Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mulla on? En saa iloa muusta kuin herkuttelusta.

Vierailija
19.02.2014 |

Olen hieman ylipainoinen ja kun ajattelenkin, etten voi syödä hyvää, ei tee mieli tehdä muutakaan. En saa itsestäni mitään irti.Jos saisin karkkipussin eteeni, mielialani nousisi välittömästi.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä onnistuisit kunhan vaan päätät että nyt loppui!!! Laita joku tavoite itsellesi, esim jos 5kiloa lähtee niin ostat.... vaikka. Kirjoita ylös kaiken mitä syöt. Kiloklubi piste fi on erittäin hyvä työkalu. Paljonko sit painat? jos sanot 73 niin anna olla....en jaksa teidän kanssa - valittaa ylipainosta ja ovat ihan normipainoisia. Itse jätin karkit ja keksit 5 vuotta sitten ja jos minä siihen pystyin niin kuka vaan pystyy, lupaan sen koska mä söin PALJON. Päätin lopettaa ja se loppui siihen. Sain sillä (+treenamalla) pois melkein 15kiloa kahden vuoden aikana, nyt on 5 tullut takaisin ja tammikuun alussa skarppasin taas. Yritän saada 10 pois - kirjoitan ylös kaiken, en syö enää jätskiäkään tai muuta ns hyvää ja vältän pastaa riisiä ja perunaa mahdollisimman paljon. Senttejä on lähtenyt kivasti, kiloja ehkä 3.

Vierailija
22/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4nen jatkaa: pitää löytää muuta ns hyvää. Esim naturel jogurttia, kun siihen sekoittaa banaanin ja kuivattua hedelmää + mysliä niin se ON hyvää. Tai ehrmann rahka + pähkinäkuivattuahedelmäämix ja marjakeittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian tylsä ja sisällötön elämä. Siksi et saa iloa mistään muusta kuin ruoasta.

Vierailija
24/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa masennukselta, jos et saa iloa mistään muusta kuin karkin syömisestä. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
25/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan lähes 90 kiloa. Puheet jugurteista, mysleistä sun muista on turhia. En saa niistä mitään nautintoa. ap

Vierailija
26/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ongelma. Mistään muusta kun karkista ja makeesta en saa iloa. Itselläni ylipainoa noin 10 kg mutta en vaan pysty lopettamaan makean syönnin.

Väitetään että himo menee ohi parissa viikossa, ei mene. Viime keväänä olin 5 viikkoa ilman mitään makeaa ja voin sanoa että se himo oli päällä joka päivä sen viiden viikon aikana.

Nro 5 ehdottama yhdistelmä jogurttia, mehukeittoa jne, niin kommentoin sen verran että se EI ole hyvää. Oksennus tulee kun ajattelenkin asiaa. Samoin rahka - mehukeitto jne yhdistelmät, oksetus. Viime keväänä söin noita ja parin viikon jälkeen vedin niitä pitkin hampain. Nyt koitin taas, meinadin suoraan sanoen oksentaa.

Millä siis korvata karkit? Omenat ja muut hedelmät ei poista himoa (eivät ole makeita).

Vierailija
27/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 6:ta. Itse olen tunnesyöjä ja syön tylsyyteen. Tai vähintäänkin laitan ruokaa ja leivon jos ei ole tekemistä. Olen yrittänyt opetella tekemään kotona jotain kivaakin joka veisi ruuan mielestä. Ennen neuloin, mutta nykyään piirrän ja maalaan ja harjoittelen valokuvaamista.

Vierailija
28/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että go for it, syö sitä makeaa jos se tekee onnelliseksi, mutta koska kerran teit tämän alotuksen, joku mahtaa nyt olla pielessä.. Haittaako sinua ylipaino? Haluatko laihtua? Päästä eroon makeakoukusta? Sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kituutella niillä mysleillä ja jogurteilla. Tiedän että se on ihan hanurista, enkä yritäkään sokerikuorruttaa terveellisiä elämäntapoja. MUTTA siihen tottuu, se makeannälkä ainakin helpottaa jos ei tyystin jopa katoa. Joillain käy näinkin. Ei se helppoa ole alussa, mutta minä olin loppujen lopuksi onnellisempi kun kilot tippuivat kuin siitä, että mätin sitä sokeria naamaan.

Jos terveelliset elämäntavat olisivat helppo toteuttaa, mehän oltaisi kaikki hyvässä kunnossa ja normaalipainoisia. Ei sinne oikein ole muuta oikotietä kuin että jätä se sokeri pois ja keksi muuta tekemistä, älä niitä tekosyitä.

Vierailija
29/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kotona vauvan kanssa, joten aika menee vauvan kanssa. Ulos saan itseni kyllä, ja kauppaan mennessä päätän etten osta herkkuja. Enkä aina ostakkaan, josta seuraa se,että leivon kotona, tai lähden kauppaan ihan vaan niitä herkkuja ostamaan.

Vierailija
30/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap - mitä sinä itse HALUAT tehdä? HALUATKO laihtua ja päästä irti makeisista? Eihän mikään muu auta siihen kun sinun toiminta. Kaivaa esiin se naisten tuttu päättäväisyys ja tee suunnitelma. Ei kannata heti miettiä että "-20kilo nyt ja heti" vaan ota päivä kerrallaan, äläkä osta kotiin niitä herkkuja. Kyllä mä tiedän että se on vaikeata mutta mitään muutoksia ei tule ennen kun ITSE päätät siitä. Ota päivä kerrallaan, ekat 3 päivät hankalia tiedän senkin. Tee suunnitelma mitä syöt milloinkin, kirjaa syömiset ylös ja mene kävelylle kun tekee eniten mieli hyvää. Juo paljon vettä - 10 lasia vettä on tavoite. Treenaatko? Päätin eilen jo mun tämän päivän syömiset. Aamulla 2 ruisleipää (+oivariini, linjan metwursti, tomaattia, juustoa), maitolasillisen. Lounaaksi syön eilisen kanasalaattia ja päivälliseksi kun muut syövät lohta, perunaa + kermaviilikastiketta teen itselleni perunan tilalle uunivihanneksia, maitoa tämän kanssa. Välipalana otan banaanin ja illalla teen rahka+pähkinä+kuivatut hedelmät ja marjasoppasekoituksen. Sitten seuraan sitä. En mene yhtä usein enää kahvilaan esim koska siellä on se houkutus ottaa jotain. Miltä kuulostaa? t nro 4 (ja 5)

Vierailija
31/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 09:11"]Ihan sama ongelma. Mistään muusta kun karkista ja makeesta en saa iloa. Itselläni ylipainoa noin 10 kg mutta en vaan pysty lopettamaan makean syönnin.

Väitetään että himo menee ohi parissa viikossa, ei mene. Viime keväänä olin 5 viikkoa ilman mitään makeaa ja voin sanoa että se himo oli päällä joka päivä sen viiden viikon aikana.

Nro 5 ehdottama yhdistelmä jogurttia, mehukeittoa jne, niin kommentoin sen verran että se EI ole hyvää. Oksennus tulee kun ajattelenkin asiaa. Samoin rahka - mehukeitto jne yhdistelmät, oksetus. Viime keväänä söin noita ja parin viikon jälkeen vedin niitä pitkin hampain. Nyt koitin taas, meinadin suoraan sanoen oksentaa.

Millä siis korvata karkit? Omenat ja muut hedelmät ei poista himoa (eivät ole makeita).

[/quote]

Ei sokeria voi korvata sokerilla. Se on se julma totuus. Jos jokaiseen ehdotukseen sanoo yök, en voi, oksennus tulee, en halua, yök niin mitä jää jäljelle? No ne karkit.

Voi myös hyväksyä sen ylipainon, ei 10kg nyt niin paljon ole. Jos ei siis keksi muuta kuin (teko)syitä miksi siitä makeasta ei voi luopua.

Vierailija
32/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 08:31"]Olen hieman ylipainoinen ja kun ajattelenkin, etten voi syödä hyvää, ei tee mieli tehdä muutakaan. En saa itsestäni mitään irti.Jos saisin karkkipussin eteeni, mielialani nousisi välittömästi.

[/quote]

Sulla on tauti nimeltä Fattimus Assimus.

Vierailija
33/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halua laihtua, olla energisempi ja voida paremmin.Vaikka tuo makea tuo olon paremmaksi, on herkuttelun jälkeen aina väsynyt olo. Olomuotonikin on jo väritön ja kulahtanut,iho ja hiukset ei voi hyvin, vaatteet kiristää. En jaksa tai edes osaa hoitaa ulkoasuani hyvin. ap

Vierailija
34/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä ITSE olet valmis tekemään että saat muutoksen aikaan ap? voisitko tehdä niin kuin sanon ? (olen se 4 taas). Tai onko kaikkiin vastaus EI. Treenaatko mitään? voisitko kuvitella lähteä kävelylenkille 4 kertaa viikossa?

Vierailija
35/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin puheen tasolla valmis muutokseen... Vaunulenkillä käynkin joka päivä, ainakin kerran. Entä jos en saakkaan sitten enää iloa mistään, kun jätän herkuttelun? Vinkkisi ovat kyllä olleet hyviä ja tsemppaavia. ap

Vierailija
36/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tätä nykyihmisen virikkeetömyttä, kun vetää mielen matalaksi ja kropan rapakuntoon. Mitäpäs,ap, jos ottaisit itseäsi niskasta kiinni, ryhdistyisit ja aloitat liikunnan. Joka päivä kävely raittiissa ilmassa. Ilalla kirja käteen, telkku ja av pois.

Vierailija
37/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanoin,kävelylenkki kuuluu päivittäiseen ohjelmaan. Kirjoja myös luen, tosin vauvan myötä hieman lukeminen vähentynyt.

Vierailija
38/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, tai TIEDÄN, että löytyy iloa ilman karkkiakin. Mun "karkkilakko" piti ensin kestää kuukauden, tämän jälkeen lähdettiin risteilylle ja kyllä teki mieli ostaa karkkia laivalla - aapuva....mutten ostanut, ja sit meni taas kuukausi, ja nyt tosiaan yli 5v jo mennyt eikä tee mieli enää yhtään karkkia. Lupaan että se oli ohi muutamassa kuukaudessa. Mies vielä kaiken lisäksi myy karkkia joten meidän joka kaapissa on joku herkku, he...Ei enää vaivaa kun hän tuo uutuksia kotiin ja kaikki mässää olohuoneessa paitsi minä. Jäätelöä olen syönyt mutta nyt tammikuussa tosiaan jätin senkin. Päätä että esim jätskiä saat syödä joka toinen päivä muttei karkkia / keksejä tai kakkuja / pullaa. Kyllä se siitä, yksi kilo ja yksi päivä kerrallaan. Ota tavaksi että käyt kunnon lenkki vauvan kanssa, tunnin ja reipas sellainen. Mitä teet kun syöt sitä hyvää? yritä katkaista se - älä tee sitä (mulla oli se että nautin kun istuin täällä koneella ja sain syödä samalla) vaan tee jotain muuta. Käy kaverin luona kaffilla, siivoa joku komero. Nro 4 edelleen. Voin kannustaa meilin kautta jos innostut.

Vierailija
39/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi samanlainen! Minä aloitin sellaisen herkkulakon, että joka kuun vika päivä vain saa herkutella! Kun päätin sen, sitä on ollut yllättäen tosi helppo noudattaa! Se himo makeaan ja iltapainotteiseen mässäilyyn menee ohi, tai ainakin helpottaa niin paljon ettei pyöri koko aikaa mielessä! Mä en ois tätä kokematta uskonut itsestäni, eli sun kannattaa oikeesti tehä joku päätös ja pysyä siinä! Mulla ei toiminut kerran viikossa namipäivä.. Se tuppas jatkuun seuraavaan ja taas seuraavaan ja taas.. tee päätös nyt, kyllä se onnistuu!!

Vierailija
40/51 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet koukussa sokeriin, jota on paljon muuallakin kuin karkeissa. Syötkö paljon roskaruokaa? Vaaleaa leipää, pastaa? Pääset taatusti koukusta irti, mutta se vaatii myös muun ruokavalion tarkastamista. Leivät ja viljat syyniin.