Omituiset naapurit
Oma naapuri ei moikkaa, välttelee, mulkoilee ja käyttäytyy passiivis-aggressiivisesti. Ja aikuinen ihminen kyseessä. Tuntuu, että jokaisessa kerrostalossa on yksi omituinen naapuri.
Mitä vastaavia kokemuksia teillä on naapureistanne?
Kommentit (64)
Täällä on kunnostauduttu huonekalujen hinkkaamisella (tuntikausiakin joskus), ihme koputusäänillä ja kolahduksilla (myös öiseen aikaan). Välillä on kyllä rauhallisempaa (ainakin huonekalujen hinkkaamisen osalta), mutta sitten taas jatkuu, tavalla tai toisella. Täytyykin käyttää nykyään korvatulppia koko ajan aina kun yrittää nukkua, että jotenkin edes terveys säilyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran idioottinaapuri on hirveä kolistelija varsinkin yöllä ja ihmettelee sitten miksi käyttäydyn kylmästi- passiivis-aggressiivisesti.
Narzistit eivät kyllä edes huomaa virheitään.Et varmaan ole edes yrittänyt huomattaa naapuriasi asiasta ja kuvittelet lukevan ajatuksesi passiivis-aggressiivisesta käyttäytymisestäsi?
Jaa. Pitäisi kyllä kaikki tietää, että jos laminaattilattialla kävellään kantapääkävelyä, siirretään huonekaluja ja tiputetaan esineitä, niin siitä kuuluu kaikki alakertaan.
Joo mä on se pahis tässä tietysti, kun en käytä aina korvatulppia 😂
Korvatulpat eivät edes auta mainitsemeesi ääniin
Erittäin introvertti ihminen kirjoitti:
Itsekkin kuulun näihin outoihin. Ei ole minkäänlaista kiinnostusta naapureita kohtaan, ei edes tervehtimiseen. Olen omassa talonyhtiössäni nähnyt näitä naapureiden kanssa ystävystyneitä jotka sitten loppujen lopuksi riitaantuvat keskenäään. Ei kiitos!!
Iso ero kohteliaisuudessa ja ystävystymisessä. Eipä kukaan ole minun kanssa sen ihmeempiä alkanut juttelemaan. Nyökkääminen riittää. Ei tarvitse ainakaan monttu auki toljottaa.
Minulla on niitä useampia. Osakkaat olen tuntenut jo vuosia tämän pienkerrostalon yhtiökokouksista ja talkoista, mutta nämä parin vuoden välein vaihtuvat vuokralaiset ovat outoja sanan kaikissa merkityksissä.
Olen yrittänyt ajatella, että syy tervehtimättömyyteen ja mulkoiluun on minussa: olen keski-ikäinen naishenkilö, potentiaalisesti siis kyylä ja kiusanhenki. Oikeasti olen ihan kiva ja asiallinen enkä halua olla naapurieni kanssa muissa kuin ystävällisissä tervehtimisväleissä, mutta eihän se päällepäin näy. Olen yrittänyt tervehtiä lyhyesti ja sitten selvästi jatkaa matkaani aikomatta jäädä lorvimaan, mutta tämä siedätys ei näytä tehoavan.
Yleistän omien kokemusteni perusteella. Yksin asuvat miehet vastaavat tervehdykseen sanoin tai kädenheilautuksella, vaikka tihentävät sitten askeliaan ja häipyvät hätäisesti näkymättömiin. Naiset vastaavat tervehdykseen yleensä muitta mutkitta, mutta kummallisimmat naapurit ovat olleet pari-kolmekymppisiä naisia: yhdenlainen perustyyppi kulkee kuin kuurona ja sokeana eikä tervehdi edes metrin päästä, toisenlainen tyyppi piipittää jotain äänettömästi, katsoo säikähtäneesti ja säntää vaikka takaisin siihen suuntaan, mistä oli tulossa. Yhdessä liikkuvat pariskunnat tervehtivät normaalisti, paitsi ne, joissa rouva osoittaa mieltään niin voimakkaasti, että mieskään ei uskalla nostaa kättään tai nyökätä.
En siis väitä, että vuokralaisuus olisi yksi yhteen outojen tapojen kanssa, mutta ainakin tässä taloyhtiössä osakkaat ovat hyvissä väleissä, vaikkeivät muuten seurustelekaan keskenään, ja vuokralaiset käyttäytyvät omituisesti ja/tai elävät kuin pellossa, röökaavat, sotkevat ja möykkäävät. Ja luikkivat sitten karkuun, kun yrittää sanoa "terve".
