Miesystävä ei tiedä mikä on tuhkimo. Tai kuka.
Juteltiin jotain ja sanoin että sille ku Tuhkimolle kävi. Nii mies että mille, mikä se on. Kun selitin oli kun olisin siansaksaa puhunu. Olen järkyttynyt!!!!!
Kommentit (39)
Kaikki nykyteinit eivät tiedä, kuka on Aku Ankka ja Mikki Hiiri. Puhumattakaan Taikaviitasta tai Superhessusta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä kaikkea mikä "kuuluu" yleissivistykseen.
Peruskoulun yläasteella eräs opettaja ei tiennyt mitä on reggae.
ERäs opettaja ei tiennyt mitä on lätkän pelaaminen :) Mikä lätkä?
Juttelin meillä putkiremonnttia tekevien miesten kanssa kun samalla tyhjensin autotallia, olimme muuttamassa kakkosasuntoon . Kerroin meidän lasten kouluajosta jotain , kunnes se sähköasentajakaveri kysyi yhtäkkiä : mikä on virsi ?Olin ihan ihmeissäni ettei aikuinen perheellnen mies tiennyt sanaa virsi. Sittén selvisi etä hän oli syntyisin Virosta , eikä ollut kuullu sanaa virsi. Lähellä niin eri kulttuuri.
Onko miesystäväsi suomalainen? On vaikea kuvitella että joku täällä asuva ei olisi koskaan kuullut Tuhkimosta tai vaikka Lumikista.
Mutta kai se mahdollista on jos vaikka kasvanut alkkisperheessä jossa ei ole satuja luettu tai lastenleffoja katseltu. Uskomaton sattuma silti, kun kyllä noista on varmasti ala-asteellakin ollut jotain puhetta. Ja tyttölapsilla ollut prinsessan kuvia vaatteissa - eikö koskaan olisi kysynyt mikä kuva toi on?
Vierailija kirjoitti:
ERäs opettaja ei tiennyt mitä on lätkän pelaaminen :) Mikä lätkä?
Ehkä se opettaja halusi vain ohjata puhumaan kunnollista suomea. Sitä paitsi on olemassa myös korttipeli nimeltä lätkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä kaikkea mikä "kuuluu" yleissivistykseen.
Peruskoulun yläasteella eräs opettaja ei tiennyt mitä on reggae.
Jaa no mites tuli lausuttua? Regee vaiko rekka-e?
Aika moni nainen ei ole yhtään perillä poikien suosikkihahmoista.
Jos olet noin tyhmä, että käytit esimerkkinä jotain tyttöjen Disney-fantasian hahmoa, niin ansaitset jatkaa eloa sinkkuna. Jos se mies olisi käyttänyt jonkun Marvel-sarjakuvan hahmoa, niin olisitko itse ymmärtänyt?
Olen aina ihmetellyt että miksi se lasikenkä ei kadonnut samalla kuin muutkin taikavaatteet. Juttu ei käy järkeen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt että miksi se lasikenkä ei kadonnut samalla kuin muutkin taikavaatteet. Juttu ei käy järkeen mitenkään.
Se ei ollut enää kiinni Tuhkimossa. Ja ehkä haltiatar oli tehnyt sen tahallaan: vaatetus oli vain houkutin, karkaava nainen kiihkoutti takaa-ajoon, kenkä oli näkyvä muisto naisesta. Mikä silmissä, se mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet noin tyhmä, että käytit esimerkkinä jotain tyttöjen Disney-fantasian hahmoa, niin ansaitset jatkaa eloa sinkkuna. Jos se mies olisi käyttänyt jonkun Marvel-sarjakuvan hahmoa, niin olisitko itse ymmärtänyt?
No kyllä minä tiedän, keitä ovat esim. Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat tai He-man tai Batman tai Teräsmies, vaikka olenkin nainen enkä ole koskaan ollut mikään supermiesfani.
Tuhkimossa on kyse muustakin kuin Grimmistä tai Disneystä. Tuhkimo on tuhatvuotinen kansansatu, josta on olemassa monta eri versiota eri maissa. Suomessakin on oma Tuhkimo-versionsa.
Mitä se mies on ajatellut, että mihin Dingon "Levoton tuhkimo" viittaa? Siis oletan, että tässä ihmetellään nyt sen ikäistä miestä, että on elänyt Dingo-ajat läpi.
Onhan tuhkimotarina nyt ihan yleisessä käytössä oleva vertauskuva.
Vierailija kirjoitti:
Tuhkomo oli kaunis tyttö jonka äitipuolen tyttäret ja se äitipuoli downgreidasivat siivoamaan paikkoja kun muita tyttäriä suosittiin kauniilla puvuilla ja juhlilla. Tuhkimo on surullinen mutta Hyvä Haltiatar tilaa hänelle puvun Prinssin vaimonvalkkausjuhliin ja hän menee sinne näyttäytymään prinssille Prinssi ihastuukin Tuhkimoon mutta Tuhkimon on poistuttava julhlista ennen puoltayötä muuten kaikki puku ja muu taika haihtuisi. Tuhkimo lähtee juoksemaan linnasta pois viimeminuuteilla ja pudottaa kenkänsä joka on lasi. Prinssi jää portaille kädessään neidon kenkä kun Tuhkomo poistuu Vaunuillaan pois.
Prinssi aloittaa operaation kenkä löytääkseen sen tytön jolle se sopi. Tuhannet kokeilevat kenkää. Lopulta Tuhkimokin ja kenkä sopii ja he menevät naimisiin.
Niinkuin Jeesus etsii kadonneen lampaan tai pelastaa pahoista ,tai on itsekin jo pelastunut pahuudesta .
Lieneekö se lasikenkä alkujaan perua kirjoittajan jalkafetissistä...? Pakkomielle jalkaan johonka vain se tiukka lasikenkä sopii. Miksi se piirretyissä kuvataan yleensä minutes korkokengäksi? Eihän kokkareita ole käytetty kovinkaan pitkään. Oliko se alkuperäisen sadun keksijän mielessä vain jokin lasinen sandaali tai tavis lättänä kenkä?
Vierailija kirjoitti:
Lieneekö se lasikenkä alkujaan perua kirjoittajan jalkafetissistä...? Pakkomielle jalkaan johonka vain se tiukka lasikenkä sopii. Miksi se piirretyissä kuvataan yleensä minutes korkokengäksi? Eihän kokkareita ole käytetty kovinkaan pitkään. Oliko se alkuperäisen sadun keksijän mielessä vain jokin lasinen sandaali tai tavis lättänä kenkä?
Tiettävästi sadun alkuperä on Kiinassa, jossa ihailtiin pieniä jalkoja. Korkkarit on Disneyn luomus, ja lasisuus käännösvirhe.
Mistä jää paitsi jos ei lue Tuhkimoa?