Apua ahdistukseen
Ole. Nyt siinä pisteessä etten enää jaksaisi jatkuvasti olla näin stressaantunut ja ahdistunut, bussissa tulee itku kun ajattelen tekemättömiä töitä ja hoitamattomia asioita. Asiani eivät ole oikeasti edes levällään, talous on kunnossa ja koulua hoidan, hieman jälki junassa, mutta kuitenkin. Onko kokemuksia ahdistuksen hoitamisesta, siis ihan itse hoidosta, ja voiko tähän saada apua mistään?
Kommentit (9)
En ole, en siis lääkkeitä tai terapiaa. Olen aina ollut kamala stressaamaan, ja jo ekalla luokalla ihan kamala stressaaja. Olen nyt vaan ekan kerran havahtunut siihen että ei ehkä ole ihan normi tila olla näin ahdistunut jatkuvasti. Tuntuu että elämä ei koskaan tavallaan ole avoinna, nään aina tulevaisuuden vaan hiton stressaavana kaaoksena.. En mä lääkkeitä oikeastaan haluaisi, kun tää on ihan hallinnassa, mutta olis hyvä oppia ehkä jotain tapoja hallita stressiä.
Ap
Hakeudu terapeutille, ahdistus voi lievittyä puhumalla. Ahdistukseen on olemassa myös lääkkeitä. Nykysillä lääkkeillä on sivuvaikutuksia, mutta jos olo on vaikea, ne kuitenkin helpottavat oloa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 23:35"]
En ole, en siis lääkkeitä tai terapiaa. Olen aina ollut kamala stressaamaan, ja jo ekalla luokalla ihan kamala stressaaja. Olen nyt vaan ekan kerran havahtunut siihen että ei ehkä ole ihan normi tila olla näin ahdistunut jatkuvasti. Tuntuu että elämä ei koskaan tavallaan ole avoinna, nään aina tulevaisuuden vaan hiton stressaavana kaaoksena.. En mä lääkkeitä oikeastaan haluaisi, kun tää on ihan hallinnassa, mutta olis hyvä oppia ehkä jotain tapoja hallita stressiä.
Ap
[/quote]
Silloinhan se terapia olisi ihan paikallaan. Tai ainakin käynnit vaikkapa kognitiivisen psykoterapeutin vastaanotolla. Ehkä joutuisit maksamaan itse, jos et saa kelan terapiaa. voisi kuitenkin olla hyödyllistä. Oppisit toisenlaisia ajattelumalleja.
Nyt ihan ensihätään... Klikkaa tätä linkkiä, laita video koko ruudun kokoiseksi ja keskity kuvittelemaan että istut tuolla rannalla. Haaveilet siit, mitä teet siellä. Suljet kaiken muun maailman ulkopuolellesi rentoutumisen ajaksi.
hei just kirjotin tänne palstalle kuinka itse sain ahdistukseni kuriin,katopa aikaisempia viestejä!(:
Kokeile rentoutusharjoituksia ja mindfulness-tekniikoita. Ovat auttaneet minua paljon.
Kiitos vastauksistanne:) täytyy lukea tuo aikaisempi ketju. Minulle on terapia ihan vieras juttu, onko joku käynyt sellaisessa, ja miten siellä "kuuluu" toimia?
Myös Mindfullnes kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta sekin, ihan vieras ja uusi asia minulle.
Terapiassa vain jutellaan terapeutin kanssa, ei sen kummempaa. Terapeutti ohjaa ja neuvoo, miten edetään.
Hae ihmeessä apua, ei tarvitse olla "sekaisin", jotta voi käydä terapiassa.
Mindfulness- eli tietoisuustaitokirjallisuutta löytyy nykyään paljon netistä ja kirjakaupoista. Kaikkea hyvää!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 23:27"]
--- tulee itku kun ajattelen tekemättömiä töitä ja hoitamattomia asioita.
[/quote]
"Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon." "-- sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois."
http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
Voimia ja kaikkea hyvää sulle, joka avoimesti ja rehellisesti kerroit ahdistuksestasi. Olet ajatuksissani ja rukoksissani :)
Oletko kokeillut masislääkkeitä? terapiaa?