Tällä hetkellä oudoin naapurini on huutonauraja. Outoa hänessä on lähinnä se, että hänellä on hauskaa joka ikinen päivä aamusta iltaan. Nauraminen alkaa aina viimeistään aamupäivällä ja jatkuu melkein puoleen yöhön asti, ja keskimäärin naapuri nauraa 2-3 kertaa minuutissa. Ja siis todella kovaa, välillä nauru on suorastaan kirkunaa. Aluksi tuo oli minusta huvittavaa, mutta nyt kun olen sitä puoli vuotta jatkuvasti kuunnellut, alkaa jo ärsyttää :D
Ap kirjoituksensa perusteella sen verran vastenmielinen, niin en ihmettele ettei kiinnosta naapurin tervehtiä. Kato peiliin, miks sua ei haluta tervehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian tuttavallinen naapuri. Ventovieras ihminen, joka väen väkisin haluaa olla tosiystävä (kuten tuo Jim Carrey'n esittämä heppu) heti ensimmäisesti moikkauksesta alkaen. Terveisin ei-moikkaileva-välttelevä-mulkoileva-passiivis-aggressiivinen-aikuinen-omituinen naapurisi... (ei millään pahalla, mutta introverttinä viihdyn mieluiten oman itseni seurassa).
En tiedä kenestä puhut, enkä itse edes rupea harrastamaan small talkia naapureiden kanssa. Itsekin olen introvertti, mutta osaan kyllä moikata naapureita ja olla kohtelias.
-ap
Varmaan riippuu siitäkin millaisia kokemuksia ihmisillä on naapureista. Jos toisella on hyviä ja kokee, että jää moikkaamiseen ja toisella taas ollut riippanaapureita, jotka juoruilevat, niin ymmärrän miksi toinen moikkaa ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä oudoin naapurini on huutonauraja. Outoa hänessä on lähinnä se, että hänellä on hauskaa joka ikinen päivä aamusta iltaan. Nauraminen alkaa aina viimeistään aamupäivällä ja jatkuu melkein puoleen yöhön asti, ja keskimäärin naapuri nauraa 2-3 kertaa minuutissa. Ja siis todella kovaa, välillä nauru on suorastaan kirkunaa. Aluksi tuo oli minusta huvittavaa, mutta nyt kun olen sitä puoli vuotta jatkuvasti kuunnellut, alkaa jo ärsyttää :D
Aika koomista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niitä useampia. Osakkaat olen tuntenut jo vuosia tämän pienkerrostalon yhtiökokouksista ja talkoista, mutta nämä parin vuoden välein vaihtuvat vuokralaiset ovat outoja sanan kaikissa merkityksissä.
Olen yrittänyt ajatella, että syy tervehtimättömyyteen ja mulkoiluun on minussa: olen keski-ikäinen naishenkilö, potentiaalisesti siis kyylä ja kiusanhenki. Oikeasti olen ihan kiva ja asiallinen enkä halua olla naapurieni kanssa muissa kuin ystävällisissä tervehtimisväleissä, mutta eihän se päällepäin näy. Olen yrittänyt tervehtiä lyhyesti ja sitten selvästi jatkaa matkaani aikomatta jäädä lorvimaan, mutta tämä siedätys ei näytä tehoavan.
Yleistän omien kokemusteni perusteella. Yksin asuvat miehet vastaavat tervehdykseen sanoin tai kädenheilautuksella, vaikka tihentävät sitten askeliaan ja häipyvät hätäisesti näkymättömiin. Naiset vastaavat tervehdykseen yleensä muitta mutkitta, mutta kummallisimmat naapurit ovat olleet pari-kolmekymppisiä naisia: yhdenlainen perustyyppi kulkee kuin kuurona ja sokeana eikä tervehdi edes metrin päästä, toisenlainen tyyppi piipittää jotain äänettömästi, katsoo säikähtäneesti ja säntää vaikka takaisin siihen suuntaan, mistä oli tulossa. Yhdessä liikkuvat pariskunnat tervehtivät normaalisti, paitsi ne, joissa rouva osoittaa mieltään niin voimakkaasti, että mieskään ei uskalla nostaa kättään tai nyökätä.
