Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti lähti lomailemaan eikä auttanut minua lapsensa syöpätutkimuksissa…

Vierailija
16.02.2014 |

Onko äidin toiminta mielestänne normaalia???

Eli tuossa viime viikolla lapseltani todettiin iso kasvannainen röntgenkuvissa. Sai kiireellisen lähetteen lastenklinikalle torstaiksi tutkimuksiin. Lasten äiti oli varannut itselleen torstaista-sunnuntain ulottuvan lomamatkan. Kaiken huipuksi toinen lapseni sairastui keskiviikkona oksennustautiin. Toisen kerran yli 8 vuoden aikana pyysin lasten äidiltä apua=josko hän voisi katsoa pienenmpää oksennustaudissa olevaa, jotta minä voin mennä rauhassa tutkimuksiin?

Äiti kieltäytyi. Ehdotti, että tutkimukset voi pyytää seuraavaan viikkoon, kun hän on kotona lomiltaan. Sanoin, että tutkimuksia ei äidin lomien vuoksi siirretä yhtään mihinkään. Äiti lähti aikanaan rikkaan miehen mukaan ja jätti silloin pienet lapset mun hoidettavakseni. Tuhat matkaa on tässä vuosien varrella varmaan ehtinyt tehdä. 1000 matkaa vielä edessä, eikö yhden matkan (halvan vielä) olisi voinut perua? Olisi saanut matkavakuutuksesta matkan hinnankin takaisin,  näin luulen (lääkärintodistusta vastaan, että oma lapsi tutkimuksissa).

Mutta ei voinut. Mä en ikäkun päivänä sitä paitsi voisi lähteä jonnekin juhlimaan, jos aivan äsken lapseltani on todettu kasvannainen ja tutkimus tulossa, että onko hyvälaatuinen? No, hyvä laatuinen oli, Jumalalle kiitos. Mutta ei mitenkään selvä asia tämä vieläkään, ens viikolla tutkimukset jatkuvat. Mutta hyvä merkki, että päästiin sieltä pois perjantaina=jos oikeasti epäilisivät jotain vakavaa, niin oltaisiin siellä vieläkään.

Ja kuin pisteenä in päälle, matkalla kotiin lastenklinikalta mul tuli heikko olo ja kun olin kodin pihalla niin sai juosta vessaan oskentamaan. Nyt olen toipumassa aikaste rajusta oksennustaudista.

Niin mitä mieltä olette äidin käytöksestä? Olenko katkera tai jotain, kun olen yksiselitteisesti sitä mieltä, että äidin käytös on ihan pyllystä? Jos äidillä on sydäntä, ei voi lähteä lomille, jos lapsella on todettu kasvannainen, joka voi olla syöpäkin. Ja selvyys kasvannaisen ”luonteesta”=mitä nopeammin=sitä parempi=tutkimuksia ei siirrellä lomie vuoksi.

Äiti kyllä viestitteli ulkomailta ja kyseli, että mitä selvinnyt ja sitä rataa. Mutta taas: ei itse halua osallistua. On vähän kuin urheilijaselostaja, ulkopuolisena arvioi mun ”suorituksia” ja antaa ”äidillisiä” neuvoja.

Mun mielestä normaali äiti ei käyttäydy näin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sydämetöntä touhua. Aloittaja kuullosti naiselta.

Vierailija
2/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, silti naiselta puuttuu äidinvaistot kokonaan!

Onneksi lapsilla on sentään huolehtiva isä, kun äidistä ei ole äidiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuka tämä "äiti"on ex-vaimosiko?

Vierailija
4/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet isä..? Et kuulosta musta jotenkaan mieheltä. Kai sitte oon väärässä.

Vierailija
5/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan totta mitta kirjoittaja on äiti ja matkustelija isä. Miehet ei kirjoita tolla tavalla

Vierailija
6/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia ollenkaan. Jokainen tunne-elämältään normaali vanhempi (äiti tai isä) on varmasti huolesta sekaisin, jos omalla lapsella epäillään syöpää.

Pääasia kuitenkin, että kasvain ilmeisesti on hyvälaatuinen. Toivottavasti asia varmistuu pian ja lapsesi on terve.

