Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen löytänyt apua ahdistukseen!(:

Vierailija
18.02.2014 |

Halusin vain kertoa teille muille ahdistuneisuushäiriöstä kärsiville, että älkää menettäkö uskoanne!Itselläni on ollut todella raskas vuosi, olen kokenut äärimmäisen voimakkaita ahdistuskohtauksia ja käynyt psykologilla viikottain.Olin jo varma,ettei tilanne enää muutu paremmaksi, olin kokeillut kaiken maailman konsteja, joita ps minulle ehdotteli. Lääkitystä en saanut, sillä minulta testailtiin erilaisia mahdollisia ielenterveyshäiriöitä, eikä lääkitystä haluttu aloittaa, ennenkuin oli selvää, mikä minua vaivaa. Mutta nyt vihdoin tuntuu että olen saanut jälleen otteen itsestäni ja ahdistuksistani!Aloitin liikunnan,katsomaan minusta hauskaa tv-sarjaa ja mindfullnes-harjoitukset ja olo on paljon parempi!Ahdistuskohtaukset eivät suinkaan ole kadonneet, mutta ne eivät enää hallitse elämääni.Tarkoitukseni oli kirjoituksellani vain kannustaa muita saman asian kanssa painivia uskomaan itseensä ja etsimään itselleen sopivia tapoja!Tsemppiä!(:

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä antaa neuvoja tuohon mindfullnessiin? :)

Vierailija
2/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuutta on pilvin pimein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä varmasti löytyy,itse sain siis työntekijältä..Tän päivän HS:ssä oli juttua,että alettaisiin opettamaan jo esikouluikäisille mindfullnesia..mielenkiintoista,tuskinpa siitä haittaakaan on!

Vierailija
4/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 22:24"]

Tuotahan minä oon puhunut. Mielen kautta, ei lääkkeitä.

[/quote]

Oletko parantunut masennuksesta ilman lääkkeitä? Mitkä keinot ovat auttaneet sinulla?

Vierailija
5/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfullness on auttanut minuakin paljon! Olen oppinut, että ajatukset ovat vain hetkellisiä, eivät totuuksia. Ahdistavia ajatuksia ei tarvitse ottaa vastaan. Olen oppinut hiljentämään sisäisen puheen tarvittaessa ja lepäämään. Ihanan vapauttavaa :). Monen monta angstia näin jo ohitettu!

Vierailija
6/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 22:24"]

[/quote]

Oletko parantunut masennuksesta ilman lääkkeitä? Mitkä keinot ovat auttaneet sinulla?

[/quote] En kokonaan. Ahdistus oli kamalaa nuorempana. Vuosia myöhemmin sain kiinni asioista

mistä ahdistus koostui.

Eli muistin asioitani.

Masennuksen alla on muita tunteita. Myös elämän

ulkoiset puitteet vaikuttaa, esim. yksinäisyys.

Oon käynyt terapiassa.

Vierailija
7/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä: mua on auttanut liikunta (mm. keho-ja mielijumpat), luonnossa liikkuminen.

11

Vierailija
8/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 23:03"]Mindfullness on auttanut minuakin paljon! Olen oppinut, että ajatukset ovat vain hetkellisiä, eivät totuuksia. Ahdistavia ajatuksia ei tarvitse ottaa vastaan. Olen oppinut hiljentämään sisäisen puheen tarvittaessa ja lepäämään. Ihanan vapauttavaa :). Monen monta angstia näin jo ohitettu!

[/quote]

Tämä ei kyllä kuulosta mindfullnessilta ollenkaan :). Tai jonkinlaiselta mindfulnessin ja positiivisen ajattelun sekoitukselta. Positiivinen ajattelu kun nimenomaan on myrkkyä ahdistuneille ja masentuneille ja sillä voi pitkittää ongelmiaan vuosikymmeniä, nimimerkillä kokemusta on. Ja nimimerkillä entinen positiivisen ajattelun matkasaarnaaja.

Vierailija
9/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on täälläkin todettu toimivaksi keinoksi. Siis kunnon hikilenkki.

(Mindfullnessista en tiedä.)

Vierailija
10/15 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 03:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 23:03"]Mindfullness on auttanut minuakin paljon! Olen oppinut, että ajatukset ovat vain hetkellisiä, eivät totuuksia. Ahdistavia ajatuksia ei tarvitse ottaa vastaan. Olen oppinut hiljentämään sisäisen puheen tarvittaessa ja lepäämään. Ihanan vapauttavaa :). Monen monta angstia näin jo ohitettu!

[/quote]

Tämä ei kyllä kuulosta mindfullnessilta ollenkaan :). Tai jonkinlaiselta mindfulnessin ja positiivisen ajattelun sekoitukselta. Positiivinen ajattelu kun nimenomaan on myrkkyä ahdistuneille ja masentuneille ja sillä voi pitkittää ongelmiaan vuosikymmeniä, nimimerkillä kokemusta on. Ja nimimerkillä entinen positiivisen ajattelun matkasaarnaaja.

[/quote]

ei tuo ole positiivista ajattelua vaan neutraalia ajattelua. Ajatukset ja tunteet tulee, ne voi olla mitä vaan, mutta niihin ei tarvitse reagoida.

Vierailija
11/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ahdistuksesi syy olikin se, ettei sinulla olllut tarpeeksi hommia.

Vierailija
12/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfullness on tuossa se avainsana. T. Toinen joka on sen avulla saanut tilannetta paranemaan PALJON.

Vierailija
13/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/15 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos lääkkeistäkin, ilman en olisi elossa.

Vierailija
15/15 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisella kurssilla olin mukana, kärsin itekin ahdistuksesta, ja siihen etsin ratkaisuja, ihan uskomaton kurssi: http://www.sielukirjoittaminen.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi