Ällöttävin asia jonka joudut tekemään JOKA päivä?
Mä aloitan.
Kielen pesu hammasharjalla. Hyi yök, puistattaa ajatuskin... Silti se on tehtävä, vaikka saakin yökkäysrefleksin aikaiseksi.
Kommentit (64)
Mulla on sellaisia hammaslankaimia (flosserflex), joiden lanka on liian paksu hammasväleilleni, mutta varsi sopii hyvin kielen puhdistukseen. Eikä yökötä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 23:30"]
Ei kaikissa vuokra-asunnoissa ainakaan ole vielä vakiovarusteena tiskikonetta,meitä köyhiäkin on,jotka asumme sellaisissa.
[/quote]
no enpä ollut tietoinen, on ollut ihan sellaisissa vähempimairittelevissa kämpissä aina tiskari. joskus äänekäs ja vähän kyseenalainen, mutta silti. ei voinut tietää.
ällöttävintä olisi siis asua tiskikoneettomassa kämpässä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 23:43"]
Mä harvoin harjaan kieleni, mutta joka ilta kyllä käytän kielen puhdistajaa. Onko sillä joku nimi, jos on niin en muista. Eikö muut muka puhdista/pese kieltään?
[/quote]
Minä käytän myös kielen puhdistajaa, muutenhan se olis ihan töhnässä,yök
vauvan kakkapyllyn pesu, kissan kakkojen keräys ja aamuisin vanhan koiran heikentyneen rakon vuoksi koiranpissan siivous kylppäristä, kanien pissakakkanurkan siivous. Meillä elämä pelkkää kusta ja paskaa :DD
Käsin tiskauksen jälkeen, altaan pohjalta ruuan tähteiden kaapiminen roskiin. :S
Mulla ärsyttää suunnattomasti tiskikaapin tyhjennys. Tiskikone pesee astiat, mutta kaiken maailman kattiloita joutuu ronkkimaan tiskikaapista. Olen lyhyt ja ne meinaa aina romahtaa mun niskaan. Tai vähintään vettä lorahtaa jostain välistä kainaloihin. Siksi yritän tunkea pienelle hyllylle aina vaan lisää purnukoita sun muuta. Ja odotan, että joku muu perheessä tyhjentäisi hyllyä - mutta ei, sellaista ihmettä ei vaan koskaan tapahdu. Siis tämä on kotitöistä aivan pahin. Ei mitenkään ällöttävää, vaan ärsyttävää?
Täällä toinen, jonka elämä pelkkää kusta ja paskaa. :D pieni lapsi (oli muuten juuri ripulissa ja oksennustaudissa), 3 kissaa (joista 2 sisäkissaa ja yksi osoittaa mieltään paskomalla saunaan tms jos esim. Yöllä ei pääse ulos heti kun haluaa), 3 koiraa (joista yksi vanhus, jolla pidätysvaikeuksia niin ykkös kuin kakkoshädänkin kanssa), sekä lintu ja mies (toistaiseksi sisäsiisti). ;)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 01:23"]
Täällä toinen, jonka elämä pelkkää kusta ja paskaa. :D pieni lapsi (oli muuten juuri ripulissa ja oksennustaudissa), 3 kissaa (joista 2 sisäkissaa ja yksi osoittaa mieltään paskomalla saunaan tms jos esim. Yöllä ei pääse ulos heti kun haluaa), 3 koiraa (joista yksi vanhus, jolla pidätysvaikeuksia niin ykkös kuin kakkoshädänkin kanssa), sekä lintu ja mies (toistaiseksi sisäsiisti). ;)
[/quote]
odota kun se löytää vanukkaat, voi olla sitten taas siivoamista edessä!!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 23:29"]Kielen harjaaminen :D
Oletpa lentänyt mainosmiesten ansaan. Toisaalta jos kielensä tahrii, niin pitäähän se pestä.
[/quote]
Hammaslääkärithän sitä suosittelee eikä mainos... Kaupassa/apteekissa on myytävänä kielenpuhdistajiakin.
Juntti!
Kielessähän ja limakalvoillahan (poskissa) ne suurimmat bagteerimäärät on.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 23:29"]Kielen harjaaminen :D
Oletpa lentänyt mainosmiesten ansaan. Toisaalta jos kielensä tahrii, niin pitäähän se pestä.
[/quote]
Hammaslääkärithän sitä suosittelee eikä mainos... Kaupassa/apteekissa on myytävänä kielenpuhdistajiakin.
Juntti!
Kielessähän ja limakalvoillahan (poskissa) ne suurimmat bagteerimäärät on.
[/quote]
Hups...
Siis bakteerimäärät.
Yllättävää ettei monikaan puhdista kieltään. :)
Päivittäinen ällöttävä juttu on myös roskien vienti ulkoroskikseen. Hyh... Olen onneksi saanut hivutettua tuon homman miehen vastuulle. :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 08:23"]Yllättävää ettei monikaan puhdista kieltään. :)
Päivittäinen ällöttävä juttu on myös roskien vienti ulkoroskikseen. Hyh... Olen onneksi saanut hivutettua tuon homman miehen vastuulle. :D
Ap
[/quote]
Niin halusitko sitä kuulla niitä ällöttäviä juttuja vai kahuskella muille miten peset kieltäsi joka päivä :-) Useampaan kertaan kun tuosta olet jo maininnut. Minä puhdistan kieleni mutta en pidä sitä mitenkään erityisen ällötävänä. Monissä harjoissahan on ihan mukanakin se kielenpuhdistusosa.
Kaikkien kieleen ei kerry peitettä yhtä paljon. Itse puhdistan puhdistimella päivittäin ja illalla valkoinen kieli. Mies ei puhdista ja peitteitä vain jos on flunssa tms.
Tämä ei ole mun mielestä ällöttävää, mutta teidän mielestä ehkä. Kaivelen työkseni päivittäin lehmien perseitä.
Hampaiden harjaaminen. Meinaan oksentaa joka kerta.
Olen megaläski ja on diabetes. Mua on yritetty kannustaa laihduttamaan sillä, että sitten saatat päästä eroon tableteista ja insuliinin pistämisestä. Nuo eivät ole mulle ongelma, mutta hampaiden harjaaminen on. Jos laihduttamalla pääsisi eroon siitä, aloittaisin heti!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 23:27"]
Ällöttävä on varmaan hieman väärä sana mut mä inhoon pukea mun lasta puoli seitsemältä tarhaan vientiä varten kun se on täysin yhteistyöhaluton, samaan aikaan löllö ja painava vajaa neljävuotias möntti.
[/quote]
Vinkki, älä pue. Minä en jaksa niitä aikaisten aamujen vääntöä niin tungen lapsen vaatteet kassiin, nakkaan haalarin lattialle ja rupean laittamaan takkia. Jos lapsi ei pue niin lähtee pelkässä yökkärissä... ei ole vielä lähtenyt. Tulee kiire nykästä se haalari päälle, kun avaa ulko-oven viereen.
onneks tää tarvii tehdä vaan 5x viikossa. Töihin meneminen.
Jos on terve ruokavalio ei tarvitse kieltä erikseen harjata. Kokeilkaa sokeritonta niin kieli ei kuki.
Ällöttävintä elämässä on ruuanlaitto. Aamiainen, lounas, välipala, illallinen, iltapala, aamiainen, lounas välipala... Vihaan ruuanlaittoa ja kaikkea siihen liittyvää.
Mä harvoin harjaan kieleni, mutta joka ilta kyllä käytän kielen puhdistajaa. Onko sillä joku nimi, jos on niin en muista. Eikö muut muka puhdista/pese kieltään?