Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perhekerhossa käy 70-vuotias ukko istuskelemassa?

Vierailija
17.02.2014 |

Meillä käy perhekerhossa noin 70v ikäinen vanha herra, joka on työelämässä vaikka onkin jo eläkeiässä. Perhekerho kokoontuu lauantaisin, joten ukolla aikaa tulla sinne istuksimaan. Muutama kerholaisista on kyseisen ukon asiakas työnsä kautta, tapaa siis ehkä töissä kyseistä ukkoa harvakseltaan, tosin joku tapaa useamminkin syystä tai toisesta. Nämä ovat kokeneet ukon käytöksen kiusallisena.

Ukko tulee kerhoon istumaan ja olemaan, ilman minkäänlaista lasta tai lapsenlasta. Ukko istuu ja kahvittelee syrjäänvetäytyvän ja juron oloisena, mutta jos kerhossa sattuu olemaan ukon mielestä viehättävä nuori nainen, niin silloin ukon ilme kirkastuu ja tulee pilkettä silmäkulmaan.

Monesti ukko seuraa katseellaan lasten touhuja hyvin lempeän näköisenä ja on selvästikin lapsirakas. Joskus ukko menee lasten kanssa yhdessä leikkimään ja se on todella herttaista.

Toisinaan kuitenkin tunnetaan aikamoista myötähäpeää, nimittäin kun perhekerhoon tulee vierailija, niin ukko esittää omia huomautuksiaan keskusteluun. Siellä veraili taannoin eräs seksuaaliterapeutti puhumassa meille nuorille vanhemmille parisuhteen hoidosta, että kuinka parisuhdetta hoitaa kun lapset on pieniä.

No, ukko möläytti oman kommenttinsa, joka oli tämä:" Voi voi. Kyllähän se niin on, että miehet ei synnytä. Mutta jos synnyttäisivät, niin kyllä minä voisin silloin synnyttää. Vaan kun ei miehet synnytä!" Saman kommentin ukko oli kuulemma mennyt ilman varattua aikaa möläyttämään jonkun psykologin vastaanotolle ja livahtanut sieltä pois.

Ukko monesti muutenkin höpisee vauvakuumeesta ja synnytyksestä ja harmittelee kun vaimo on niin vanha ettei saa enää lasta. Lapsenlapsia ukolla on mutta sitäkin harmittelee kun ei saa niitä hoitoon riittävän usein. Ukon tytär kertoi juuri, että ukko mankuu lapsenlasta yökylään jatkuvasti ja on mankumisessaan riesaksi saakka.

Kuuluuko tuo jotenkin vanhuuteen vai onko ukko seonnut?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko ukko Joensuussa?

Vierailija
2/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimittelette? Kun mina olen seitsemankymppinen niin olenko sitten akka? Enta sina itse kun seitsemankymppisena huomaat etta et olekaan niin kamalan vanha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika outoahan tuo on mutta jos se on vaan niin lapsirakas ja sen verran vanhempaa kansaa että hänen mielestään ok ihan ok mennä minne vaan

Vierailija
4/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha persu

Vierailija
5/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen? 

Vierailija
6/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedari

Vierailija
7/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tässä on ongelma? Vaikuttaa herttaiselta.

Vierailija
8/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää, vanhuus ei ole tarttuva tauti eikä lapsellesi ei jää traumaa ryppyisen naaman näkemisestä. 

Vierailija
9/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyse MLL:n tms. perhekerhosta? Silloin mies on kylävaari, osa projektia jossa eri sukupolvia tuodaan yhteen yhdessäolon ja rupattelun merkeissä, ettei aivan vieraannuta eri-ikäisistä ihmisistä mitä itse on, varsinkin jos oma suku on kaukana. Ap:n esimerkistä huomaa, että tälle tosiaan on tarvettakin - ei pienen lapsen äiti, tai ylipäänsä kukaan muukaan, saa umpioida itseään maailmaan, jossa on vain samanlaisia ja samanikäisiä ihmisiä kuin mitä itse on. Silloin varmaan käykin niin, ettei osaa rupatella niitä näitä iäkkäämmän miehen kanssa, vaan pällistelee "vanhaa ukkoa" ja hänen "vääriä" mielipiteitään kuin näkisi marsilaisen. Jos ihmisellä on kymmeniä vuosia elämänkokemusta, isänä, isoisänä ja ihmisenä, niin kyllä se jotain tietää, vaikka ne mielipiteet olisivatkin säälittävän vanhanaikaisia eikä niistä voi olla samaa mieltä koska nyt vaan sattumalta sattuu tietämään itse kaiken paremmin. ;)

Vierailija
10/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekerhoissa, päiväkerhoissa, päiäkodeissa, eskareissa, kouluissa on muutamissa siunattu lapsia "varamummoilla- tai vaareilla".

Ihanaa, että joku uhraa omaa vapaa-aikaansa sinunkin lapsillesi!

Vierailija
11/11 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kerran lapsirakas ja touhuaa lasten kanssa, niin hieno juttu. Ei sen tartte niitä naikkosista välittäkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän