Omituiset naapurit
Oma naapuri ei moikkaa, välttelee, mulkoilee ja käyttäytyy passiivis-aggressiivisesti. Ja aikuinen ihminen kyseessä. Tuntuu, että jokaisessa kerrostalossa on yksi omituinen naapuri.
Mitä vastaavia kokemuksia teillä on naapureistanne?
Kommentit (64)
Meidän talossamme kaikki moikkaavat ja juttelevat, mutta kolme ei osaa moikata. Yksi ihan katsoo poispäin, jos pitäisi kohdata ja moikata pihalla. Jos kävelee hänen kanssaan samassa rapussa, ei ota mitään kontaktia. Tekevät itsestään hiukan yksinkertaisen vaikutelman. Ja huonokäytöksisen.
Yläkerran idioottinaapuri on hirveä kolistelija varsinkin yöllä ja ihmettelee sitten miksi käyttäydyn kylmästi- passiivis-aggressiivisesti.
Narzistit eivät kyllä edes huomaa virheitään.
Meillä yksi on vähän liiankin outo.
Mä lopetin moikkaamisen kun tuli korona. Nyt livahdan rapussa vaan nopeasti ohi.
Jotkut ei vaan kykene minkäänlaiseen kontaktiin. Ovat vinksahtaneita.
Liian tuttavallinen naapuri. Ventovieras ihminen, joka väen väkisin haluaa olla tosiystävä (kuten tuo Jim Carrey'n esittämä heppu) heti ensimmäisesti moikkauksesta alkaen. Terveisin ei-moikkaileva-välttelevä-mulkoileva-passiivis-aggressiivinen-aikuinen-omituinen naapurisi... (ei millään pahalla, mutta introverttinä viihdyn mieluiten oman itseni seurassa).
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi on vähän liiankin outo.
Miten ne sai susta niin oudon? Teitsä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran idioottinaapuri on hirveä kolistelija varsinkin yöllä ja ihmettelee sitten miksi käyttäydyn kylmästi- passiivis-aggressiivisesti.
Narzistit eivät kyllä edes huomaa virheitään.
Et varmaan ole edes yrittänyt huomattaa naapuriasi asiasta ja kuvittelet lukevan ajatuksesi passiivis-aggressiivisesta käyttäytymisestäsi?
Naapureiden kanssa ei tule olla missään tekemisissä, ainakaan kerrostalossa.
Jokainen naapuri on aikapommi.
Outoja ovat sellaiset naapurit, jotka kerta toisensa jälkeen katsovat tiukasti silmiin mutta eivät ikinä vastaa tervehdykseen :D
Onhan noita:
- Ekstrovertti prostituutti (äänekäs sänky joustinpatjan kanssa), asiakkaita about 3 päivässä, lähes aina hiljaisuuden aikana.
- Stalkkaaja, aina ilmestyy rappuun, kun liikun siellä.
- Mysterio, en tiedä onko mies vai nainen, koska en ole nähnyt häntä koskaan. Erittäin kummallisia heippalappuja sukunimellään.
Vierailija kirjoitti:
Liian tuttavallinen naapuri. Ventovieras ihminen, joka väen väkisin haluaa olla tosiystävä (kuten tuo Jim Carrey'n esittämä heppu) heti ensimmäisesti moikkauksesta alkaen. Terveisin ei-moikkaileva-välttelevä-mulkoileva-passiivis-aggressiivinen-aikuinen-omituinen naapurisi... (ei millään pahalla, mutta introverttinä viihdyn mieluiten oman itseni seurassa).
En tiedä kenestä puhut, enkä itse edes rupea harrastamaan small talkia naapureiden kanssa. Itsekin olen introvertti, mutta osaan kyllä moikata naapureita ja olla kohtelias.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narzistit eivät kyllä edes huomaa virheitään.Et varmaan ole edes yrittänyt huomattaa naapuriasi asiasta ja kuvittelet lukevan ajatuksesi passiivis-aggressiivisesta käyttäytymisestäsi?
Jaa. Pitäisi kyllä kaikki tietää, että jos laminaattilattialla kävellään kantapääkävelyä, siirretään huonekaluja ja tiputetaan esineitä, niin siitä kuuluu kaikki alakertaan.
Joo mä on se pahis tässä tietysti, kun en käytä aina korvatulppia 😂
Meillä oli samassa kerroksessa (yhdessä kerroksessa aina kolme asuntoa) naapuri joka ei koskaan moikannut. Siis ei vaikka tervehdin ihan nätisti ensin. Kerran kun olin hissiä odottamassa, hän oli tulossa ulos ja pakitti sitten tosi nopeasti takaisin sisälle kun näki minut. Tuntui vähän erikoiselta, näytti ihan normaalilta 30-vee naiselta. Voisin kuvitella että olisi pienempi vaiva vähän nyökätä kuin vältellä samaan hissiin menoa, mutta meitä on moneen junaan.
Yksi on todella ylimielinen. Kulkee ja nakkelee niskojaan. Ei moikkaa.
Pian on naapuri soittamassa ovikelloa kun morjestelet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli samassa kerroksessa (yhdessä kerroksessa aina kolme asuntoa) naapuri joka ei koskaan moikannut. Siis ei vaikka tervehdin ihan nätisti ensin. Kerran kun olin hissiä odottamassa, hän oli tulossa ulos ja pakitti sitten tosi nopeasti takaisin sisälle kun näki minut. Tuntui vähän erikoiselta, näytti ihan normaalilta 30-vee naiselta. Voisin kuvitella että olisi pienempi vaiva vähän nyökätä kuin vältellä samaan hissiin menoa, mutta meitä on moneen junaan.
Kuulostaa tutulta. Tämä omituinen naapurini oli ensin menossa avaimilla sisään, mutta kun näki minun tulevan kääntyi minusta poispäin ja odotti että minä menen ensin sisään. Ja tuskin mikään korona varatoimenpide kun on muutenkin törkeä.
Itsekkin kuulun näihin outoihin. Ei ole minkäänlaista kiinnostusta naapureita kohtaan, ei edes tervehtimiseen. Olen omassa talonyhtiössäni nähnyt näitä naapureiden kanssa ystävystyneitä jotka sitten loppujen lopuksi riitaantuvat keskenäään. Ei kiitos!!
Ymmärrän molempia puolia. Jos on asiat reilassa tai vain sellainen vaihe että haluaa olla kontaktissa, vetäytyjä tuntuu ihan ikävältä ihmiseltä. Se vain kun niin monella voi olla tilanne jossa se satunnaisen ihmisen kanssa oleva kontakti voi tuntua yhtä hyvältä kuin sakset selkänahassa. Se vain menee niin. Kaikkea kannata ottaa niin henkilökohtaisesti.
Irvisteleekö myös, ja nauraa itsekseen tyhjälle?