En siis väitä, että vuokralaisuus olisi yksi yhteen outojen tapojen kanssa, mutta ainakin tässä taloyhtiössä osakkaat ovat hyvissä väleissä, vaikkeivät muuten seurustelekaan keskenään, ja vuokralaiset käyttäytyvät omituisesti ja/tai elävät kuin pellossa, röökaavat, sotkevat ja möykkäävät. Ja luikkivat sitten karkuun, kun yrittää sanoa "terve".
Sä ainakin vaikutat sellaisela ylimieliseltä nuuskija-kyttääjänaapurilta, joka jakaa ihmisiä eri luokkiin. En yhtään ihmettele, että kiertävät kaukaa. Tuollaisen ihmistyypin oppii kyllä nopeasti tunnistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoituksensa perusteella sen verran vastenmielinen, niin en ihmettele ettei kiinnosta naapurin tervehtiä. Kato peiliin, miks sua ei haluta tervehtiä.
Kerroit juuri itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä jos on noin paha olla. Kyllä minua kaikki muut naapurit normaalisti moikkaavat ja hymyilevät kohdatessaan.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista.
Oi ei. Mä taidan olla tällainen huutonauraja.
En tosin naura koko päivää, mutta usein illalla alkaa naurattaa aika kovaa syystä ja toisesta. Ja joskus kyllä muulloinkin. Olen joskus miettinyt kuuluuko se naapuriin. Sori, naapurit...
Vierailija kirjoitti:
Naapurisi on joko huuhaa"journalisti" tai elämäntapajoutilas..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä ainakin vaikutat sellaisela ylimieliseltä nuuskija-kyttääjänaapurilta, joka jakaa ihmisiä eri luokkiin. En yhtään ihmettele, että kiertävät kaukaa. Tuollaisen ihmistyypin oppii kyllä nopeasti tunnistamaan.
Juuri tuota odotinkin. Oletko sinä tuollainen pakoon säntäävä kuurosokea vai ylimielinen mielensäosoittaja?
Jos minä osaan tervehtiä asiallisesti ja osoittaa, etten selvästi ole jäämässä juttelemaan, mikset sinä - ja nuo mainitsemani naapurityypit - osaa tehdä samoin? Miksi hiivistelet aidanvierustoilla, juokset karkuun ja nakkelet niskojasi? Mitä positiivista kuvittelet saavuttavasi sillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurisi on joko huuhaa"journalisti" tai elämäntapajoutilas..
En ole vieläkään nähnyt tätä naurajanaapuria (hän ei varmaan lähde koskaan kotoaan kun siellä on niin hauskaa :D) mutta puheäänestä ja tupakoinnista päätellen kyseessä on joku elämänkoulua käyvä teinityttö.
Edellisessä taloyhtiössä oli yksi vanhempi rouva, joka ilmeisesti ainoana asukkaana kuuli kuinka joku joka yö käytti pesukonetta. Useampaan kertaan kuulusteli minua asiasta, vaikka sanoin etten pese pyykkiä öisin. Jätti myös heippalappuja ilmoitustaululle. Joku siihen kirjoittikin että "asumme kerrostalossa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota odotinkin. Oletko sinä tuollainen pakoon säntäävä kuurosokea vai ylimielinen mielensäosoittaja?
Jos minä osaan tervehtiä asiallisesti ja osoittaa, etten selvästi ole jäämässä juttelemaan, mikset sinä - ja nuo mainitsemani naapurityypit - osaa tehdä samoin? Miksi hiivistelet aidanvierustoilla, juokset karkuun ja nakkelet niskojasi? Mitä positiivista kuvittelet saavuttavasi sillä?
Kelle sä puhut? Luuletko yhden viestin perusteella tietäväsi, että joku "hiiviskelee aidanvierustoilla ja juoksee karkuun nakellen niskojaan". Tajuatko, kuinka harhaiselta kuulostat?
Sut kierretään kaukaa tuon takia, että vaikutat nuuskivalta ja negatiiviselta juoruajalta. Jakelet ihmisiä sanojesi mukaan epänormaaleihin ja normaaleihin, ja itse kuulut mielestäsi kivoihin normaaleihin ihmisiin. Jo tekstistäsi huomaa, että olet todella negatiivinen ja arvosteleva ihminen, joten en todellakaan ihmettele, että ihmiset huomaavat tuon myös kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Naapurit on peräosastolta.
t. Liisa 15 wee
Meiän naapuri roikkuu parvekkeeltaan alas ja kattelee meille.