Lähihoitajan palkka 3500 €/kk
Pia Saarela, 49, lähihoitaja, Oulu
Bruttopalkka: 3 500 euroa lisineen
Nettopalkka 2 400 euroa
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
No loistavaa. Itselläni on 2040 euroa täysillä lisillä.
Miten voi olla mahdollista, huijaatko? Alan opiskelijatkin saa selvästi enemmän. Ei tuohon mitään lisiä sinulla kyllä todellakaan kuulu.
Tekee ylitöitä, tuuraa vapaillaan jossakin toisessa paikassa, tai sitten on laskenut matkakorvauksetkin palkkaansa mukaan. En tunne ketään lähäriä, joka saisi tuollaista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Olen sairaanhoitaja kolmivuorotyössä enkä yllä lähellekään tuota.
Miten voi olla mahdollista? Kyllä 3- vuorotyössä ja pyhiä tehden tuon saa.
Hoitaja itsekin
No yksi pyhätyöpäivä yleensä kolmen viikon listassa ja pari yövuoroa.
Ainakin meillä sunnuntaivuoroja osuu kaksi yhdelle listalle, eli normaalisti kuukaudessa 2-3 vuoron edestä tienaa sunnuntailisät. Ja onko lisät jyvitetty kuukaudelle vai laskettu vain maksujaksolta? Kun yleensä ne maksetaan 3 viikon jaksolta.
Lähärin brutto peruspalkka on n. 2200 e/kk.
Turha niistä hoitoalan palkoista on tapella kun ne on erilaisia ja riippuu myös työnkuvasta kohtaako palkka vai ei. Esim. Itselläni kohtaa nykyisessä hoitoalan työssäni hyvin palkka ja olen siihen tyytyväinen, mutta tiedän myös monia paikkoja joihin en astuisi jalallanikaan samalla palkalla. Tällä alalla on valtavan paljon erilaisia työpaikkoja. Toisissa paikoissa palkka kohtaa hyvin, toisissa ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No loistavaa. Itselläni on 2040 euroa täysillä lisillä.
Miten voi olla mahdollista, huijaatko? Alan opiskelijatkin saa selvästi enemmän. Ei tuohon mitään lisiä sinulla kyllä todellakaan kuulu.
Tekee osa-aikaa
Jos joululistaan osuu kaikki pyhät ja on ne kaikki vaikka illassa/yössä, niin sitten se brutto nousee sinne n. 3500€ tuntumaan. Muuten ei kyllä... T. Sh
Kyllä Suomessa maksetaan ihan hullu määrä veroja!
Vierailija kirjoitti:
Kova palkka koulutukseen nähden.
Njaa, itse amiksen käynyt ja pelkästä päivätyöstä brutto on se +3000€/kk. Enpä kadehdi niitä, jotka joutuu tekemään 3-vuorotyötä, jotta pääsee suht hyville palkoille.
Työterveyshoitajana saa parhainta palkkaa päivätyössä, ei tarvitse vuorotyötä tehdä. Sairaanhoitajat ei pääse vaan täytyy olla terveydenhoitaja.
On mun mielestä karua jos sairaanhoitajat saa vaan vuorotyöstä yli 3 tonnia.. huh, monet saa sen ihan päivätyössä.
Onko nuo itseilmoitettuja nuo luvut tuossa jutussa?
Joku voisi piruuttaan tsekata verotoimistosta huomenna ko. mamman tulot. Maksaa hiukan, jos ei itse jaksa lähteä sinne penkomaan.
Saattaa nimittäin olla, että jos on huikentelevaisuuteen taipuvainen persoona, niin tuollaiseen julkiseen juttuun sujahtaa hiukan kalareissu-lisää...
Juu, onhan se ihan vääryyttä, että joku kehtaa tienata yli 3000€ siitä, että on illat, yöt, viikonloput, pyhät töissä... Kyllä siitä pitää ihan hyvin saadakin korvauksia. Kyllähän noita on ihan päivätyötä tekeviä ihmisiä, jotka tienaavat sen noin 3000€/kk, mutta se ei kuohuta niin paljon, kuin hoitajien palkat? He sentään saavat olla illat, viikonloput ja arkipyhät kotona.
Joka ikinen hoitajan tulis saada ton verran (siis olettaen että tekee työnsä hyvin/kunnolla).
Mikä tämän aloituksen pointti oli?
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006707393.html
Lähihoitajat valtio 3460
Lähihoitajat kunta 2827
valtaosa lähihoitajista ei todellakaan ole valtiolla töissä. Ja tuo on edelleen lisien kanssa. KVTESin mukainen peruspalkka on 2 043,41 €
Siis joo, toi on mahollista.
Esim ite oon vasta vuoden ollu alalla ja jos olisin menny yhteen yksikköön missä olisin tehny viikonloppu- ja iltatöitä pelkästään, niin olisin saanu 3000euroo kuussa. Miinus verot tietty.
Ja mukana ei ollu henkilökohtasta lisää joka on mahdollinen alalla, tai muita kokemuslisiä esim jotka tulee pitkän uran tehneillä. Lisäks yövuorot vielä nostaa tota summaa joten joo, toi on mahollista!!! Kun taas jos oon kunnallisella päivävuoroo tekemässä niin saan sen 2120 euroo kuussa. Eli lisillä on tosi iso vaikutus palkkaan. :)
Vierailija kirjoitti:
En tiiä missä on töissä, mut luultavasti tekee vain yötä. Normi 2 vuorotyö Lähihoitajana kunnallisessa: palkka 2170ekk/ ja siihen lisät noin 300ekk. Käteen jää noi 1800ekk.
Että, siinä isoa palkkaa teille. Plus toki pitkät työputket päälle. Ei ole kahta peräkkaistä vapaata joka viikko ja viikonloput töissä. Noin kerran kk viikonloppuvapaa. Hehkeetä.
Monella muullakin alalla ollaan viikonloput ja yöt töissä ja palkat vielä pienempiä kuin hoitajilla
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa maksetaan ihan hullu määrä veroja!
Mieti miksi ja lisäksi ensikertaa äänestä toisin
mies52v
Vierailija kirjoitti:
En tiiä missä on töissä, mut luultavasti tekee vain yötä. Normi 2 vuorotyö Lähihoitajana kunnallisessa: palkka 2170ekk/ ja siihen lisät noin 300ekk. Käteen jää noi 1800ekk.
Että, siinä isoa palkkaa teille. Plus toki pitkät työputket päälle. Ei ole kahta peräkkaistä vapaata joka viikko ja viikonloput töissä. Noin kerran kk viikonloppuvapaa. Hehkeetä.
Jutusta:
"tekee säännöllistä kolmivuorotyötä, mikä näkyy palkassa. Jos hän tekisi pelkästään päivätyötä, palkka olisi nykyisine ikälisineen noin tuhat euroa pienempi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella muullakin alalla ollaan viikonloput ja yöt töissä ja palkat vielä pienempiä kuin hoitajilla
Muistakaahan tämä. Lisäksi hoitajien lisät ovat järjettömän isot verrattuna muiden alojen 2,10e/h yölisiin.
Ihmeen surkeet lisät sulla. Itsekin saan enemmän enkä tee edes yövuoroja ja olen hoitoalalla siis myös.