Yli satatuhatta euroa vuodessa tienaavia on koko Suomessa vain 71000!
Se on helvetin vähän koko aikuisväestöön suhteutettuna. Suomalaiset on köyhiä oikeasti.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että listoilla näkyy vain henkilöt, joilla on verotettavaa tuloa yli 100 000 €. Työni puolesta tiedän monia vakaavaraisten yritysten osakkaita, jotka suunnittelevat osingot niin, että heidän ei tarvitse maksaa veroja kuin pienestä osasta. Ja tuloja heillä on yli 100 000 €. Ne eivät vain näy noissa listauksissa.
Niin ja siinä näkyy vain Suomessa verotettava tulo.
Suomalaiset ovat persaukisia. Monet on niin köyhiä ettei maksa edes veroja.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on kourallinen enemmänkin, mutta ainakin toiminimiyrittäjät luultavasti vähentävät nettotuloja pistämällä kaikenlaisia kodin menoja vähennyksiin, esimerkiksi perheen auto ja sen laina toiminimen nimiin, vaikka yritystoiminta ei vaadi autoa. Itse tunnen pari tällaista, joilla kyllä olisi enemmän verotettavaa tuloa.
Sinä et kyllä tiedä yritysverotuksesta mitään. Verottajan kriteerit yrityksen autolle todellakin ovat tiukat eikä autolla ajeta yksityisiä menoja. Kaikenlaisia tänne kirjoitteleekin. Törkeää panettelua tuttavien asioista, joista et edes mitään tiedä. Tällaisia ihmisiä varten sitten näitä listauksia julkaistaan.
Jep av-mammat ainakin tienaa yli 100k ja miehensä aina puolet enemmän..!
Prof kirjoitti:
kertoo ihmisten tyhmyydestä
Minä olen yliopisto-professori joten minulle yli 10000 eir/kk palkka on iha normaalia
Niin kertoo... Minkä maan rahana on eir? Taitaa olla leikkirahaa!
Jos 60 000 on suurituloisten raja, niin en taida tuntea juuri ketään työikäistä, joka ansaitsisi vähemmän. Paitsi minä itse, viime vuosi ja kuluva vuosi ovat menneet hieman heikommin, mutta onneksi miehen alaan korona ei ole juuri iskenyt.
Kaipa sitä jokainen elää kuplassaan, kun tänne kirjoittelevista pääosa luulee muiden olevan myös sosiaalituella eläviä tarinoitsijoita, jotka kirjoittelevat tänne kuvitellusta miljonäärielämästä. Nämä "rikkaat" ovat kuitenkin ihan tavallisia palkansaajia. Ei yli satatuhatta ansaitseva ole todellakaan mikään rikas.
Vierailija kirjoitti:
75 tonnia vuodessa riittää kaikkeen. Kaikki sen yli menevä on turhaa, eikä lisää ihmisen onnellisuutta yhtään.
Tämä on tutkittu juttu, joten voitte ottaa ihan rennosti ja lakata kadehtimasta isotuloisia.
Ei riitä KAIKKEEN. riittää perustarpeisiin ja ihan ok elintasoon, mutta ei todellakaan kaikkeen.
Prof kirjoitti:
kertoo ihmisten tyhmyydestä
Minä olen yliopisto-professori joten minulle yli 10000 eir/kk palkka on iha normaalia
Opettele ensin yhdyssanat, jos haluat esiintyä proffana. Minä olen ollut yliopistolla töissä vuosia, se on matalapalkka-ala. Tuollaisia summia ei varmaan saa edes yliopiston rehtori muista puhumattakaan. Töitä saa kyllä tehdä kovasti.
Onneksi nykyään yrittäjänä.
Onneksi tuo porukka maksaa veroina suuren siivun teidän kaikkien elämisestä ja palveluista. 100k€ ei todellakaan ole paljon, kun siitä joutuu täällä maksamaan melkein puolet veroa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on kourallinen enemmänkin, mutta ainakin toiminimiyrittäjät luultavasti vähentävät nettotuloja pistämällä kaikenlaisia kodin menoja vähennyksiin, esimerkiksi perheen auto ja sen laina toiminimen nimiin, vaikka yritystoiminta ei vaadi autoa. Itse tunnen pari tällaista, joilla kyllä olisi enemmän verotettavaa tuloa.
Eiköhän tätä tehdä yhtä paljon (tai enemmän) kaikissa muissakin maissa. Joten ei selitä sitä, miksi Suomessa on vähemmän hyvätuloisia.
Vierailija kirjoitti:
Ne suurituloiset maksaa suurimman osan kaikista veroista.
No ei välttämättä. Esim. tuo Ponssen hallituksen puheenjohtaja Juha Vidgren tienaa melkein 5 milj./v, mutta maksaa vain puolet ansiotuloistaan veroja, koska pääomasta eli pörssituotosta ei mene veroja.
