Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahankäyttö

Vierailija
16.06.2014 |

En jaksa seurata sukulaisteni rahankäyttöä! Se on ihan käsittämätöntä! Rahasta on koko ajan tiukkaa. Sitten kun sitä saadaan, se kuin polttelee taskussa ja se pitää panna sileäksi ihan samantien. Ihan mihin vaan, mitä kohdalle osuu. MISTÄ tällainen käytös kumpuaa? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa? Lapsuuden ystäväni tuli samanlaisesta perheestä. Onnekseen hän oppi minulta paremman tavan käsitellä rahaa. Aikuisena hän sitten lainasi rahaa vanhemmilleen, mutta kun eivät maksaneet ajallaan takasiin, päätti olla lainaamatta enempää.

Vierailija
2/6 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen pihi ja säästäväinen ja taitava käyttämään rahaa. Muutenkn pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lakkaa seuraamasta sitä?

Vierailija
4/6 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikeaa, kun koko ajan valitetaan ettei ole rahaa! Ja kaiken huipuksi samaa mallia yritetään opettaa mnun lapsilleni! Selitetään, että jos jokin puh pah pohautettu lelu miellytä, senhän voi aina heittää pois jne.

Vierailija
5/6 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ystäväni, välivuosia töissä pitävät parikymppiset, joilla on aina tili nollilla ennen palkkapäivää. Mitään ei säästetä esim opiskeluja, asuntoa tai pahaa päivää varten, vaan tärkeämpää on saada viimesen päälle kännykät, läppärit, taulutelkkarit ja järjestelmäkamerat, joilla ei oteta kuin kännikuvia facebookkiin. Baariin ne ylimääräiset kympit saa upotetaan jos ei muuhun, tai halpamatkaan Turkkiin ottamaan lisää facebook-kuvia. Nelly.comin rääsyjä tilataan viikoittain ja rahaa on aina karkkiin, sipseihin, sidukoihin ja proteiinivanukkaaseen. 

Kukin tyylillään, mutta hämmästyttää miten nämä ihmiset eivät kirjaimellisesti NÄE mihin heidän rahansa kuluvat. Ovat krääsänsä keskellä täysin sokeita valinnoilleen ja voivottelevat vain kun palkka on huono ja vesilasku kallis.  Ihmettelevät aina että ai onko minulla jotain säästöjä, miten, vanhempani varmaan maksavat tai palkkani on huikeasti parempi. Niin ei kuitenkaan ole, kunhan omaan jonkinlaisen elämänhallinnan ja pitkäjänteisyyttä. Uskon että juontaa vahvasti juurensa kasvatuksesta.  

Vierailija
6/6 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:01"]

No minä olen pihi ja säästäväinen ja taitava käyttämään rahaa. Muutenkn pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen. Ap

[/quote]Pihit ovat ahdistuneempia ja kuolevat nuorempina. he eivät myöskään tunne empatiaa ketään kohti. Minä en ole pihi mutta en kylväkään rahaa ihan suunnittelematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi