Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka asuneet aina samalla paikkakunnalla?

Vierailija
16.02.2014 |

Miten te voitte olla varmoja, että paras elämä on siellä? Jos mietin, että olisin itse jäänyt lapsuuspaikkakunnalle, tulee absurdi olo. Elämää pitää nähdä ja kokea. Voiko olla onnellinen, jos elää aina samassa paikassa, ei koskaan näe muita tapoja elää jne.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää voi nähdä ja kokea matkustellenkin.

Vierailija
2/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa matkustelen paljon, näen siinä mielestäni tarpeeksi muutakin. Voisin kyllä asua muuallakin, mutta työt asunto ja lasten koulu on täällä joten tuskin enää tulee muutettua. Paitsi talveksi ulkomaille eläkkeellä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan yhtään varma. Mutta sain lapsen hyvin nuorena ja täällä oleva turvaverkostomme on nion ainutlaatuinen etten sitä mihinkään nyt vaihtaisi.

Vierailija
4/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan yhtään varma. Mutta sain lapsen hyvin nuorena ja täällä oleva turvaverkostomme on nion ainutlaatuinen etten sitä mihinkään nyt vaihtaisi.

Vierailija
5/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:55"]

[/quote] Tuli nyt sitten taas useaan kertaan, vaikka ei lähtenyt muka mihinkään tämä viesti.

Vierailija
7/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole ikinä ajatellut, että mun paras elämä olisi kiinni siitä, missä asun. Tai siis jos asuisin toisella puolella maapalloa, tai edes maata, olishan aika pepusta että lapsilla ei olisi isovanhempia lähistöllä, ja meillä ei kävisi läheskään niin paljoa ystäviä kylässä, koska moni poikkeaa vieraillessaan täällä kotikaupungissaan.

Olen asunut pienen hetken toisessa kaupungissa, mutta käytännön syistä muutin sieltä takaisin tänne kotikaupunkiini, enkä muista että olisin ajatellut elämäni olevan siellä kaupungista johtuen jotenkin onnellisempaa tai onnettomampaa.

Vierailija
8/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oliko teillä aikomus muuttaa joskus pois vai miksi jäitte? En sano, et oma elämä olisi sen parempaa, mutta jotenkin tuntuisi, että ei ole päässyt elämässä eteenpäin. Ps. niillä lapsuuden kavereille, jotka asuvat vielä kotipaikkakunnalla on hienot okt-talot ja itse asun tällä hetkellä aika ahtaasti pk-seudulla.. Olen kuitenkin asunut useissa paikoissa sekä koti- että ulkomailla. Ja aina paikat muuttavat ihmistä. Mikä olisin, jos asuisin vielä samassa paikassa kuin lapsena..

Vierailija
9/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein mietin, mitä kaikkea helsinkiläisiltä jää kokematta, kun he eivät uskalla asua muualla.

Vierailija
10/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä löytyy näitä yhtä paljon kuin muuallakin. Ja en oikein laske espoota esim. muuksi paikaksi. T ap

Vierailija
11/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 21:50"]

Elämää voi nähdä ja kokea matkustellenkin.

[/quote]

lol

Vierailija
12/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut koko elämäni pääkaupunki seudulla vain 3 eri osoitteessa 10km säteellä toisistaan. Mutta täällä olen saanut opiskelupaikat ja työt. Joten ei ole ollut tarvetta muualle tuulia haistelemaan. Olen kyllä matkustellut ympäri suomea joten en nyt pelkästään tietyssä nurkassa Nyhjää

Vierailija
13/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut koko elämäni pääkaupunki seudulla vain 3 eri osoitteessa 10km säteellä toisistaan. Mutta täällä olen saanut opiskelupaikat ja työt. Joten ei ole ollut tarvetta muualle tuulia haistelemaan. Olen kyllä matkustellut ympäri suomea joten en nyt pelkästään tietyssä nurkassa Nyhjää

Vierailija
14/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eikö edes ennen niitä lapsia tehnyt mieli lähteä? Isovanhemmat lähellä ymmärrän, mut harva suoraan lukiosta tai ammattikoulusta valmistunut haluaa vielä lapsia.

Vierailija
15/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:09"]

Niin ja eikö edes ennen niitä lapsia tehnyt mieli lähteä? Isovanhemmat lähellä ymmärrän, mut harva suoraan lukiosta tai ammattikoulusta valmistunut haluaa vielä lapsia.

[/quote]

Ja sä olet siis sitä mieltä, että kenenkään kotipaikkakunnalla ei voi olla esim. yliopistoa??? Keneltäköhän se maailma on jäänyt näkemättä?

Vierailija
16/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mistään yliopistosta puhunut. Vaikka olisi jatko-opiskelupaikka, eikö tee mieli muuttaa jonnekin toisaalle uusiin ympyröihin?

Vierailija
17/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mistään yliopistosta puhunut. Vaikka olisi jatko-opiskelupaikka, eikö tee mieli muuttaa jonnekin toisaalle uusiin ympyröihin?

Vierailija
18/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin asunut samalla pienellä paikkakunnalla vuosikausia ja enkä edes tykännyt asua siellä. Sitten jotenkin sain vain tarpeekseni, hain töitä ulkomailta ja nyt olen asunut Lontoossa neljä vuotta. Ainoa mikä kaduttaa, on se että en uskaltanut lähteä aiemmin. Se oma kotikaupunki tai edes maa ei välttämättä ole se paras paikka asua.

Vierailija
19/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan pelkästään helsinkiläisissä mä olen nähnyt näitä, jotka todella ei pidä edes mahdollisena asua missään muualla päin Suomea. Mä olen maalta ja asun nyt pikkukaupungissa, tosin puolen Suomen matkan päässä paikasta jossa kasvoin, ja suurin osa mun tuntemista ihmisistä on asunut esim. opiskelujen takia jonkin aikaa jossain muussa kaupungissa ilman sen kummempaa ihmettelyä. Olen siis asunut itse Helsingissä ja opiskellut siellä, eipä siinä mitään vikaa kaupunkina ole, mutta onhan se joissain ihmisissä vähän hämmentävää että todella ajattelevat että ainoa siedettävä paikka Suomessa on Helsinki.

Vierailija
20/20 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mis ne stadilaiset nyt on? Ne ei edes hiffaa et toi otsikko koskee niitä, koska Helsinki on parasta mitä voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi