Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä hoitaja, lääkäri, sosiaalityöntekijä, sairaalasihteeri tai mikä tahansa HELSINGISTÄ, miltä tuntui Apotti?

Vierailija
02.11.2020 |

Haen vertaistukea. Itsellä viikonloppu vapaana, joten nyt oli ensimmäinen päivä.

Toivottavasti tämä on vain alkukankeutta.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkuinen, sekava ja täysi susi!

Vierailija
2/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apottihan on rakennettu Epicin päälle. Sitä vain että USA:ssa on hakkeroitu sairaaloita, joissa on käytössä Epic.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas ka

Vierailija
4/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla on kaikkein vaikeinta hyväksyä ja tottua uusiin atk-järjestelmiin.

Johtunee siitä, että he eivät ole tottuneet käyttämään niitä rutiiniomaisesti ja siitä, että heidän alallaan järjestelmät vaihtuvat erittäin harvoin.

Muissa organisaatiossa saattavat ohjelmistot muuttua muutaman vuosien välein ja aina on tottuttuva uuteeen järjestelmään.

Onhan se alussa jäykkää ja hidastikin ja joskus kaipaa niin helvetisti sitä vanhaa tuttua ja turvallista järjestelmää.

Ja minkä verran sairaanhoitajat ovat itse saaneet olla esittämässä muutoksia järjestelmään, sillä ainahan uuteen hankittavaan järjestelmään tehdään tilaajan mukaisia muutoksia.

Silloin olisi pitänyt olla esittämässä, että miten ne hakupolut täytyy kulkea että kaikki sujuu parhaiten.

Ja millaisia hakuominaisuuksia järjestelmässä tulee olla yms.

Vierailija
5/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on kaikkein vaikeinta hyväksyä ja tottua uusiin atk-järjestelmiin.

Johtunee siitä, että he eivät ole tottuneet käyttämään niitä rutiiniomaisesti ja siitä, että heidän alallaan järjestelmät vaihtuvat erittäin harvoin.

Muissa organisaatiossa saattavat ohjelmistot muuttua muutaman vuosien välein ja aina on tottuttuva uuteeen järjestelmään.

Onhan se alussa jäykkää ja hidastikin ja joskus kaipaa niin helvetisti sitä vanhaa tuttua ja turvallista järjestelmää.

Ja minkä verran sairaanhoitajat ovat itse saaneet olla esittämässä muutoksia järjestelmään, sillä ainahan uuteen hankittavaan järjestelmään tehdään tilaajan mukaisia muutoksia.

Silloin olisi pitänyt olla esittämässä, että miten ne hakupolut täytyy kulkea että kaikki sujuu parhaiten.

Ja millaisia hakuominaisuuksia järjestelmässä tulee olla yms.

Höpö höpö, olen käyttänyt ainakin viittä potilastietojärjestelmää ja Apotti ON oikeasti sysip*ska verrattuna kaikkiin muihin. Turha vähätellä.

Vierailija
6/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on kaikkein vaikeinta hyväksyä ja tottua uusiin atk-järjestelmiin.

Johtunee siitä, että he eivät ole tottuneet käyttämään niitä rutiiniomaisesti ja siitä, että heidän alallaan järjestelmät vaihtuvat erittäin harvoin.

Muissa organisaatiossa saattavat ohjelmistot muuttua muutaman vuosien välein ja aina on tottuttuva uuteeen järjestelmään.

Onhan se alussa jäykkää ja hidastikin ja joskus kaipaa niin helvetisti sitä vanhaa tuttua ja turvallista järjestelmää.

Ja minkä verran sairaanhoitajat ovat itse saaneet olla esittämässä muutoksia järjestelmään, sillä ainahan uuteen hankittavaan järjestelmään tehdään tilaajan mukaisia muutoksia.

Silloin olisi pitänyt olla esittämässä, että miten ne hakupolut täytyy kulkea että kaikki sujuu parhaiten.

Ja millaisia hakuominaisuuksia järjestelmässä tulee olla yms.

Taidat olla aika ulapalla, jos kuvittelet että julkisessa terveydenhuollossa on tapana kuunnella tällaisissa asioissa rividuunareiden mielipiteitä. Jos olisi kuunneltu niin ei olisi tullut koko Apottia. Tai ainakin asteittainen siirtyminen olisi pysäytetty siinä vaiheessa, kun se todettiin ensimmäisissä sairaaloissa täydeksi fiaskoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla mietin, miten pitkälle pitää lähteä töihin pelastuakseen Apotilta.

Vierailija
8/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on kaikkein vaikeinta hyväksyä ja tottua uusiin atk-järjestelmiin.

Johtunee siitä, että he eivät ole tottuneet käyttämään niitä rutiiniomaisesti ja siitä, että heidän alallaan järjestelmät vaihtuvat erittäin harvoin.

Muissa organisaatiossa saattavat ohjelmistot muuttua muutaman vuosien välein ja aina on tottuttuva uuteeen järjestelmään.

Onhan se alussa jäykkää ja hidastikin ja joskus kaipaa niin helvetisti sitä vanhaa tuttua ja turvallista järjestelmää.

Ja minkä verran sairaanhoitajat ovat itse saaneet olla esittämässä muutoksia järjestelmään, sillä ainahan uuteen hankittavaan järjestelmään tehdään tilaajan mukaisia muutoksia.

Silloin olisi pitänyt olla esittämässä, että miten ne hakupolut täytyy kulkea että kaikki sujuu parhaiten.

Ja millaisia hakuominaisuuksia järjestelmässä tulee olla yms.

Taidat olla aika ulapalla, jos kuvittelet että julkisessa terveydenhuollossa on tapana kuunnella tällaisissa asioissa rividuunareiden mielipiteitä. Jos olisi kuunneltu niin ei olisi tullut koko Apottia. Tai ainakin asteittainen siirtyminen olisi pysäytetty siinä vaiheessa, kun se todettiin ensimmäisissä sairaaloissa täydeksi fiaskoksi.

Tuohan kuulostaa ihan järkyttävältä.

Etteikö loppukäyttäjiä huomioida järjestelmässä ollenkaan?

Kun yrityksiin hankitaan joku uusi tietojärjestelmä, niin saa olla järjestelmää eniten käyttävät kokoukissa mukana, esittämässä mitä kaikkea järjestelmässä pitää olla, ja millä juuri nuo erilaiset viittaukset toisiin tiedostoihin tarvitaan nopeasti esiin.

Tietenkään henkilökunta ei voi päättää sitä, minkä järjestelmän työnantaja ostaa, mutta järjestelmän tulisi olla sellainen, että sitä voidaan viilata käyttäjien tarpeiden mukaan.

Meillä on ollut useita palavereita koko henkilökunnan kanssa noiden asioiden tiimoilta.

Sellainen oikea "aivoriihi",  ja  ehdotuksia on saatu läpi.

Mitä ne johtajat ja apujohtajat siitä järjestelmät välittävät, kun eivät he juuri sitä järjestelmää työkseen käytä jokaikinen päivä.

Tietysti terveyspuolella erittäin ankara tietosuoja voi estää sitä, ettei kaikkiin potilaiden tietohihin voi päästä suoraan käsiksi, vaan kaikkiin mentävä mutkan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS ylilääkäri Mäkijärvi kehui Intrassa miten sujuvasti viikonloppu oli mennyt eikä edes päivystyksessä hidasteltu yhtään. Oho, hieno juttu.

Vierailija
10/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava. Ahdistaa. Ihme terminologiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUS ylilääkäri Mäkijärvi kehui Intrassa miten sujuvasti viikonloppu oli mennyt eikä edes päivystyksessä hidasteltu yhtään. Oho, hieno juttu.

Meillä ainakin oli viikonloppuna Apotin takia tuplaporukka töissä verrattuna normaaliin. Siellä on myös miljoona Apotti-tukihenkilöä. Todellinen testi koittaa vasta sitten, kun parin ekan viikon kevennetyt potilaslistat on ohi ja pitäisi hoitaa sama volyymi Apotissa kuin ennen sitä.

Vierailija
12/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

750 miljoonan fiasko.

Epäloogisen hankala ja typerä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut 10 kk käytössä ja edelleen mun mielestä täysi paska. Hidastaa työtä ja oleellista tietoa vaikea hakea.

Kätilö

Vierailija
14/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kiellettiin kommentoimasta Apottia julkisuudessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä kiellettiin kommentoimasta Apottia julkisuudessa...

Ai että sysipaskaa tietojärjestelmää, joka vaikeuttaa jo muutenkin kiireisiä ja stressaavia työpäiviä ei saa edes arvostella :D Tietävät siis itsekin miten surkea se on.

Vierailija
16/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla mietin, miten pitkälle pitää lähteä töihin pelastuakseen Apotilta.

Tervetuloa OYSiin töihin. Meillä Esko-potilasjärjestelmä, täällä tehty ja henkilökunnan kanssa testattu. Toimii hyvin ja selkeä.

Vierailija
17/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KANSSAKÄRSIJÄT, tehdäänkö adressi Apotin kumoamiseksi?

Vierailija
18/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://mobile.twitter.com/apottikokemus

Tuolla "hyviä" kommentteja

Vierailija
19/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KANSSAKÄRSIJÄT, tehdäänkö adressi Apotin kumoamiseksi?

Tässä vaiheessa on vain kärsittävä. Liian paljon rahaa ja aikaa käytetty jo tähän paskaan.

Vierailija
20/57 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajilla on kaikkein vaikeinta hyväksyä ja tottua uusiin atk-järjestelmiin.

Johtunee siitä, että he eivät ole tottuneet käyttämään niitä rutiiniomaisesti ja siitä, että heidän alallaan järjestelmät vaihtuvat erittäin harvoin.

Muissa organisaatiossa saattavat ohjelmistot muuttua muutaman vuosien välein ja aina on tottuttuva uuteeen järjestelmään.

Onhan se alussa jäykkää ja hidastikin ja joskus kaipaa niin helvetisti sitä vanhaa tuttua ja turvallista järjestelmää.

Ja minkä verran sairaanhoitajat ovat itse saaneet olla esittämässä muutoksia järjestelmään, sillä ainahan uuteen hankittavaan järjestelmään tehdään tilaajan mukaisia muutoksia.

Silloin olisi pitänyt olla esittämässä, että miten ne hakupolut täytyy kulkea että kaikki sujuu parhaiten.

Ja millaisia hakuominaisuuksia järjestelmässä tulee olla yms.

No aivan höpöhöpöä. Terveys-ja sosiaalialalla ollaan kyllä totuttu jatkuvasti muuttuviin tilanteisiin ja vaikka minkälaisiin tietojärjestelmiin, moni on työskennellyt eri paikoissa ja yksiköissä ja opetellut uusia järjestelmiä. Apotti on umpisurkea, se ei ole mikään työtä auttava apuväline vaan pelkkä rasite sekä haitta. Se ei palvele ketään, enkä ole kuullut mitään positiivista edes niiltä, jotka ovat jo kokeneempia käyttäjiä. Sekin kertoo hankaluudesta, että jopa yli vuoden käytön jälkeen Apotti aiheuttaa ongelmia ja hidastaa työtä. En tiedä ketä Apotti palvelee, mihin se on suunnattu. Täällä se ei toimi.

Valtava fiasko, mutta liian kallis fiasko perumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä