hormonikierukka
Huomenna laitattamaan. Kauanko ko. Toimenpide kestää? Kertokaa hormonikierukan omaavat viisi hyvää ja -huonoa puolta?
Kommentit (6)
Onko muita joille synnytyksen jälkeen laitettu ja kuukautiset eivät ole ehtineet alkaa, tuoko kierukka kuukautiset takaisin? Aiheuttaako hormonikierukka aknea ja lihomista? Entä mielen myllerrystä? Miksi otitte hormonikierukan ettekä kuparikierukkaa?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 23:25"]Onko muita joille synnytyksen jälkeen laitettu ja kuukautiset eivät ole ehtineet alkaa, tuoko kierukka kuukautiset takaisin? Aiheuttaako hormonikierukka aknea ja lihomista? Entä mielen myllerrystä? Miksi otitte hormonikierukan ettekä kuparikierukkaa?
[/quote]
mulle laitettiin synnytyksen jälkeen ja puolentoista vuoden(!) jälkeen alkoi menkat. Mulle suositeltiin hormonikierukkaa, koska vuoto on ollut runsasta aiemmin. Nyt se on selvästi niukempaa.
Lihomista ei ole aiheuttanut, ei myöskään suuremmin mielialajuttuja, mutta aknea kylläkin.
Otin Mirenan koska oletin sen lopettavan menkat( kuten viimeksikin) ja koska se on vaivaton eli ei tarvitse muistaa erikseen ehkäisyä! No tällä kertaa vielä vuosi asentamisen jälkeen tiputtelee aika lailla ja menkatkin melko runsaat. Myös ovis ja menkkakivut ovat yhä todella kovat. Haluja ei paljon ole ja alavatsa pömpöttää. Myös mielialat heittelee kovasti! Juuri mietin tässä että aika turha kapine kun ei säästöä tule edes terveyssiteistä! Mutta siellä se nyt on..
Minulla on jo toinen Mirena menossa. Eka laitettiin 39-vuotiaana erittäin runsaisiin vuotoihin. Vuodot hävisivät kokonaan. Seksihalut eivät ole vähenneet, pikemmin päinvastoin.
Ensinmäisen kierukan poisto oli melko ongelmallinen. Vasta neljännellä instrumentilla poisto onnistui. Langat olivat kadonneet jonnekin.
Kannattaa varautua, että kierukan asennus saattaa aiheuttaa pyörrytystä. Nouse varovasti ylös tutukimuspöydältä.
Kestää 10 minuuttia. Muista ottaa buranaa pari tuntia ennen.
Hyviä puolia:
Vaivaton, ei tarvitse muistaa kuin 5 vuoden välein.
Kuukautiset loppuneet.
Huonoja puolia:
Seksihalut vähentyneet.