Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua unettomuuteen kaivataan

Vierailija
19.02.2014 |

Univaikeudet alkoivat noin vuosi sitten, kun aloin odottamaan kolmatta lastani. Valvoin raskausaikana hyvin usein keskellä yötä tuntejakin, kun hyvin alkanut uni katkesi ja en saanut uudelleen unta. Siitä selvittiin ja vauva syntyi viime vuonna marraskuussa. Alussa yövalvominen oli luonnollista yösyöttöjen vuoksi ja sain nukuttua aamulla ja päivällä vauvan nukkuessa päiväunia.

Kriisissä olen nyt vauvan ollessa reilu 3 kk. Hän syö enää kahdesti yössä nopeasti ja nukahtaa heti, mutta minä en saa unta. Tänäkin yönä isä otti syöttövastuun ja menin nukkumaan eri huoneeseen. Nukuin noin klo 23 - 01.30 ja siitä lähtien olen taas valvonut. Nukahtaminen ei ole siis illalla ongelma vaan yöheräilyt ja niistä johtuva valvomiskierre.

Olen kokeillut katsoa telkkua, lukea, keittää teetä, välillä yrittää nukahtaa uudelleen, tuijottanut kattoon, vetänyt jalkaan lämpimiä sukkia, rentoutusta jne jne, mikään näistä ei ole auttanut. Ja kohta nukkumisen ajattelukin vain syventää omaa nukahtamisvaikeutta.

Onko muilla äideillä ollut vastaavaa ja mitä lopulta teitte? Itselle on tulossa jo toinen karmea selviytymispäivä tällä viikolla, kun vauva pitää jaksaa hoitaa päivällä vaikka itse kävelee kuin zombi. Eipähän ajella autolla tänäänkään. :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vielä olla hormonihuuruissa, jos vauva on marraskuussa syntynyt. Uni muuttuu ohueksi lasten myötä, itse en ainakaan ole nukkunut entiseen tapaan enää lastensaannin jälkeen. Nyt alkaa helpottaa, kun kuopus on kohta 8v. Silti herään öisin vaikka siihen, että toisessa huoneessa joku kääntää kylkeä.

Samat vanhat konstit ovat parhaita: pitää vain valvoa, kun uni ei tule. Päiväsaikaan liikuntaa ja säännöllinen ruokarytmi yms. Ei lainkaan alkoholia, melko pienikin määrä pilaa unet 2-3 viikoksi.

Vierailija
2/4 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt samasta asiasta ja jouduin turvautumaan unilääkkeisiin,jotta sain joskus levätä.Välillä tuntui,etteivät nekään auttaneet.Saatoin siis valvoa koko yön ja seuraavankin tai sitten heräilin jatkuvasti.Mutta kyllä,elämän säännöllisyys auttaa aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaapissa melatoniinia. Ota joskus puolikkaan tabletin, mutta eniten taitaa auttaa se, että tiedän sitä olevan saatavilla. Olen tarkka kofeiinin kanssa enkä enää juo kahvia tai teetä kello 14 jälkeen. Illalla kevyt ulkoilu ja hiilihydraattipitoinen iltapala.

Vierailija
4/4 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi on hyvä apu. Suosittelen myös valeriaanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän