Oletko koskaan tilannut postimyynnistä ilman suurempaa harkintaa ja palauttanut
ostoksen?
Kuulutko siis siihen kolmannekseen tai puolikkaaseen asiakkaista, jotka palauttavat ostoksiaan? Oletko tilannut useampaa kokoa tai väriä ja pitänyt sen miellyttävimmän? Kolkuttaako omatunto, jos olet näin toiminut?
Kommentit (11)
Pitäisikö omatunnon kolkuttaa jos tilaan kaksi vierekäistä kokoa ja pidän sopivan?
Miten verkkokaupasta pitäisi sitten tilata vaatteita, kun sovitusmahdollisuutta ei ole (ja on ehdottoman väärin käydä kaupassa sovittamassa ja sitten tilata verkosta)?
Monet verkkokaupat jopa mainostavat että saat sovittaa kotona kaikessa rauhassa, joten nytkö on sitten tunnettava huonoa omatuntoa.
Joko vaatteiden verkkokauppa on lopetetava, tai verkkokauppojen on laskettava katteensa siten että toiminta on kannattavaa palautustenkin kanssa. Ja eivätköhän ne olekin laskeneet, tai kaatuneet.
En, mutta olen palauttanut ostoksia silloin jos ne ovat epäsopivia. En ole pahoillani asiasta.
Kyllä, tilaan usein 2-3 kokoa, ja valitsen sopivimman.
Jos tilattaessa ostokseni on jotain 500-700e, niin lopullinen ostosumma on 300-400e. Miksi mulla pitäisi omatunto kolkuttaa??????
Olen palauttanut koska tuote ei esim olevastannut odotuksiani. Kuva ollut parempi. Vousin kuvitella vaihtavani jos koko ei ole sopiva.
Mittaan ennen tilaamista ja vertaan firman mittataulukoihin. En ole ikinä joutunut palauttamaan mitään ja teen suurimman osan ostoksistani postimyyntifirmoista koska inhoan kaupoissa kiertelyä.
Jos löydän hyvänmallisen vaatteen, tilaan lisää neljä samanlaista.
Kerran olen joutunut palauttamaan kengät, kun ne olivatkin normaalia pienemmät ja kapeammat.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 19:36"]
Miten verkkokaupasta pitäisi sitten tilata vaatteita, kun sovitusmahdollisuutta ei ole (ja on ehdottoman väärin käydä kaupassa sovittamassa ja sitten tilata verkosta)?
[/quote]Selvittämällä oman kokonsa mahdollisimman tarkkaan ennen tilaamista. Itse en juuri käytä verkkokauppojen mittataulukoita, vaan luen muiden asiakkaiden arvioita. Esim. Elloksella on aika kivasti asiakaspalautteita vaatteissa, ja arvioin niiden mukaan onko vaate normaalia pienempi/isompi, ovatko värit sellaisia kuin kuvissa jne. Jos tätä mahdollisuutta ei ole, käytän muita arviointiperusteita. Esim. espanjalaiset vaatteet ovat usein pientä mitoitusta, joten tilaan isomman koon jos olen epävarma. Saksalaiset kengät ovat yleensä isoja, joten saatan niissä koko 41 saattaisi riittää vaikka yleensä on 42 jne. Jos ei ole mitään vertailukohtia tai muiden tekemiä arvioita, ostan sitten summissa, mutta palautan tuotteen, jos se ei vastaa kuvausta tai ei selvästi sovi minulle (vaate/kengät).
Uskon että tosi monet tilaavat kymmeniä vaatteita ja kenkäpareja ihan vain huvin vuoksi, voi sitten sovitella ja jättää kivoimmat. Varmaan samat ihmiset kantavat kaupassa sovituskoppiin sata rättiä ja jättävät kaikki lähtiessään sinne. Vähän voisi odottaa asiakkaaltakin vastuullista käyttäytymistä ja harkintaa, mutta ilmeisesti ne ovat yliarvostettuja piirteitä.
"Kaikki mulle heti nyt"-asenne on ällöttävää varsinkin aikuisten kohdalla. Millainen ihminen tilaa viisi eriväristä kulhoa, valitsee yhden ja palauttaa loput? Mun järki sanoo, että verkkokaupassa katsotaan kuvia ja harkitaan, mikä väri olisi mieluisin. Sitten tilataan se yksi kulho mieluista väriä. Ei ole vaikeaa! Aikuinen terve ihminen osaa vastustaa värikkäitä ja ihania tavaroita, eikä ole mikään harakka kiiltävän perässä...
Mä en yleensä palauttele, mutta yhdelle tuttavalle moinen on ihan käypä harrastus. Tilaa aina eri malleista useampia kokoja ja sitten mallailee kotonaan. Pitää yleensä yhden, jos sitäkään, ja palauttaa kaikki loput.
Ostaa laskulle niistä verkkokaupoista, mistä se on mahdollista, niin rahaakaan ei tarvitse ylenmäärin käyttää tähän toimintaan.
Hankala juttu, sillä tuo palautuspolitiikka vaihtelee todella paljon liikkeestä toiseen. Itse olen yhden rikkoutuneen lisäksi palauttanut vain yhden myyntikelpoisen tuotteen väärän koon vuoksi. Se oli vajaa 15e arvoinen koiran panta Zooplussalta, ja kun ilmoitin palauttavani tuotteen, kauppa ilmoitti, että ei tarvitse lähettää takaisin, rahat hyvittävät kyllä. Tietysti olin asiakkaana tyytyväinen menettelyyn. Ko. kaupalla nettimyynti liikkuu toki vähän eri sfääreissä kuin monella pienyrittäjällä, ja tuskin on ihme, että ihmiset sekaantuvat käytännöistä, kun ne vaihtelevat näin paljon!
Olen kerran palauttanut tuotteen, kun lähettivät nettikaupasta ihan eri tavaraa, mitä olin tilannut. Kerran joku muu oli ilmeisesti tilannut nimelläni tavaraa ja sitä en edes lunastanut postista.
up