Vierailija
7/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että olet päässyt eroon tästä naisesta. Vaikka hän lastesi äiti olisikin, niin ottaisin nyt reilusti välimatkaa. Pistä myös kaikki asiat paperille ja tästä eteenpäinkin, voit tarvita niitä vielä. Eihän tuossa muuta voi sanoa kuin että sinun pitää nyt vain pärjätä, olla aikuinen ja pitää lankoja käsissäsi toistaiseksi yksin.

Vierailija
8/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on arkea hyvin monen yh-äidin elämässä, ettei lapsensa isää kiinnosta pätkänkään vertaa - koskaan, vaikka olisi kuinkakin kipeänä.

Vierailija
9/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkkyä. En ikinä voisi lähteä matkustelemaan tuollaisessa tilanteessa eikä kyllä lasteni isäkään. Ilmeisesti ette asu yhdessä ja lapset asuvat sun luona? Toivottavasti näin. En ymmärrä sitä, miten uusi puoliso ja tämän kanssa sovitut yhteiset markat voivat mennä lapsen edelle!?

Vierailija
10/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo äiti nyt vaan on tuollainen, itse en ikinä voisi käyttäytyä noin.

Mutta sinulle se asia ei enää kuulu, olette eronneet.

Vierailija
11/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 12:19"]Ihan järkkyä. En ikinä voisi lähteä matkustelemaan tuollaisessa tilanteessa eikä kyllä lasteni isäkään. Ilmeisesti ette asu yhdessä ja lapset asuvat sun luona? Toivottavasti näin. En ymmärrä sitä, miten uusi puoliso ja tämän kanssa sovitut yhteiset markat voivat mennä lapsen edelle!?

[/quote

Siis "matkat" ei "markat"

Vierailija
12/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 12:19"]Ihan järkkyä. En ikinä voisi lähteä matkustelemaan tuollaisessa tilanteessa eikä kyllä lasteni isäkään. Ilmeisesti ette asu yhdessä ja lapset asuvat sun luona? Toivottavasti näin. En ymmärrä sitä, miten uusi puoliso ja tämän kanssa sovitut yhteiset markat voivat mennä lapsen edelle!?

[/quote

Siis "matkat" ei "markat"

Vierailija
13/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta mitään muita kommentteja kuin ap:n aloituksen, olisin sitä mieltä ettei äidin toiminta alunperinkään ole normaalia ollut silloinkaan kun rikas mies menee lasten edelle... Itse varmaan hammasta purren hoitaisin nämä asiat ihan itse, infoaisin vaan äitiä. Eläköön elämänsä miten tykkää, kyllä lapset sen aikanaan tajuaa kuka heidän kanssaan on ollut vaikeimpina hetkinä.

Vierailija
14/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole missään nimessä isä tämä kirjoittaja, aivan selvästi nainen. Joko pelkkä keksitty provo tai sitten kohta käännetään, että oikeesti lomalle lähtijä on se isä ja äiti jäänyt lapsen kanssa kotiin. Mies ei ikinä lavertelisi noin pitkää tarinaa eikä käyttäisi tuollaisia sanavalintoja. Huijausta, sanon minä.

Vierailija
15/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tapahtua meilläkin. :-( Miehen ex on kiinnostunut vain omasta navastaan. Viime kesänä soitin sairaalasta tytön äidille ja kerroin mitä ja miksi oli tapahtunut. Ei paljon kiinnostanut. Suru on lapsen puolesta suuri, kun äiti on itsekäs paskiainen.

Vierailija
16/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, kirjoittaja on nainen.

Vierailija
17/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tai mies joka on lapsi muiden lasten joukossa.

Vierailija
18/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviopuolisosta voi erota, mutta äitiydestä ja isyydestä ei voi. Se jatkuu elämän loppuun asti.

Tekstistä päätellen kirjoittajalla ja exällään ei ole yhteishuoltajuutta.

Vierailija
19/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen syöpätutkimus on sellainen, jonka vanhempi tekee (otsikon mukaan ap teki lapselleen syöpätutkimuksen).

Vierailija
20/39 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nainen, ei tarvita tekstianalytiikasta kuin peruskurssi sen tajuamiseksi.