Ällö äiti perhekerhossa
Hänellä on 3-vuotias poika, joka kulkee mamman helmoissa koko ajan. Poika sanoo äidille 2-3 krt joka kerhoaamuna, että rakastan sinua! Ja äiti vastaa: Minä sinua enemmän. Onko ihan normaalia lapselta?
Meilläkin sanotaan illalla rakastan sua, mutta päiväaikaan tiedämme sen muutenkin, eikä pakonomaista hokemista tarvita.
Sitten kiirehditään vessaan ja tullaan sieltä ulos kuin näyttämölle, ja kerrotaan, että vihdoin xxx:ltä tuli kakka! Ja ketään ei koskaan kiinnosta, paitsi yhtä naista joka lienee hänen kaverinsa, ainoa sellainen.
Olen kahden äiti, mutta en ole siltikään kiinnostunut ulosteista, en sukulaisten tai ystävien tai lasteni.
Tämä nainen on vieläpä hyvin koppava ja pukeutuu kuin VL, ristikorua myöten.
Kommentit (39)
TUnnistin itseni: minä olen tuo Äiti. En ole VL ja risikoru ei edes itseasiassa ole risti. Tunnistan myös ap:n. Punamusta kynitty tukka, kauniisti sanottuna rehevä noin nelikymppinen äiti, tupakoi ja käyttää kolmea numeroa liian pieniä vaatteita. Ei puhu lapselleen, murahtelee vain ja supisee parin kaverinsa kanssa kerhossa. Muita ei tervehdi. Koirasta: huusin lapselleni, että älä mene lähemmäksi koiraa kun emme tunne sitä. Lapsi oli juoksemassa suin päin koiran kimppuun, mikä ei ole hyvä juttu koiralle, eikä lapselle. saastaisuudesta en puhunut yhtään mitään. Nähdään kerhossa asshole!
Voi ei! Varmaan kaikki siellä kerhossa vihaavat minuakin! Ilmankos en ole oikein löytänyt sieltä juttuseuraa. Oletin sen kyllä johtuvan lähinnä siitä, että muilla on sellaisia 3-6-vuotiaita ja minulla puolivuotias.
Minun lapseni on vähän pyörällä päästään kaikesta siitä touhusta ympärillä, hän kun ei osaa vielä edes ryömiä. Minä sitten istuskelen hänen kanssaan siellä lattialla ja leikin leluilla ja sanon tämän tästä, että äitin kulta ja äitin rakas jne., varsinkin kun huomaan, että lapseni säikähtää jotain melkein päälle tallovaa mukulaa, joka ei lainkaan katso, mihin kirmaa. Varmaan sitten näytän tunteeni liian avoimesti.
Yritän pidättäytyä tästä lähin sanomasta lapselleni, että rakastan häntä. Samoin jätän korut pois. Minä nimittäin käytän Kalevala Koruja, ja olen tältä palstalta ymmärtänyt, että ne ovat wt-leimoja.
Taas yksi syy olla tekemättä lapsia.. ettei se vaan pääse sanomaan että rakastaisi äitiään rai isiään. Kun se olisi niin ällöä ettäh!!! Wtf?!
Vl:t ei kylläkään käytä ristikorua mitenkään yleisesti ottaen.
Positiivisuutta ja suvaitsevaisuutta päivääsi :) Kerhoissa äitejä on moneksi.
Öö. Meillä 3-vuotias saattaa päivässä sanoa 6-8 kertaakin, äiti rakastan sinua. Mä tykkään äidistä. Enkä mä nyt näe siinä mitään pahaa päinvastoin? Toki vastaan niin minäkin sinua tai olet rakas myös. Meillä halitaan ja pusitaan paljon.
Mä olen kans sitte ällö, mutta en näe läheisyydessä ja hellyydessä, saatikaan rakkauden osoituksissa mitään ällöä.
Meidän tytöllä oli kausi tuohon "Mä rakastan sua"- hokemiseen ehkä joskus 4-5- vuotiaana.
Sanoi sen joka välissä vähän kuin täytesanoina, jos ei muuta asiaa ollut. Oli tavallaan "ärsyttävää", mutta se jäi pikkuhiljaa pois.
Totta kai siihen piti vastata "Niin mäkin sua". Mitenkäs muutoin siihen olisi voinut vastata?
Luulen, että tuo saattaisi kuulua ihan kehitykseen ja loppuu aikanaan, en tiedä. Mutta mihinkähän kehitysikään kuuluu sinun v...mäisyytesi?
Meillä kohta kolmevuotias tyttö sanoo myös, että "äiti, olet ihana" ja yleensä julkisella paikalla sanoo sen vain, koska jännittää ja se on sellainen tuttu kiva juttu, johon vastaan aina samalla tavalla - eli se helpottaa hänen oloaan. Minä sitten otan tytön syliin ja sanon, että sinäkin olet ihana ja rakas, pussaan ja rutistan, ja niin tyttö sitten uskaltaa juosta muiden seuraan leikkimään. Välillä tulee tankkaamaan hellyyttä ja sitten taas jatkaa.
