En tajua tätä vouhkaamista rahasta, siis näistä suurista tuloista.
Esim. itselläni on tällä hetkellä tilillä 100000 € ylimääräistä, mutta en keksi mitään ostettavaa. Olen tyytyväinen pieneen asuntooni ja käytän mieluummin polkupyörää kuin autoa.
Miten se, että tienaisi vaikka 200000 € vuodessa tekisi minusta jotenkin onnellisemman?
Kommentit (5)
Raha tekee onnelliseksi niin kauan kun sillä ostaa tarvitsemansa.
Sen jälkeen ei enää niinkään ..
-Sinkkiş
Onhan siitä tehty tutkimuksiakin, että kun rahaa on sen verran, että ei tarvitse stressata ruoasta, asumisesta yms. perusasioista, niin lisäraha ei lisää onnellisuutta.
Sinulla on hyvä rahatianne Ap, joten ainakaan rahan puutteesta ei tarvitse stressata. Kyllä sekin tuo onnea elämään.
Johtajilla on aivan liian isot palkat heidän kykyihin nähden. Jos heidän ainoa tavoite on tehdä voittoa omistajille, niin sellaisesta ei tarvitse niin paljon palkkaa. Jos heillä ja firmalla on myös jonkinlainen vastuu yhteiskunnasta, työntekijöistä ja heidän hyvinvoinnista, vaikeutuu työ paljon ja palkka voisi silloin olla perusteltu. Mutta nyky johtajat eivät onnistu muuta kuin tekemään voittoa toisten kustannuksella. Kaikki muu on liikaa vaadittu.
No jos ei ole tarvetta, niin mitä tuota miettimään.
Itse tienaan noin 50 000 euroa nettona ja olen oikein tyytyväinen enkä edes ajattele, että pitäisi tienata enemmän ollakseni onnellisempi.