Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee kristitystä heikon?

Vierailija
03.11.2020 |

On olemassa kristittyjä jotka ovat valmiita kestämään vainoja ja vihaa ja jopa kuolemaan uskonsa puolesta. Se että on valmis pitämään kiinni omista arvoista ja periaatteista noin pitkälle ei minusta tee ihmisestä heikkoa vaan vahvan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin !

-Sinkkiş

Vierailija
2/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskovaiset ovat henkisesti yhtä heikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisenkin posken kääntäminen ja anteeksianto.

Tätä ominaisuutta käytetään häikäilemättömästi hyväksi muissa uskonnoissa kristittyjä vastaan.

Niinpä. Elämä on raakaa.

Vierailija
4/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lihas heikkous? Liha on siis ihan heikkoa

Vierailija
5/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut rajansa on kristitylläkin. Se että ei maksa samalla mitalla takaisin ja antaa anteeksi ei suinkaan tarkoita sitä että kristitty jäisi jonkun kynnysmatoksi.

Vierailija
6/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyttömyys uskaltaa ajatella että maailma ei ole reilu, että kukaan ei punnitse kenenkään ansaitsemisia tai hyviä tekoja, eikä mikään ole kuin sattuman päässä. Kyvyttömyys ajatella että elämä on tässä kun kuolee, vaan halu ajatella taikauskoisesti että kohtaa rakkaansa yms.

Vierailija
7/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeruus, viha ja anteeksiantamattomuus sairastuttaa ja kahlitsee ihmistä monin tavoin. Itse ihailen niitä, jotka osaavat antaa anteeksi. Monilta ihmisiltä se taito ja voima puuttuu.

Vierailija
8/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskonto määrää ketään olemaan Jumalan kaltainen. On vain pyrkimys hyvään.

Itse kristittynä en katso hetkeäkään kyykyttämistäni. Puolustan myös läheisiäni.

Vierailija
9/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeruus, viha ja anteeksiantamattomuus sairastuttaa ja kahlitsee ihmistä monin tavoin. Itse ihailen niitä, jotka osaavat antaa anteeksi. Monilta ihmisiltä se taito ja voima puuttuu.

Sillä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Anteeksianto on itseä varten, eikä sitä väärintekijää varten. Esim suomalaisissa kristinuskopohjaisissa kulteissa käytetään tuota pakkoanteeksiantoa kun raiskatut tytöt laitetaan antamaan anteeksi raiskaajilleen ja siten nämä sedät saavat anteeksi ja pääsevät taas taivaaseen.

Vierailija
10/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskonto määrää ketään olemaan Jumalan kaltainen. On vain pyrkimys hyvään.

Itse kristittynä en katso hetkeäkään kyykyttämistäni. Puolustan myös läheisiäni.

Mutta uskot että jumala on hyvä? Miksi ihmeessä? Jumala on itse kertonut olevansa kaiken pahan alku ja juuri. + tyyppi ongelmanratkaisuna naulasi oman poikansa lautaan kiinni. Mitä hyvää siinä on?

Vierailija
11/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristittyjen vahvuus loppui siihen, kun ristiretkiritarit meni pois muodista.

Mihin sinun vahvuutesi loppui?

Vierailija
12/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyvyttömyys uskaltaa ajatella että maailma ei ole reilu, että kukaan ei punnitse kenenkään ansaitsemisia tai hyviä tekoja, eikä mikään ole kuin sattuman päässä. Kyvyttömyys ajatella että elämä on tässä kun kuolee, vaan halu ajatella taikauskoisesti että kohtaa rakkaansa yms.

Kristityt jos ketkä tietävät että maailma ei ole reilu. Ja minulle henkilökohtaisesti ei tuota minkäänlaista vaikeutta ajatella mitään noista, en vain pidä niitä asioita todennäköisinä. Eikä minulle tuottaisi mitään ongelmaa kohdata ja hyväksyä näitä asioita jos joku jotenkin onnistuisi vakuuttamaan että Jumalaa ei ole.

Miksi ihmiset ajattelevat että kristityt olisivat pelosta tai ajattelemattomuudesta kristittyjä?

Monet kristityt esim ymmärtävät paljon paremmin evoluution päälle kuin monet ateistit, mutta juuri sen takia he eivät usko siihen koska se koko teoria on hyvin hataralla pohjalla.

Vierailija
13/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti laiskan kommentti. Mene pois.

Vierailija
14/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän nyt on ihan järjetön lause. Mutta toisaalta tähän kai tulisi kaikkien pyrkiä.

"Mutta hän on vastannut minulle: »Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa.» Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima."

Toinen kirje korinttilaisille 12:9

Vierailija
15/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyvyttömyys uskaltaa ajatella että maailma ei ole reilu, että kukaan ei punnitse kenenkään ansaitsemisia tai hyviä tekoja." 

Ei tuollainen kyvyttömyys mitenkään kristillisyyteen liity. Löytyy ateisteista ihan samalla tavalla.

Vierailija
16/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristityt jos ketkä tietävät että maailma ei ole reilu. Ja minulle henkilökohtaisesti ei tuota minkäänlaista vaikeutta ajatella mitään noista, en vain pidä niitä asioita todennäköisinä. Eikä minulle tuottaisi mitään ongelmaa kohdata ja hyväksyä näitä asioita jos joku jotenkin onnistuisi vakuuttamaan että Jumalaa ei ole.

Miksi ihmiset ajattelevat että kristityt olisivat pelosta tai ajattelemattomuudesta kristittyjä?

Monet kristityt esim ymmärtävät paljon paremmin evoluution päälle kuin monet ateistit, mutta juuri sen takia he eivät usko siihen koska se koko teoria on hyvin hataralla pohjalla.

Mikä sinusta on todisteena Jumalan olemassaolosta? Miksi juuri _sinä_ olet oikeassa? Entäs jos roomalaiset olivat oikeassa? Tai muinaissuomalaiset? Miksi juuri sinun jumalasi sattuisi niistä miljoonista vaihtoehdoista olemaan se juuri tasan oikea, jos jumala olisi olemassa?

Minä en ole koskaan nähnyt todisteita yhdestäkään jumalolennosta.

Vierailija
17/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metal head kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyvyttömyys uskaltaa ajatella että maailma ei ole reilu, että kukaan ei punnitse kenenkään ansaitsemisia tai hyviä tekoja." 

Ei tuollainen kyvyttömyys mitenkään kristillisyyteen liity. Löytyy ateisteista ihan samalla tavalla.

No siis miten ateisti voisi ajatella että kaikella on tarkoitus? Tai että onneksi pääsen taivaaseen kun teen näin paljon hyvää ja olen nöyrä ja kaikkea?

Vierailija
18/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kristityt uskovat että hyviä asioita tekemällä tarpeeksi tai kärsimällä tarpeeksi pääsee taivaaseen = vaivat tasataan?

Ei me niin uskota.

Jos sinä annat minulle miljoonan euron maksavan auton ja minä hajotan sen, pyydän sinulta anteeksi ja sinä sitten annat minulle toisen auton joka maksaa myös miljoonan. Olen iloinen ja pidän siitä autosta hyvää huolta, enkä hajota sitä.

Missä kohtaa olen siis tehnyt ansainnut uuden auton?

Vierailija
19/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kristityt uskovat että hyviä asioita tekemällä tarpeeksi tai kärsimällä tarpeeksi pääsee taivaaseen = vaivat tasataan?

Ei me niin uskota.

Jos sinä annat minulle miljoonan euron maksavan auton ja minä hajotan sen, pyydän sinulta anteeksi ja sinä sitten annat minulle toisen auton joka maksaa myös miljoonan. Olen iloinen ja pidän siitä autosta hyvää huolta, enkä hajota sitä.

Missä kohtaa olen siis tehnyt ansainnut uuden auton?

Uskottehan. Miksi sitten pitää totella raamattua jos kerran sen mukaan toimimalla ei pääse taivaaseen?

Vierailija
20/29 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta on todisteena Jumalan olemassaolosta? Miksi juuri _sinä_ olet oikeassa? Entäs jos roomalaiset olivat oikeassa? Tai muinaissuomalaiset? Miksi juuri sinun jumalasi sattuisi niistä miljoonista vaihtoehdoista olemaan se juuri tasan oikea, jos jumala olisi olemassa?

Minä en ole koskaan nähnyt todisteita yhdestäkään jumalolennosta.

Minun Jumalani on ihmisiä ja muita jumalia viisaampi. Miten voisi luotu nousta Luojansa yläpuolelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän