Pelottavinta mitä sinulle on tapahtunut kirjastossa?
Kommentit (39)
Siihen aikaan, kun piti vielä mennä tiskille lainaamaan, se oli tosi pelottavaa.
Iso sommppumies meinasi hypätä päälleni lainauspöydän taakse, kun ei löytynyt enää uusia somppa kirjoja lapselleen. Se oli oikeasti pelottavaa. Käskin mennä kirjaston pomon pakeille ja rukoilin hiljaa hänen puolestaan. Hengissä säilyi, mutta ukaaseja tuli ukkelilta.
Kaverit kävi kerran yhdessä isossa kirjastossa, jossa joogaukko leijui vähän ilmassa - oli tosi ilikiä tunnelma kuulemma. Lähtivät meneen.
Ku olin lapsi nii isä käytti meitä paljon kirjastossa ja mie valitsin kirjat jotka lainaan hyvi nopeasti. Isä saatto kuluttaa tunninki lukien lehtiä jote mie lainasin kirjat jo heti, pistin reppuun ja jatkoin vaeltelua ajan kuluksi. Kerran jällee iha nätisti kuljin hyllyvälejä eri kirjoja tutkien hiljaa nii kirjastonhoitaja tuli paasaa ettei kirjasto oo leikki paikka ja et on kyllästyny toho mun touhuun. Koitin selittää et ku ootan isää joka on lehti salissa muttei uskonu vaa käski mut ulos. Koitin mennä lehdenluku saliin isän luo muttei tää tomera täti päästäny. Seisoin sit itkien kauan sateessa ja isä ei edes uskonu ku selitin et mitä tapahtu. En suostunu enää lähtemään kirjastoon
Mulla tulee kirjastossa aina ihan jäätävä kakkahätä. Eli se varmaan, ehtiikö vessaan.
Kerran vähän pelästyttiin, kun hihitettiin likkakaverin kanssa kirjaston lukusalissa ja yks äijä ärähti ironisesti, että onko meidän ymmärrys lukusalin hiljaisuuspakosta jotenkin hämärtynyt?
Tästä on jo 20 vuotta aikaa. Olin käynyt kirjastossa ja kotimatkalla poikkesin kauppaan. Kassajonossa joku mies ohitti selän takaa ja kosketti koko vartalollaan siinä mennessään. Kaupan ulkopuolella se tuli puhumaan: "You shouldn't waste paper like that. You know, back at the library." Äijä oli nähnyt, kun otin kopioita ja heitin pari paperia roskiin koska niistä ei tullut hyviä ja seurannut minua noin kilsan verran kaupalle! Olikin kunnon iilimato, joka kyseli onko poikaystävää sun muuta enkä meinannut päästä eroon tyypistä. Kaupassa ohittaessaan varmaan hinkkasi seisokkiaan minuun ohittaessaan. 😝 Ulkonäöltään muistutti pelle Hermannia, vain punainen muovinenä puuttui.
Mulle kirjasto on aina ollut turvallinen paikka, mutta kaverilleni kävi teininä tosi ikävästi siellä. Joku pervo yritti napata kuvan hänen hameensa alta ujuttamalla kännykän hyllyn ali. :(
Nilkkani oli nyrjähtänyt aiemmin ja tyhmä Olin laittanut korkosaappaat jalkaan silti. No, nilkka petti kirjaston portaissa ja lensin siitä muutaman askelman polvilleni. Onneksi vähän sain kiinni kaiteesta ja vauhti hidastui. Polvet kipeytyy edelleen helposti
Parikymppisenä olin töissä pienessä sivukirjastossa. Kerran hiukan ennen sulkemisaikaa sisään tuli syyspimeästä huolimatta aurinkolasit silmilleen pistänyt äijä joka pysähtyi lainaustiskin lähelle ja vain tuijotti minua. Kun sanoin että suljetaan kohta ei vastannut, tuijotti vain. Lopulta sanoi hitaasti että hyvä on ja käveli ulos, saakeli että suorastaan lensin lukitsemaan oven! Ikkunan läpi näin miten seisoi vielä parkkipaikalla tuijottamassa kunnes käveli pois.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo 20 vuotta aikaa. Olin käynyt kirjastossa ja kotimatkalla poikkesin kauppaan. Kassajonossa joku mies ohitti selän takaa ja kosketti koko vartalollaan siinä mennessään. Kaupan ulkopuolella se tuli puhumaan: "You shouldn't waste paper like that. You know, back at the library." Äijä oli nähnyt, kun otin kopioita ja heitin pari paperia roskiin koska niistä ei tullut hyviä ja seurannut minua noin kilsan verran kaupalle! Olikin kunnon iilimato, joka kyseli onko poikaystävää sun muuta enkä meinannut päästä eroon tyypistä. Kaupassa ohittaessaan varmaan hinkkasi seisokkiaan minuun ohittaessaan. 😝 Ulkonäöltään muistutti pelle Hermannia, vain punainen muovinenä puuttui.
Ensin niitä äänestetään tänne ihan kiimoissaan ja sitten ei tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kirjasto on aina ollut turvallinen paikka, mutta kaverilleni kävi teininä tosi ikävästi siellä. Joku pervo yritti napata kuvan hänen hameensa alta ujuttamalla kännykän hyllyn ali. :(
Olipas taitava pervo! Taisi olla sellainen moniosaaja.
Menin istumaan erääseen syrjempään soppeen lukeakseni hieman erästä kirjaa miettien kannattaisiko sitä lainata, kun samaan hyllväliin tuli nainen joka kumartui etsimään alahyllyltä jotain kirjoja ja näin naisen pikkuhousut sekä niiden läpikuultavan vaaaginan seudun
Kerran yksi kirjastontäti 2000-luvulla huomautti minulle vihaisen kuuloisesti siitä kun puhuin puhelimessa, vaikka puhuin hiljaisella äänellä.
Toinen tapaus oli sellainen, että tuntematon tuli jututtamaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Namusetä seuraili