Mieheni on tuolla töissä konehitsaajana ja epäinhimilliset palkat ovat verrattuna näihin ”isoihin Herroihin”.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan tehnyt veroilmoitusta vai miten voit olla tietämätön siitä, että jokaisesta kilometristä pitää olla esittää kuitti verottajalle aivan niin kuin muistakin yritykseen liittyvistä vähennyksistä. Jos yritystoiminnassa autoa ei tarvita päivittäin, on sitä turha yrittääkään saada verotukseen. Esimerkiksi meillä vain toinen autoista on yrityksen, vaikka ajan omalla autollani lähes päivittäin yrityksen asioissa ja yrityksen auto on ajossa viisi päivää viikossa. Ajopäiväkirja esitetään joka vuosi verotuksessa matkareitteineen ja kuitteineen. Omaa autoani ei siis verotukseen saa, vaikka hoidan sillä yritykseen liittyviä ajoja viikoittain.
Tarkoitatko ap, että nuo kaikki 71000 tienaavat työtä tekemällä vähintään tuon 100000 €, vai onko mukana myös ne, joilla osa verotettavasta tulosta tulee omaisuudesta, joillakin muuten kokonaankin. Siinä on nimittäin vissi ero, tienaatko tuon 100000 € ansiotuloina vai onko sinulla omaisuutta, esim. ns. vanhaa rahaa eli edellisten sukupolvien tienaamaa ja sinun heiltä perimää rahana,arvopapereina, kiinteistöinä ym..
Vierailija kirjoitti:
75 tonnia vuodessa riittää kaikkeen. Kaikki sen yli menevä on turhaa, eikä lisää ihmisen onnellisuutta yhtään.
Tämä on tutkittu juttu, joten voitte ottaa ihan rennosti ja lakata kadehtimasta isotuloisia.
Eli jos enemmästä ei ole mitään hyötyä niin tehdään niin, että 75000 jälkeen kaikki tulot palautetaan valtiolle ja jaetaan muille. Kaikki saavat toivottavasti sitten sen 75000 ja olemme kaikki onnellisia?
Varisverkosto kirjoitti:
Suomalaiset ovat persaukisia. Monet on niin köyhiä ettei maksa edes veroja.
Keskimääräinen perintö on 20 000. Miettikää, kokonainen ihmiselämä aikaa kerätä ja kasata vaurautta ja lopputulemana on hyvä kuin hautajaisrahat.
Vierailija kirjoitti:
Älkää viitsikö valittaa. Henkilökohtaisten mediaanitulojen perusteella suomalaiset ovat maailman 5. rikkaimpia KOKO MAAILMASSA. Se on oleellisinta tavallisen kansalaisen tasolla. Meidän on syytä olla erittäin tyytyväisiä.
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/median-income-by-cou…
Siitä ei ole mitään iloa jos asumme ja elämme maailman kalleimmassa maassa. Epäsuhta tulojen ja ostovoiman välillä on Euroopan kehitysmaiden (kuten Romania) tasoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne suurituloiset maksaa suurimman osan kaikista veroista.
No ei välttämättä. Esim. tuo Ponssen hallituksen puheenjohtaja Juha Vidgren tienaa melkein 5 milj./v, mutta maksaa vain puolet ansiotuloistaan veroja, koska pääomasta eli pörssituotosta ei mene veroja.
Mieheni on tuolla töissä konehitsaajana ja epäinhimilliset palkat ovat verrattuna näihin ”isoihin Herroihin”.
ai sinusta puolet veroja on VAIN?. Minusta se on helvetisti liikaa. Ihan keneltä tahansa otettuna. ja "pörssituotosta" MENEE verot.
Näistä asioista puhuttaessa tulee muistaa, että tulot pitää aina suhteuttaa paikalliseen hinta-tasoon. Esimerkiksi jossain Piilaaksossa tuo 100K vuodessa on pikkusumma, mutta täälläpäin sitä voidaan pitää rikkauden rajana. Tosin Suomessa on (mielestäni epäreilu) käsite nimeltä progressiivinen verotus.
Vierailija kirjoitti:
ai sinusta puolet veroja on VAIN?. Minusta se on helvetisti liikaa. Ihan keneltä tahansa otettuna. ja "pörssituotosta" MENEE verot.
Opettele kirjoittamaan.
Kannattaa muistaa, että listoilla näkyy vain henkilöt, joilla on verotettavaa tuloa yli 100 000 €. Työni puolesta tiedän monia vakaavaraisten yritysten osakkaita, jotka suunnittelevat osingot niin, että heidän ei tarvitse maksaa veroja kuin pienestä osasta. Ja tuloja heillä on yli 100 000 €. Ne eivät vain näy noissa listauksissa.