Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi facebookissa samalla henkilöllä on itsestään kaksi erillistä profiilisivustoa?

Vierailija
03.11.2020 |

Mikä tarkoitus on laatia itselleen kaksin kappalein profiileja; en vaan käsitä.
Ymmärrän kyllä, että joillakin ihmisillä on kaimoja lukumääräisesti saman etunimen ja sukunimen omaavia ihmisiä paljonkin, mutta kun katselin eräänkin tutun fb-kavereita, ja tunnen heistä osan hyvinkin, niin heitä oli kaksin kappalein tämän tutun kaverilistalla saman ihmisen kuvalla varustettuna, mutta hieman eri paikasta otettuja tai ilme hieman erilainen tms. kuin siinä toisessa profiilissa, mutta sama henkilö kuitenkin kyseessä.
Perin juurin outoa tehdä kaksi profiilisivua itsestään.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitat vaan tuosta facebookille että jollain henkilöllä on valeprofiileja.

Vierailija
2/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. jatkaa vielä:  Ja eräälläkin entisellä fb.kaverillani on kaksi profiliisivustoa, aivan mystistä, miksi?

Eräällä henkilöllä, jonka tunnen erittäin hyvin oli aiemmin vain yksi profiilisivustonsa, mutta nyt hänellä on myös toinen profiilisivusto, mutta profiilikuva on ilmiselkeästi hänestä itsestään.

En itse näe tarpeelliseksi itsestäni pitää kuin yhtä profiilisivustoa fb:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä sitten

Vierailija
4/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen voi olla pois käytöstä oleva. Esm. sanasala unohtunut ja on helpompi ollut luoda vain uusi profiili.

Vierailija
5/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei päässyt kirjautumaan "vanhaan" profiiliin eikä osannut/viitsinyt vaihtaa salasanaa, joten teki uuden profiilin.

Vierailija
6/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä on käynyt niin ettei pysty kirjautumaan entisellä tunnuksilla ja luonut uuden tilin naamakirjaan.

Vierailija
7/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös fb. mitenkään seuraa, kuinka monia eri profiileja sama henkilö tekee itsestään, ja eikös se ole mahdotontakin ilman ettei kyseinen henkilö väärentele syntymäaikaansa tms. tuplaprofiiliaan perustaessaan?

Vierailija
8/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi. Toinen on "virallisempi" eli työkavereita yms, toinen taas "siviili" eli siellä oikeat ystäväni ja läheiseni. 

Vierailija
9/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmoitat vaan tuosta facebookille että jollain henkilöllä on valeprofiileja.

Huoh. Tai sitten annat vaan olla ja keskityt omaan elämääsi. 

Vierailija
10/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi olla kaksi FB-profiilia.

Toinen voi olla henkilökohtainen ja toisessa profiilissa edustaa työnantajaansa.

Suuri osa suomalaisista yrityksistä ja julkistyhteisöstä on Facebookissa

Ja heillä on työntekijöitä, jotka hoitavat yrityksen ns. suhdetoimintaa verkossa, myös FB:ssa.

Vierailija
11/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverillani on kaksi. Toinen on "omaan käyttöön" ja toista käyttää työn puolesta. On sellaisessa työssä, että saa kaveripyyntöjä paljon ja jakaa mm. monenlaista tietoa fb-ryhmissä ym.

Vierailija
12/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi. Toinen on "virallisempi" eli työkavereita yms, toinen taas "siviili" eli siellä oikeat ystäväni ja läheiseni. 

Miten saat ns. ohjattua tilannetta niin, että työkavereilta tulee kaveripyyntö siihen työprofiiliin ja muilta kavereilta siihen siviiliprofiiliin..? Eikö tuo le hankalaa, miksi et pidä vaan erillisiä listoja yhdessä ja samassa profiilissa?

Vierailija
13/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös fb. mitenkään seuraa, kuinka monia eri profiileja sama henkilö tekee itsestään, ja eikös se ole mahdotontakin ilman ettei kyseinen henkilö väärentele syntymäaikaansa tms. tuplaprofiiliaan perustaessaan?

Ei seuraa eikä ole mahdotonta. Saattavat poistaa toisen kun joku virkaintoinen oman elämänsä nettipoliisi kyttää kavereitaan ja raportoi "valeprofiileista", mutta eivät välttämättä silloinkaan. 

Vierailija
14/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverillani on ainakin kolme. Käsittääkseni siksi, että on kova pelaamaan facen pelejä ja näin voi lahjoittaa toisilla profiileilla pelaavalle profiilille lisäelämiä ym mitä lie.

Vierailija
15/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saat ns. ohjattua tilannetta niin, että työkavereilta tulee kaveripyyntö siihen työprofiiliin ja muilta kavereilta siihen siviiliprofiiliin..? Eikö tuo le hankalaa, miksi et pidä vaan erillisiä listoja yhdessä ja samassa profiilissa?

Ei ole lainkaan hankalaa. Paljon yksinkertaisempaa kuin pitää yhdessä profiilissa listoja. Työprofiilissani mulla on oma pärstä profiilikuvana sekä tieto mm työpaikastani, siviiliprofiilissa koirani kuva eikä mitään tietoja työpaikasta tai muustakaan. 

Vierailija
16/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40-v henkilöllä, joka kuvitellut olevansa rokkitähti viimeiset 25 vuotta, on kaksi profiilia. Luulen hänen (jälleen kerran) halunneen aloittaa alusta ja jättää kaikki vanhat kontaktit taakseen. Siksi uusi profiili parempine kuvineen ja vähemmällä kajalilla.

Vierailija
17/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen voi olla henkilökohtainen ja toisessa profiilissa edustaa työnantajaansa.

Ja heillä on työntekijöitä, jotka hoitavat yrityksen ns. suhdetoimintaa verkossa, myös FB:ssa.

Juu, tavallaan ymmärrän sen, että työnsä puolesta esim. joku kuuluisa muusikko pitää työnsä puoleista profiiliaan ja sivustoa ja sitten on oma henkilökohtaisempi profiilinsa, mutta ihan tavallinen talleroinen, ei julkkis, pitää kahta eri profiilisivua, niin onhan asiassa jotain vallan hassua.

Vierailija
18/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumekauppiaat ja rikolliset pitävät monia eri profiileja itsestään ja väärennetyillä tilitiedoillaan.

Vierailija
19/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi, koska sukunimi muuttui enkä osannut vaihtaa sitä facebookissa. Vanhaan jäi siis ystävät ja sukulaiset ja uusi on opiskelua ja työtä varten.

Vierailija
20/45 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tavallaan ymmärrän sen, että työnsä puolesta esim. joku kuuluisa muusikko pitää työnsä puoleista profiiliaan ja sivustoa ja sitten on oma henkilökohtaisempi profiilinsa, mutta ihan tavallinen talleroinen, ei julkkis, pitää kahta eri profiilisivua, niin onhan asiassa jotain vallan hassua.

No meillä töissä nyt jostain syystä haluttiin, että ollaan kaikki Facebookissa toistemme kavereita. Mulle olisi sopinut ihan hyvin, että ei olla, kun ei olla mitään ystäviäkään. Lisäksi mulla on työprofiilissa FB-kavereina sellaisia ihmisiä, jotka tunnen vain työni puolesta. Siviiliprofiilillani olen mm erilaisissa ryhmissä, kerron kuulumisiani oikeille ystävilleni ja kavereilleni jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan