Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti lähti lomailemaan eikä auttanut minua lapsensa syöpätutkimuksissa…

Vierailija
16.02.2014 |

Onko äidin toiminta mielestänne normaalia???

Eli tuossa viime viikolla lapseltani todettiin iso kasvannainen röntgenkuvissa. Sai kiireellisen lähetteen lastenklinikalle torstaiksi tutkimuksiin. Lasten äiti oli varannut itselleen torstaista-sunnuntain ulottuvan lomamatkan. Kaiken huipuksi toinen lapseni sairastui keskiviikkona oksennustautiin. Toisen kerran yli 8 vuoden aikana pyysin lasten äidiltä apua=josko hän voisi katsoa pienenmpää oksennustaudissa olevaa, jotta minä voin mennä rauhassa tutkimuksiin?

Äiti kieltäytyi. Ehdotti, että tutkimukset voi pyytää seuraavaan viikkoon, kun hän on kotona lomiltaan. Sanoin, että tutkimuksia ei äidin lomien vuoksi siirretä yhtään mihinkään. Äiti lähti aikanaan rikkaan miehen mukaan ja jätti silloin pienet lapset mun hoidettavakseni. Tuhat matkaa on tässä vuosien varrella varmaan ehtinyt tehdä. 1000 matkaa vielä edessä, eikö yhden matkan (halvan vielä) olisi voinut perua? Olisi saanut matkavakuutuksesta matkan hinnankin takaisin,  näin luulen (lääkärintodistusta vastaan, että oma lapsi tutkimuksissa).

Mutta ei voinut. Mä en ikäkun päivänä sitä paitsi voisi lähteä jonnekin juhlimaan, jos aivan äsken lapseltani on todettu kasvannainen ja tutkimus tulossa, että onko hyvälaatuinen? No, hyvä laatuinen oli, Jumalalle kiitos. Mutta ei mitenkään selvä asia tämä vieläkään, ens viikolla tutkimukset jatkuvat. Mutta hyvä merkki, että päästiin sieltä pois perjantaina=jos oikeasti epäilisivät jotain vakavaa, niin oltaisiin siellä vieläkään.

Ja kuin pisteenä in päälle, matkalla kotiin lastenklinikalta mul tuli heikko olo ja kun olin kodin pihalla niin sai juosta vessaan oskentamaan. Nyt olen toipumassa aikaste rajusta oksennustaudista.

Niin mitä mieltä olette äidin käytöksestä? Olenko katkera tai jotain, kun olen yksiselitteisesti sitä mieltä, että äidin käytös on ihan pyllystä? Jos äidillä on sydäntä, ei voi lähteä lomille, jos lapsella on todettu kasvannainen, joka voi olla syöpäkin. Ja selvyys kasvannaisen ”luonteesta”=mitä nopeammin=sitä parempi=tutkimuksia ei siirrellä lomie vuoksi.

Äiti kyllä viestitteli ulkomailta ja kyseli, että mitä selvinnyt ja sitä rataa. Mutta taas: ei itse halua osallistua. On vähän kuin urheilijaselostaja, ulkopuolisena arvioi mun ”suorituksia” ja antaa ”äidillisiä” neuvoja.

Mun mielestä normaali äiti ei käyttäydy näin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan voi isyydestä erota.

terveisin yh jonka ex-mies ei tapaa lapsia lainkaan eikä ole halukas elareita maksamaan 

Vierailija
22/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tarpeeksi monta vuotta ollut yh:na ja aloittanut lasten ollessa ihan vauvoja, niin MIESKIN puhuu/kirjoittaa näin. Olen mitä suurimmassa määrin mies, 125 kiloinen bodari.

Itse asiassa naisystäväni otti työstään palkatonta vapaata ja tuli hoitamaan sitä pienempää lasta kun olin Lastenklinikalla. Lisäksi olin oksennustaudin takia ihan kokonaan poissa pelistä yhden vuorokauden ajan=naisystäväni auttoi minua tuonkin ajan. Ja edelleen palkaksi tästä naisystäväni on nyt ITSE oksennustaudissa.

Mutta oli hyvä veto tältä naiselta. Meikäläinen nyt saa keltä tahansa naiselta sukat pyöriin jalasta halutessani. Kyllähän se saa naisen ”heittäytymään” mihin vaan. Mutta tuo, että tulee auttamaan hätätilanteessa=on kyllä TAPPAVAN vakuuttava suoritus. Tästä voi seurata hääkellojen kilinää pitemmällä aikavälillä.

Mutta mielestäni se olisi kuitenkin pitänyt olla äiti, joka hoitaa jälkikasvunsa, ei joku toinen nainen. Kyllähän se mun asenteisiin heijastuu, kun äiti tekeetämmöistä=loukkaannun lasten puolesta/takia. Ja sitä mä olen ”kusipää”, kun en noteeraa äidin (kuviteltuja) oikeuksia lapsiaan kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä lesboparejakin hyvät rouvat!

Vierailija
24/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedetään, mutta kuka puoliso puhuttelee exäänsä äitinä tällaisessa tekstissä? Jos lukisi edes "lasten äiti" olisi ymmärrettävää.

Vierailija
25/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenkuvasta näkyi iso kasvannainen=jotain mikä sinne ei kuulu. Ei kukaan virallisesti puhunut syöpätutkimukseta, kun mentiin lastenklinikalle. Mutta kyllähänne siitä puhui ja vain siitä oli kysymys, kun oltiin siellä lastenklinikalla. Ne luuli, että mä en ymmärrä heidän lääkärislangiaan, mutta ylisivistyneena ihmisenä ymmärrän kyllä kaiken. Kun ortodedi tuli paikalle ja ne katteli siinä lastenlääkärin kaa rontgenkuvaa, niin ortopedi oikein opetti sitä lastenlääkäriä tyyliin, että jos tää ois "sarkooma" niin se näyttäis tältä ja tältä. Lääkäri siis perusteli diagnoosinsa toiselle. Ja soitti vielä radiologille ja sanoi, että diagnoisoin näin ja näin. Radiologi sitten siellä kattoi samaa kuvaa ja sopivat, että miten lähdetään kuvaamaan.

Että on tämä oikeasti nähty...

Vierailija
26/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on päättnyt jo niin kauan aikaa sitten, että ei ole tarvetta käyttää nimitystä "ex". Aika paljon käytän varmaan "lasteni äiti", mutta viime aikoina olen lyhentänyt ja sanon vain "äiti". Aika vähän tätä sanaa tarttee kyllä arkielämässä käyttää, niin olematon ja ohut äidin rooli on ollut koko lasten elämän ajan.

Vierailija
27/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli juttu on totta, niin miksi ap enää edes odottaa mitään lapsen äidiltä? Itse en ikinä jättäisi lastani, mutta jotkut siihen kykenevät. Ap, voit ilmoitusluonteisesti kertoa äidille lapsen asioista, jos haluat, mutta älä piinaa itseäsi pyytämällä apua, jota ei tule.

Vierailija
28/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekana mieleen että jos se lapsen äiti on ollut niin järkyttynyt, ettei ole osannut toimia järkevästi. Ihmiset tekevät kaikenlaisia älyttömyyksiä shokissa ollessaan. Mutta en tiedä, saattaahan se olla niinkin että äiti ei vain välitä- niitäkin on.

Vierailija
29/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 12:45"]Kun ortodedi tuli paikalle ja ne katteli siinä lastenlääkärin kaa rontgenkuvaa, niin ortopedi oikein opetti sitä lastenlääkäriä tyyliin, että jos tää ois "sarkooma" niin se näyttäis tältä ja tältä. Lääkäri siis perusteli diagnoosinsa toiselle.

[/quote]

Ortopedi?

Olisiko pikemminkin onkologi?

Vai onko provologi kuunnellut juuri uutisia lasten syöpäsairauksista?

Vierailija
30/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli hyvä veto tältä naiselta. Meikäläinen nyt saa keltä tahansa naiselta sukat pyöriin jalasta halutessani. Kyllähän se saa naisen ”heittäytymään” mihin vaan. Mutta tuo, että tulee auttamaan hätätilanteessa=on kyllä TAPPAVAN vakuuttava suoritus. Tästä voi seurata hääkellojen kilinää pitemmällä aikavälillä.

Saanks mä sanoo ekana: YÖÖÖÖÖK!! Et ainakaan saanu exäs sukkia pyörimään..heh... mutta siis joo huono äiti ei muuta voi sanoa. Ei kaikista oo tähän maailman vaikeimpaan tehtävään. Hyvä kun oot vastuullinen ja rakastava isä.. mutta siis toi teksti mitä lainasin oli tosi kuvottavaa..toivottavasti et ikinä puhu noin oikeesti kenellekkään, koskaan...

Vierailija
31/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeä osa parisuhdetta on, että voi nojata siihen toiseen=voi luottaa siihen toiseen, että ei jätä pahassa paikassa. Mielestäni naisystäväni "suoritus" on tässä suhteessa suorastaan ylihyvä=tuollaista en osaisi edes toivoa. Tarkoitus oli sanoa, että "osu ja upposi" tämä apu. Myös ihan älyllisessä mielessä (ei omaa kuvitelmaa) osoittaa äärmmäistä sitoutumista ja auttamishalua minua kohtaan.

Se lasteni äitini aina häipyi omille teilleen, jos tuli paha paikka. Kun tuli paha paikka, minä olin "herra talossa"=hyvin vanhanaikaiseen tapaan. Kun sitten jaettiin niitä "rusinoita pullasta", niin kas, voiton hetkellä lasten äiti oli kyllä mielellään paikalla.

Niin siksi tuollaista "uhrautumista" osaa oikeasti arvostaa. Ihan hämmentävää suorastaan!

Vierailija
32/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo "vannoa rakkautta". Ne on sanoja. Sen laulun sanoin: Doesnt impress very much.  Tosi rakkaus punnitaan mielestäni just pahoissa paikoissa... Miehenä arvostan tekoja enemmän kuin sanoja...

Vierailija
33/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen osaa puhua ja kirjoittaa kuin Runeberg. Siperia on opettanut=elämäni ei ole ollut pelkkä huvituttikonsertti. On muuten huvittavaa törmätä tuohon, että jos osaa ja uskaltaa puhua niinkuin asiat on=niin ihmiset hämmentyy siitä. Ja naiset epäilee, että onkin mies keskustelupalstalla. Ei ole eka kerta... Ensin ne naiset valittaa, että "miehet ei osaa puhua". Sitten kun joku mies osaa puhua, ne aivan hämmentyy siitä...hihih! Vertailu siihen omaan junttimieheen panee ilmeisesti epäilemään kaikenlaista!!!

Vierailija
34/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat kuulostaa oikeasti todella typerältä. Hyvä, että oot hyvä isä, mutta nyt alkaa menemään jo yli noi jutut, kannattaa lopettaa ajoissa. Kuulostat aika vastenmieliseltä, sori vaan. Kannattaa tosiaan pitää kiinni siitä nykyisestä naisesta, voi olla että hän on ainoa joka sua jaksaa kuunnella...

Vierailija
35/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kuulostamaan rehelliseltä. Ja se on ärsyttävää, kun katot sitä juntti-ukkoasi, niin kalikka taitaa osua kohteeseensa... Hehheh! Ja juuri samalla tavalla av-mammat täällä kertoilee asioistaan. Eihän näitä juttuja nyt tällä tavalla suoraan immeisille puhuta. Silloin sanotaan vähän nätimmin ja inhimillisemmin, otetaan toistenkin tunteet huomioon...

Ja mikäli vihjaat niihin "parisuhdearkkinoihin", niin voin kertoa, että mun ei tartte "todella tyytyä" kehen

Vierailija
36/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan.

Vierailija
37/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni maku näistä jutuista... joko on keksitty mukamachoprovo tai sitten todella egoistinen ällötyyppi, joka kannattaisi kiertää kaukaa. Mikä palkinto kuvittelet olevasi?!

Vierailija
38/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan kirjoittaa tekstiin "hihih" -etenkin 125kg bodari, joka saa naisen kun naisen... ; )

Lopeta jo, paljastuit.

Vierailija
39/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että vanhempi, jonka lapsella epäillään syöpää, jonka toinen lapsi on toipumassa oksennustaudista ja jonka seurusteluukumppani on parhaillaan oksennustaudissa kuvailee arvoaan parisuhdemarkkinoilla ("... saa sukat pyörimään jaloissa"). Oli sitten mies tai nainen. Jos totta, niin kys. vanhempi on varsin yksinkertainen. Jos provo, niin kömpelö.