Silmälasit hajonnut koulussa. Koulullako ei vastuuta?
Ymmärsinkö nyt oikein ettei koulu vastaa, jos lasit rikkuu liikuntatunnilla?
Kommentit (38)
Jaa, meillä koulun vakuutus korvasi.
Meneekö se raja siis siinä että koulu korvaa jos lapsi rikkoo liikuntatunnilla itsensä, mutta ei mitään materiaa?
Muksuna teloin itseni liikuntatunnilla ja oli vielä ihan oma moka, koulu maksoi taksikyydit seuraavien viikkojen ajan.
Voihan sitä yrittää mutta
https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2017-009390/u4203005010vh1-2017-6/
Koulujen vakuutukset eivät kata tavaroille tapahtuneita vahinkoja.
Pitää sitten itse lähteä tänään käyttään silmälasiasemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus on sitä varten.
Mikä vakuutus? Koulun vakuutus? Kotivakuutus? Vai mikä?
Muistan kuinka itselläni silmälasit hajosi ala-asteella liikkatunnilla, jolloin "lajina" oli istualteen pelattava lentopallo, jossa pallona oli koripallo (?!) :D tämmöiseen "urheilulajiin" en sittemmin ole törmännyt. Mulla oli todella huono näkö, vahvuuksia laseissa +9!!! Kyllä. No, en ehtinyt ajoissa reagoida, kun joku heitti sen pallon yllättäen sivulta takaviistosta. Osui aika pirun kovaa vasempaan poskipäähän, laseista irtosi sanka ja vasen linssi rikkoutui. Mulle tuli toki musta silmä ja kunnon mustelma myös poskipään alueelle.
90-lukua elettiin. Koulu ei maksanut laseja. Duunarivanhemmat joutui kikkailla kovin, että. Rahat uusiin laseihin löytyi...
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meillä koulun vakuutus korvasi.
Korvaa, jos ne menee rikki tapaturman yhteydessä, esim liukastuminen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kuinka itselläni silmälasit hajosi ala-asteella liikkatunnilla, jolloin "lajina" oli istualteen pelattava lentopallo, jossa pallona oli koripallo (?!) :D tämmöiseen "urheilulajiin" en sittemmin ole törmännyt. Mulla oli todella huono näkö, vahvuuksia laseissa +9!!! Kyllä. No, en ehtinyt ajoissa reagoida, kun joku heitti sen pallon yllättäen sivulta takaviistosta. Osui aika pirun kovaa vasempaan poskipäähän, laseista irtosi sanka ja vasen linssi rikkoutui. Mulle tuli toki musta silmä ja kunnon mustelma myös poskipään alueelle.
90-lukua elettiin. Koulu ei maksanut laseja. Duunarivanhemmat joutui kikkailla kovin, että. Rahat uusiin laseihin löytyi...
Eikö teillä ollut vakuutusta? Teloit itsesikin tuossa!
Riippuu varmaa vakuutusyhtiöstä korvaako vai ei... Kannattaa niille laseille itse hommata vakuutus (nisseniltä saa ainakin ja varmasti muistakin liikkeistä) , lapsella niitä voi joutua tiuhaan uusimaan.
Koulun vakuutus korvaa silmälasit. Esim. digilaitteita ei korvata, koska ne eivät ole välttämättömiä kouluun tuotavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sadistinen liikkamaikka ollut kun tuollaista keksii....! Ja urheilun kannalta ei järjen hiventä, istutaan paikallaan ja pompotellaan palloa?!
Silmäasemalla ainakin saa laseihin vakuutuksen (olikos 39€/lasit), joissa uusien lasien omavastuu on 25% rikkoutumistapauksessa. Eli jos lasit ei ole niitä perus viidenkympin laseja vaan moniteho-hajataitto -mallia, kannattaa harkita.
Mikso ap:n aloitusta noin kovasti alapeukutetaan? Itse olisin voinut kysyä samaa. Asia ei ole kovin yksiselitteinen.
Ei korvannut koulu (koulun vakuutus) pojan liikuntatunnilla hajonneita laseja.
Päiväkoti ei ainakaan korvannut. Sanoivat, että pitäisi riisua jos pelataan esim pallopelejä. Lasien riisuminen on kaikenlisäksi vanhempien vastuulla...... ja kiva pelata, kunei nää nenäänsä pidemmälle. Laitappas piilarit lapsille sitten.. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus on sitä varten.
Mikä vakuutus? Koulun vakuutus? Kotivakuutus? Vai mikä?
Tapaturmavakuutus
Ei. Ja odota, kohta alkaa haukkuminen että itse maksat rillipäälapsesi lasit.
Mikä siis on ihan totta, mutta olen lukenut täällä useamman keskustelun jossa ollaan omituisen aggressiivisia silmälasipäisiä lapsia kohtaan siinä tilanteessa, kun ne lasit hajoaa.