mitä ruokaa keksisi riisin jämistä?
Kommentit (33)
Siis jo keitetystä riisistä? Ei siitä risottoa enää saa millään =) lisää vaikka salaattiin.
pasteijoita muna-riisi, jauheliha-riisitäytteellä. :)
Täytetyt paprikat tai letut (crepes)
uppopaistettuja pyöryköitä, joihin tulee broilerinjauhelihaa, kevätsipulia, korianteria ja mausteita. ne voi paistaa myös uunissa ilman rasvaa
Pasteijan täyte, salaattiin, lettujen täytteeksi jne. Risottoon nyt en ymmärrä miten keitetyn riisin voisi käyttää....
Mä teen riisistä lähes aina tonnikalasalaattia :)
nasi goreng tai sitte pasteijoihin
Kuullota sipulia, siihen päälle jotain vihanneksia ja proteiinipitoista. Lopuksi lisää kypsä riisi, soijakastiketta ja mausteita.
Paistettu riisi. Wokkivihanneksia, papuja, kananmunaa. Valmiin ruuan kanssa makeaa chilikastiketta ja/tai soijakastiketta.
Wokattu riisi .Lisää kanaa , inkivääriä , soijaa ,punasipulia,valkosipulia ja turetta chiliä.
Täytetyt paprikat vois olla hyvät! Tuorejuustoa ja jauhelihaa (vaikka lihapullakin käy jos esim. pakkasessa on) sisälle... :)
Appelsiiniriisiä. Eli appelsiinia, riisiä ja kermavaahtoa sekaisin.
Täytetyt paprikat. Tai jälkkäriksi appelsiiniriisiä.
avmammat kuvittelee että risotto on vanhaa riisiä sekoitettuna johonkin porsaanlihasotkuun ja jämiin.
oikeasti risotto on yksi vaikeimmista ruokalajeista.
abc:ltä löytynee vihjeitä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:46"]
oikeasti risotto on yksi vaikeimmista ruokalajeista.
[/quote]
Mikä siinä on vaikeaa? Mun mielestä aika helppo ruokalaji. Teen tosi paljon kesällä, kun saa kesäkurpitsaa omalta maalta.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:43"]
Appelsiiniriisiä. Eli appelsiinia, riisiä ja kermavaahtoa sekaisin.
[/quote]
Appelsiiniriisi tehdään puuroriisistä.
Risottoon tulee AINA valkoviini. Jos se siis on oikea risotto.
Moniko av-mamma laittaa risottoon valkkaria?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 18:58"]Risottoon tulee AINA valkoviini. Jos se siis on oikea risotto.
Moniko av-mamma laittaa risottoon valkkaria?
[/quote]
Mä en laita. Mutta mies laittaa ku se on meillä se risotontekijä. Myös puljongin lientä.
Puuro.