Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömänä ja raskaana.

Vierailija
17.02.2014 |

Koulutus on, jos joku alkaa heti huutelemaan, että olisit hommannut tutkinnon ennen raskautta. Töitä vaan ei ole syksyn jälkeen löytynyt edes pienen pienen sijaisuuden verran. Koskaan en ole työurallani ollut näin pitkään työttömänä. 

Ahdistaa, miten selviydyn vielä takaisin työelämään, kun olen näin pitkään ollut, useita kuukausia siis, työttömänä ja äitiysloma tietenkin vieraannuttaa minua entisestään työmarkkinoilta.

Taida olla yksi luuserimamma lisää. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samaa mieltä. Kannattaisi ehkä opetella a) käyttämään ehkäisyä tai b) pitämään jalat yhdessä.

T: Veronmaksaja joka joutuu kustantamaan sinunkin vahinkosi

Vierailija
2/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en tietenkään tajunnut vauvakuumeisena, että pätkätyöläisillä ei ole oikeutta äitiyteen. Ei vaikka niitä veroja olisi vuosia maksettu ja liiton kassaankin kannettu rahaa. Tämmöstä se on. Miksei tätä kukaan vaikuttaja sano ääneen jossain, niin tajuaisi tyhmempikin humanisti??

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile, olen ollut kohta 6vuotta kotona lasten kanssa, ja olen bielä 2votta, koska kuopus syntyy pian. Itseänikin odottaa koulun penkki, eli olen työelämässä aikaisintaan 2017 heinäkuussa! En panikoi, töitä ehdin kyllä tekemään, en ole tuolloin kuin vasta 32v.

Vierailija
4/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko lapsen isä myös työtön?

Vierailija
5/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 08:37"]

Älä hätäile, olen ollut kohta 6vuotta kotona lasten kanssa, ja olen bielä 2votta, koska kuopus syntyy pian. Itseänikin odottaa koulun penkki, eli olen työelämässä aikaisintaan 2017 heinäkuussa! En panikoi, töitä ehdin kyllä tekemään, en ole tuolloin kuin vasta 32v.

[/quote]

Kiitos tsemppauksesta! Itsellä ikää on jo nyt reilusti yli 30 vuotta. Joten töitä olen tehnyt tähän asti. Ehkä hommaan uuden ammatin, jos tällä nykyisellä ei töitä äippäloman jälkeen löydy. Aika pelottavalta tuntuu kuitenkin tuleivaisuus välillä. Pelkään tipahtavani täysin tyhjän päälle.

ap.

Vierailija
6/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 08:37"]

[/quote]

Kiitos tsemppauksesta! Itsellä ikää on jo nyt reilusti yli 30 vuotta. Joten töitä olen tehnyt tähän asti. Ehkä hommaan uuden ammatin, jos tällä nykyisellä ei töitä äippäloman jälkeen löydy. Aika pelottavalta tuntuu kuitenkin tuleivaisuus välillä. Pelkään tipahtavani täysin tyhjän päälle.

ap.

Vierailija
7/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 08:43"]

Siis onko lapsen isä myös työtön?

[/quote]

Ei ole. Mistä tämmöisiä päätelmiä kiskoit? Olisiko ollut herkullisempi tapaus, jos kaksi työtöntä lisääntyisi?

ap.

Vierailija
8/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ei sulla oo mitään hätää. Töihin pääsee myöhemminkin..

Vierailija
9/9 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 07:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 07:41"] 

[/quote]

Samaa mieltä. Kannattaisi ehkä opetella a) käyttämään ehkäisyä tai b) pitämään jalat yhdessä.

T: Veronmaksaja joka joutuu kustantamaan sinunkin vahinkosi

[/quote]

Heh heh. Kysyin aiemmin täällä palstalla jossain työnhakuun liittyvässä keskustelussa että mitäs nyt kun jäin työttömäksi kesken lapsen yrityksen, silloin minulle vastattiin että koska uudesta työpaikasta ei missään nimessä saa jäädä äitiyslomalle ainakaan ensimmäiseen kolmeen vuoteen niin paras ratkaisu on nyt vaan tehdä ne lapset työttömänä ja palata sitten työelämään. Eli aina löytyy joku jonka mielestä teet väärin.

Tsemppiä ap! Minä sain kuitenkin lopulta töitä vaikka vauvaa ei ole vielä kuulunutkaan, joten en ole ihan samassa tilanteessa kuin sinä, mutta ajattelin aiemmin että jos tulisin työttömänä raskaaksi niin kyllä tämä taloudellinen tilanne tässä todennäköisesti sen verran kohenee että kun sitten olisin taas työmarkkinoilla olisi se työn saaminen helpompaa, pidemmän poissaolon jälkeenkin. Muista vaan seurailla alasi uutisia ja pysytellä kartalla siitä mitä tapahtuu, niin voit sitten työnhakijana osoittaa että et ole täysin tipahtanut kärryiltä.