Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se vaan näin, että kaikki yrittäjät ovat kieroja itsekkäitä ja omahyväisiä paskiaisia?

Vierailija
02.11.2020 |

Eli työntekijöiden hyvinvoinnista ja motivoinnista viis, kunhan firman kassa laulaa. Tälläiseen johtopäätökseen olen päätynyt oman kohta 30-vuotisen työurani aikana. Yhtään oikeasti kivaa ja reilua pomoa ei ole tullut vielä vastaan. Kaikki kusettavat minkä voivat ja vetävät kotiin (=itselleen) päin minkä vain juuri ja juuri lain puitteissa pystyvät.

Alkaa vituttamaan oikein toden teolla eikä kiinnosta enää työskennellä yhtään kenellekään.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa yrittäjät asiakkaaltakin aiheetta rahaa nyhtää ja kusettaa. Onneksi on valinnanvaraa. Enkä myöskään suosittele muille mielestäni huonoa tai moraalitonta yrittäjää. 

Jos asiakkaana koen tulleeni höpläytetyksi, haukun kyseisen firman aika monelle tuntemalleni. Viidakkorumpu!

Vierailija
22/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kiva pomo. Saan päättää aika paljon, palkka ei ole nyt mikään jätti, mutta tulee ajallaan ja minä teen kaikki firman laskut, joten olen hajulla mitä yleensä voi maksaa. Meillä ei ole koskaan ollut yhtään tukityöllistettyä, työkokeilijaa tms vaan kaikki ovat palkallisia. Mitään tukea ei ole hakenut, eikä läheskään kaikki ole. 

Siirrrytään vaan kommunismiin. Sitähän yrittäjävihaajat haluavat. Aika usein nämä yrittäjiä haukkuvat ovat kyllä niitä, joille on hirveä kiire se, että töissä on töitä. Voi voi kun ei ehdi pitää puolen tunnin kahvitaukoja kuten ennen - olen todellakin kuullut tällaista valitusta aiemmassa työssäni. Miten aiotte toteuttaa maailman ilman yrityksiä ja kommunismia? Mä mielelläni annan  muiden yrittää juuri siksi, että yrittäjyyteen kuuluu automaattisesti asiakaspalvelua. Jos ei ole asiakaspalvelua, sitten pitäisi ottaa työntekijöitä, jotka hoitavat homman. Kiitos aloittajan, ei ikinä työntekijöitä kiusaksi, jos yrityksen perustankin. Niistä on enemmän harmia kuin vaativista asiakkaista. Onneksi itse olen hyvä työntekijä, joka tekee työnsä - ja saa palkankorotuksia pyytämättä kun on tuottanut hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomot ajavat omaa etua ja tekevät sen eteen mitä vain. Niin meidän työpaikalla. Siellä valehdellaan, kieroillaan ja nauretaan. Tätä tekevät esimiehet ja se on ikävää. Työilmapiiri on huono. Osa vain kuvittelee, että näin on hyvä. En tajua ihmisten pahuutta.

Mulla on kyllä hyvääkin kokemusta lähiesimiehistä. Enemmän ne on ongelma ne pomot heidän yläpuolellaan. Mitä isompi ja vanhempi firma, sen raadollisempaa on tuo yritys- ja johtajuuskulttuuri jolla tosiaan nyhdetään nykyään kaikki voitto irti jopa työntekijöiden hyvinvoinnin kustannuksella. Nykyjohtajuus on todella hukassa ja nämä voiton maksimoinnin tavoitteet pahentavat tuota. Periaatteessa meillä kaikki kehittäminen on jo vuosia ollut pelkkää löpinää joka ei johda mihinkään.

Pikkufirmoissa en ole ollut töissä, mutta väitän että se yrityskulttuuri näkyy näissäkin ulospäin. Yrittäjä on tosiaan laidasta laitaan. Joissain paikoissa vaan on kiva aina asioida ja homma toimii, toisissa saat perustella jopa sitä että menit kysymään onko hyllystä loppunutta tuotetta ehkä varastossa tai tulossa myöhemmin.

Vierailija
24/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan kiva pomo. Saan päättää aika paljon, palkka ei ole nyt mikään jätti, mutta tulee ajallaan ja minä teen kaikki firman laskut, joten olen hajulla mitä yleensä voi maksaa. Meillä ei ole koskaan ollut yhtään tukityöllistettyä, työkokeilijaa tms vaan kaikki ovat palkallisia. Mitään tukea ei ole hakenut, eikä läheskään kaikki ole. 

Siirrrytään vaan kommunismiin. Sitähän yrittäjävihaajat haluavat. Aika usein nämä yrittäjiä haukkuvat ovat kyllä niitä, joille on hirveä kiire se, että töissä on töitä. Voi voi kun ei ehdi pitää puolen tunnin kahvitaukoja kuten ennen - olen todellakin kuullut tällaista valitusta aiemmassa työssäni. Miten aiotte toteuttaa maailman ilman yrityksiä ja kommunismia? Mä mielelläni annan  muiden yrittää juuri siksi, että yrittäjyyteen kuuluu automaattisesti asiakaspalvelua. Jos ei ole asiakaspalvelua, sitten pitäisi ottaa työntekijöitä, jotka hoitavat homman. Kiitos aloittajan, ei ikinä työntekijöitä kiusaksi, jos yrityksen perustankin. Niistä on enemmän harmia kuin vaativista asiakkaista. Onneksi itse olen hyvä työntekijä, joka tekee työnsä - ja saa palkankorotuksia pyytämättä kun on tuottanut hyvin. 

Aika karu ajattelumaailma jos vaihtoehdot ovat kommunismi tai riistotalous. Voitaisiinko kuitenkin pysytellä terveessä kriitisyydessä ja keskustella avoimesti siitä mikä nykyään on ihan näkyvä haaste yrittäjyydessä? Ei tarvitse heti sitä kommunismikorttia heittää.

Itse koen olevani vasemmistoa ja maata saisi kehittää vielä enemmän pohjoismaisen hyvinvointivaltion suuntaan. Nimenomaan politiikalla voisi sopivasti puuttua suuryritystenkin säätelyyn koska moraalisesti nämä harvemmin kantaa juuri mitään vastuuta. Pienyrittäjyyttä pitäisi samalla helpottaa ja kannustaa siihen uusin apukeinoin. Eräs hienoimpia uudistuksia tähän liittyen on se että esimerkiksi osakeyhtiön perustamista on helpotettu, sen voi laittaa pystyyn pienemmälläkin pääomalla nykyään, ei tarvitse toiminimen mennessä konkurssiin velkaantua enää niin että lähtee asunto alta. Monet nuoret luovan alan yrittäjät ovat myös löytäneet osuuskunnan uusiksi.

Kiva että sinulla on hyvä työnantaja, näin ei ole kaikilla.

Vierailija
25/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän kaikki yrittäjät vinkuu valtiolta koronatukea. Miten erotat yrittäjän kommunistista? Et mitenkään!

Jep. Silloin kun menee huonosti, vaativat muita apuun. Kun menee hyvin, ovat kaiken itse ansainneet. Pakko ihmetellä näiden tyyppien moraalia.

Vierailija
26/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nythän kaikki yrittäjät vinkuu valtiolta koronatukea. Miten erotat yrittäjän kommunistista? Et mitenkään!

Jep. Silloin kun menee huonosti, vaativat muita apuun. Kun menee hyvin, ovat kaiken itse ansainneet. Pakko ihmetellä näiden tyyppien moraalia.

Ensinnäkään kaikki yrittäjät eivät tosiaan vingu koronatukea, mutta itse olen sitä mieltä että kyllä sinne valtiolle ollaan sen verran lapttu rahaa että ihan kiva jos sieltä JOSKUS on mahdollisuus saada jotain takaisinpäin. Ei se nyt niin ole että vain työläisillä on oikeus työttömyysturvaan tällaisena aikana.

Vierailija
27/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään kaikki yrittäjät eivät tosiaan vingu koronatukea, mutta itse olen sitä mieltä että kyllä sinne valtiolle ollaan sen verran lapttu rahaa että ihan kiva jos sieltä JOSKUS on mahdollisuus saada jotain takaisinpäin. Ei se nyt niin ole että vain työläisillä on oikeus työttömyysturvaan tällaisena aikana.

Niin minustakin on oikeus. Mutta sitä juuri ihmettelen, että sama ryhmä, joka äänekkäästi on vastustanut itseen kohdistuvia velvollisuuksia ja vaatinut tukien poistamista muilta, vaatii nyt kaikkea kaksin käsin.

Vierailija
28/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Vihaan pyrkyreitä.

Vierailija
29/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin on oikeus. Mutta sitä juuri ihmettelen, että sama ryhmä, joka äänekkäästi on vastustanut itseen kohdistuvia velvollisuuksia ja vaatinut tukien poistamista muilta, vaatii nyt kaikkea kaksin käsin.

Sama ryhmä? Voisitko linkata uutisen missä ryhmä yrittäjiä vaatii tukien poistamista?

Vierailija
30/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu. Minulla on ollut vain reiluja ja kannustavia pomoja. Olen jo keski-ikäinen ja ehtinyt olla useassa työpaikassa. Kannattaisikohan ap:n mennä peilin eteen ja miettiä onko hän ansainnut arvostusta työelämässä...

Vierailija
31/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ryhmä? Voisitko linkata uutisen missä ryhmä yrittäjiä vaatii tukien poistamista?

Yrittäjät ryhmänä ovat vuosia valittaneet julkisuudessa, miten palkat ovat liian suuria (=sellaisia, joilla ihminen tulee toimeen) ja etuudet liian suuria. Eiköhän tämä valitusvirsi ole saanut niin paljon mediatilaa, että löydät ne itsekin

Vierailija
32/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tuollaiseen uutisointiin, joku Hesburgerin pomo jotain kuraa suustaan päästi mutta ei kai kukaan ole niin idiootti että laittaa kaikki yrittäjät samaan nippuun?

Ja toisekseen en siltikään ihmettele että olisivatkin vaatineet poistoa kun he itse eivät ole tähän oikeutettuja ja ihan yhtälailla kuitenkin maksavat veronsa. En ole ikinä ymmärtänyt miksi yrittäjät eivät ole oikeutettuja työttömyysturvaan jos yritys ei kannatakkaan.

Vierailija
33/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät ryhmänä ovat vuosia valittaneet julkisuudessa, miten palkat ovat liian suuria (=sellaisia, joilla ihminen tulee toimeen) ja etuudet liian suuria. Eiköhän tämä valitusvirsi ole saanut niin paljon mediatilaa, että löydät ne itsekin

Jos oikeasri haluat keskustella asiasta niin laita omat faktasi ensin kuntoon.

Palkka ja palkan sivukulut ovat eri asia. Ja nimenomaan näistä sivukuluista on noussut sanomista.

Vierailija
34/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole törmännyt tuollaiseen uutisointiin, joku Hesburgerin pomo jotain kuraa suustaan päästi mutta ei kai kukaan ole niin idiootti että laittaa kaikki yrittäjät samaan nippuun?

Ja toisekseen en siltikään ihmettele että olisivatkin vaatineet poistoa kun he itse eivät ole tähän oikeutettuja ja ihan yhtälailla kuitenkin maksavat veronsa. En ole ikinä ymmärtänyt miksi yrittäjät eivät ole oikeutettuja työttömyysturvaan jos yritys ei kannatakkaan.

Riskinä kai pidetään sitä, että kannattamatonta liiketoimintaa jatketaan työttömyysetuuden turvin. Etuutta saa, kun lopettaa yritystoiminnan.

Vierailija
35/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasri haluat keskustella asiasta niin laita omat faktasi ensin kuntoon.

Palkka ja palkan sivukulut ovat eri asia. Ja nimenomaan näistä sivukuluista on noussut sanomista.

Kyllä, tiedän että sivukulut tekevät yhtä suuren summan kuin se työntekijälle maksettava palkka on. Mutta jospa sinä nyt puolestasi selvittäisi faktat ja kertoisit, mitä ne sivukulut on? Niinpä.

Vierailija
36/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut enimmäkseen vain hyviä pomoja, toki muutama huonompikin, mutta enimmäkseen hyviä. Riippunee vähän tuurista, mutta välillä myös omastakin asenteesta. Kyllähän kaikista vikaa löytyy jos oikein lähtee hakemalla hakemaan.

Kannattaa myös muistaa että useimmat yrittäjät ovat itseasiassa sellaisia yhden henkilön toiminimiä, kuten kampaajat, hierojat, konsultit joiden tavoitteena on elättää itse itsensä. Minusta se on ihan ansiokasta ja tiedän vierestä seuranneena että yrittäminen on oikeasti kovaa duunia, varsinkin aluksi. Eli nostan kyllä hattua!

Vierailija
37/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat, kahvilanpitäjät, hierojat, kukkakauppiaat, siivousyrittäjät. Juu, kaikkihan ne on riistokapitalisteja, jotka repii työläisen selkänahasta miljardivoitot.

Vierailija
38/38 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienyrittäjät ovat ihan eri asia kuin suuret jättikonsernit (UPM, Neste, Metsä Group ym) joiden johtajat tienaa miljoonia vuosittain ja silti lopettavat tehtaita ja heittävät ihmisiä tuhansittain pihalle, huolimatta miljardien yritystuista mitä valtio on heille syytänyt.