juhlajuomana.

Eräs tuttuni on ikuisuuslaihduttaja ja juo joka aterialla ja muutenkin huvikseen light-colaa. Sitten ihmettelee kun makeannälkä ja sitä myötä kilot pysyy.

Vierailija
51/51 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos juon zeroa paljon jään siihen koukkuun! Kun join tavallisia sokerilimuja, olisin ihan hyvin voinut jättää juomatta, mutta kun vaihdoin sokerittomaan, tunsin aina välillä hirveää himoa juoda kokista... Vähän pelottavaa, siksi juon mieluummin harvemmin. Ei zerokaan mikään terveysjuoma ole..

48