Lasten kakoista en ilmoittele kenellekään ellei sitten omalle miehelle jostain syystä, mutta enpä nyt oikeasti jaksa ahdistua jos joku äiti niin tekee. Sinä olet ap juuri se syy, miksi toiset ei uskalla kerhoissa käydä. Ei ne ns. oudommat tapaukset kuten tuo, josta kerroit vaan sinä, joka kyyläät ja juoruat kaiken eteenpäin. (Ja aivan varmasti jätät ne erilaiset äidit joukon ulkopuolella ja ihan tiedostaen).
Onko kaikki muut lasten ja äitien touhut jo kilpailtu, kun ei muuta enää keksitty. Hohhoijjaa!
Kauheeta, ettei edes 3v saa näyttää tunteitaan avoimesti. Ihanaa, että heillä uskalletaan näyttää tunteet. Kakkajutut tuossa kohtaa on ihan normaaleja. Lapset iloitsevat tuotoksistaan samalla kun opettelevat vessakäyttäytymistä. Lapsen kanssa iloitseva vanhempi opettaa, että vessajutut ovat ihan normaaleja asioita.
Milloinkohan saan lukea täältä palstalta kuvailun itsestäni. Ehkä minullakin on tapoja, jotka kerhoissa ärsyttävät kaikkia. Toisaalta, ne muut vaikuttaa kyllä ihan kivoilta. Meidän kerhoissa on semmoinen tunnelma, että sinne kehtaa mennä vaikka olisi koko yön valvonut vauvan kanssa eikä yhtään järkevää ajatusta liikkuisi päässä. Siellä kehtaa jutella myös niitä äiti-juttuja, joista lapsettomat ystävät eivät ole kiinnostuneita.
Miksi muuten sen äidin pukeutuminen tai ristikoru sinua ärsyttää?
Niin siis se ristikorun kommentointi ja spekulointi ainoasta kaverista ja uskonnollisesta vakaumusesta (vl:t ei muuten mitenkään yleisesti ottaen käytä ristikoruja) meni kyllä ihan ohi aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:42"]
En kyllä enää menis tollaseen perhekerhoon, tai jos menisin niin vetäsin kunnon kännit muuten en kestäis tollasta akkaa. Huh huh huh.!
[/quote]
Tämä on ihan varteenotettava neuvo.:D Jos voin lisätä ällöttävyyttä, niin kerran mieheni tuli minua vastaan perhekerholle ja otti koiran autosta mukaansa, jäivät kauas ovensuusta pihalle. Poika lähestyi koiraa ja nainen huusi, että koirat ovat saastaisia eläimiä, ei saa koskea! Meillä on vitivalkoinen, trimmattu koira, josta näkee, että on puhdas.
ap
Pojat usein on oikeita mamman poikia. Meillä ainakin! Äidille kyllä kerrotaan monta kertaa kuinka rakas äiti on. Ystävänpäivänäkin poika kaivoi repustaan itse tehdyn kortin ja kysyi minulta että pidätkö siitä. Kehuin tietysti korttia ja kiittelin. Poika niin tosissaan katsoi minua sitten silmiin ja sanoi että tiiätkö miksi äiti teen sinulle aina näin kivoja juttuja? Kysyin sitten että no miksi, niin poju vastasi että kun minä rakastan sua äiti niin tosi tosi paljon. Kyllä siinä tippa tuli äidin silmään. :) Saisi isänsä ottaa mallia pojasta, ei ole tunteiden näyttämisessä läheskään noin suora. Minullekaan sanojen "minä rakastan sinua" sanominen ei aikaisemmin ole ollut kovin luontevaa, enkä sitä kuvitellut osaavani koskaan luonnollisesti edes sanoa, mutta kummasti omat lapset ovat minut tähän opettaneet! Nykyään se tuntuu luontevalta ja minusta hienoa kun tunteet sanotaan ääneen. Olisipa minullekin sanottu kun olin pieni. Vaikka tietääkin olevansa rakastettu, niin on se mukava joskus kuullakin, ihan aikuisenakin:)
16: tuo on ihanasti sanottu, mullekin tuli tippa linssiin. :) En voi sille mitään, että heidän kohdallaan tuo ylenpalttinen rakastaminen tuntuu jotenkin esittämiseltä. Uskovaisen ihmisen luulisi kunnioittavan myös miestäni koiramme kanssa sen verran, ettei hauku saastaiseksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:57"]
En kyllä enää menis tollaseen perhekerhoon, tai jos menisin niin vetäsin kunnon kännit muuten en kestäis tollasta akkaa. Huh huh huh.!
[/quote]
Tämä on ihan varteenotettava neuvo.:D Jos voin lisätä ällöttävyyttä, niin kerran mieheni tuli minua vastaan perhekerholle ja otti koiran autosta mukaansa, jäivät kauas ovensuusta pihalle. Poika lähestyi koiraa ja nainen huusi, että koirat ovat saastaisia eläimiä, ei saa koskea! Meillä on vitivalkoinen, trimmattu koira, josta näkee, että on puhdas.
ap
[/quote]
Asiahan on niin, että tämä nainen on ällö vai kuka sanoo noin lapselleen. Anyone?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:57"]
[/quote]
ap
[/quote]
Kyllä ne vitivalkoisetkin koirat nuolevat pehvansa ympäristöä ja tunkevat kuonoaan sontaan siinä missä muutkin piskit! :D