Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt tähän kilpailuyhteiskuntaan. Voisinpa vaan muutta jonnekin korpeen omaan rauhaan.

Vierailija
02.11.2020 |

Muilla samoja ajatuksia? Kirjoitan myöhemmin lisää.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
2/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin . Pitäisi perustaa joku omavaraisyhteisö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ehkä mitä tarkoitat. Itselläni on samanlainen fiilis. Alkaa väsyttää (muiden) kilpavarustelu, joka näyttää ulottuvan jokaiselle elämän osa-alueelle. Sitten ihmetellään ja valitetaan, kun ollaan niin väsyneitä ja burnoutissa jo alle 30-vuotiaana - mistäköhän johtuisi?

Vierailija
4/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka tiedostan kyllä tämän ns. kilpailuyhteiskunnan olemassaolon. Mutta ajattelen, että se on olemassa vain ja ainoastaan ihmisten omissa päissä ja sekin on vain täysin itsestä kiinni, kuinka vakavasti sen ottaa. Itsehän en juurikaan asialle ajatuksiani uhraa, joten siksi se ei minua juuri koskaan stressaa.

Vierailija
5/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tämäkin palsta vaan täynnä tappelua keskiluokka sitä, köyhät tätä, akateemisuus tota ja huoh. En tiiä, miksi roikun täällä.

Vierailija
6/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaikka tiedostan kyllä tämän ns. kilpailuyhteiskunnan olemassaolon. Mutta ajattelen, että se on olemassa vain ja ainoastaan ihmisten omissa päissä ja sekin on vain täysin itsestä kiinni, kuinka vakavasti sen ottaa. Itsehän en juurikaan asialle ajatuksiani uhraa, joten siksi se ei minua juuri koskaan stressaa.

Tämä on myös totta. Yritän antaa sen olla vaikuttamatta, kun tiedostan asian. Se on silti yllättävän vaikeaa välillä. Tuli taas sellainen turhautuminen tähän. Tämän palstan lukeminen ei yhtään auta asiaa, mutta no ilmeisesti täällä on muitakin.

-Ap

Vierailija
7/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta kun tämä koskee myös lapsia. Se alkaa jo varhaislapsuudessa. Vaatimukset on oikeasti todella kovat, verrattuna siihen aikaan kun itse olin lapsi (-90 luku). Itse olen sitä mieltä että tuentarpeisia lapsia on nykyään paljon osittain juuri siksi, että lapsille asetetaan ihan käsittämättömiä odotuksia/ vaatimuksia. Ja jos niitä ei täytä, niin nousee huolikortti. Sitten sillä stressaannutetaan niin hoitajat, opettajat, vanhemmat kuin pahimmillaan itse lapsikin. Vaikka moni asia on sellainen että korjaantuu kasvun ja ajan myötä, tai sellainen että ilmankin sitä tiettyä ominaisuutta tai taitoa elämässä kyllä pärjää. 

Joku "yksilöllinen kasvu ja huomiointi" on ihan pelkkää sanahelinää. Se on tiukka kaava mihin lapsen taidot tulee osua ja jos ei osu niin asiasta tehdään numero. Tätä valitettavasti joudun seuraamaan niin töissä kuin myös omien lasteni kanssa (minulta ei ikänä ole odotettu sellaisia taitoja mitä nykypäivän ykkösluokkalaisilta esim. odotetaan, omat lapseni ovat nyt kouluikäisiä). Ja ne kaikki vaatimukset pohjautuu juuri siihen että pärjäisi mahdollisimman hyvin (ja aina vaan paremmin) niin akateemisilta taidoiltaan kuin sosiaalisilta taidoiltaan ja stressinsietokyvyltään tässä meidän kilpailuyhteiskunnassa. 

t. Äiti ja lastenhoitaja

Vierailija
8/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vielä edes valmistunut, ja olen jo aivan ahdistunut tästä paskasta. Tulenko koskaan saamaan vakituisia töitä vai joudunko aina joko kärvistelemään köyhänä tai pelkäämään tätä köyhänä kärvistelyyn takaisin joutumista?

Alallani on kova kilpailu ja aina pitäisi olla sata kertaa parempi kuin muut, kehittää jatkuvasti itseään, olla sosiaalisempi ja älykkäämpi ja osata miljoona asiaa joita ei koulussa opeteta. Olisi pitänytkin kai sittenkin alkaa lähäriksi, olisi ainakin ollut töitä. huoh

Vierailija
9/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän sua täysin ap! Olen itse mökkierakko. Onneksi nykyään internetin aikaan eristäytyminen on helppoa.

Vierailija
10/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole vielä edes valmistunut, ja olen jo aivan ahdistunut tästä paskasta. Tulenko koskaan saamaan vakituisia töitä vai joudunko aina joko kärvistelemään köyhänä tai pelkäämään tätä köyhänä kärvistelyyn takaisin joutumista?

Alallani on kova kilpailu ja aina pitäisi olla sata kertaa parempi kuin muut, kehittää jatkuvasti itseään, olla sosiaalisempi ja älykkäämpi ja osata miljoona asiaa joita ei koulussa opeteta. Olisi pitänytkin kai sittenkin alkaa lähäriksi, olisi ainakin ollut töitä. huoh

Yritä nähdä asia niin että olet just sitä sukupolvea joka on suuren muutoksen aallossa. Keskity tekemään ja opiskelemaan sitä mikä sua aidosti kiinnostaa. Kaikki muuttuu valtavasti seuraavan kymmenen vuoden aikana. En vertaisi elämääni yhtään edellisiin sukupolviin, niillä oli paljon tasaisempi meno.

Vierailija
11/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tekee mieli muuttaa korpeen niin siitä vaan, pääseehän sieltä pois jos ei viihdy. Ei sitten vanhana tarvitse harmitella kun ei tullut kokeiltua. Syrjäkyliltä saa mummon mökkejä ja isompiakin taloja jopa kymppitonnilla jos hyvin sattuu, kolmellakymmenellätuhannella saa varmasti. Itse muutin ja kohta 30 vuotta viihtynyt.

Vierailija
12/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta kun tämä koskee myös lapsia. Se alkaa jo varhaislapsuudessa. Vaatimukset on oikeasti todella kovat, verrattuna siihen aikaan kun itse olin lapsi (-90 luku). Itse olen sitä mieltä että tuentarpeisia lapsia on nykyään paljon osittain juuri siksi, että lapsille asetetaan ihan käsittämättömiä odotuksia/ vaatimuksia. Ja jos niitä ei täytä, niin nousee huolikortti. Sitten sillä stressaannutetaan niin hoitajat, opettajat, vanhemmat kuin pahimmillaan itse lapsikin. Vaikka moni asia on sellainen että korjaantuu kasvun ja ajan myötä, tai sellainen että ilmankin sitä tiettyä ominaisuutta tai taitoa elämässä kyllä pärjää. 

Joku "yksilöllinen kasvu ja huomiointi" on ihan pelkkää sanahelinää. Se on tiukka kaava mihin lapsen taidot tulee osua ja jos ei osu niin asiasta tehdään numero. Tätä valitettavasti joudun seuraamaan niin töissä kuin myös omien lasteni kanssa (minulta ei ikänä ole odotettu sellaisia taitoja mitä nykypäivän ykkösluokkalaisilta esim. odotetaan, omat lapseni ovat nyt kouluikäisiä). Ja ne kaikki vaatimukset pohjautuu juuri siihen että pärjäisi mahdollisimman hyvin (ja aina vaan paremmin) niin akateemisilta taidoiltaan kuin sosiaalisilta taidoiltaan ja stressinsietokyvyltään tässä meidän kilpailuyhteiskunnassa. 

t. Äiti ja lastenhoitaja

Niin täysin totta. Ihmiset yritetään hajottaa jo neljävuotiaasta alkaen.

Vierailija
13/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää valinta ja menkää pöpelikköön. Kun olette vuoden niin kaipaatte muuta, ehkä takaisin koneiston rattaisiin...

Vierailija
14/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloista lainattu meininki.

Osa työttömiä ja köyhiä. Osa kiristää liukuhihnaa oravanpyörässä.

Vierailija
15/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tää kilpailullisuus sekä työpaikoista ja asemasta taistelu imee kaikki voimat ihmisestä. Ja itse olen vielä pärjännyt ihan hyvin ja saanut töitä. Silti olen ihan loppu ja uupunut ja masentunut tähän jatkuvaan yrittämiseen. Ikinä ei tunnu tulevan mitään seesteistä vaihetta, jossa saisi hetken vain olla.

Vierailija
16/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Kun lapsi on aikuinen, heippa!

Vierailija
17/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä

Vierailija
18/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voiisin kehitttää nyt uuuden stressilelun ja markkkinoida sen maaailmalle ja muutta sen jälkeen.

Vierailija
19/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan täysin sun oman pääsi sisällä.

Mitäs jos koittaisit elää omaa elämääsi ja annat myös muiden elää omaansa.

Noin, eiän ollut vaikeea.

Vierailija
20/43 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voiisin kehitttää nyt uuuden stressilelun ja markkkinoida sen maaailmalle ja muutta sen jälkeen.

Jokuu pumpulityyny voiisi olla. SItä kun puristeleee niin voi tuntea kuiinka pehmeää se onn kaiiken kovan ja armottoman maaailman rinnalla.